Resultat 1 till 5 av 5

Googles sökförslag?

  1. #1
    tintinskoogs avatar
    tintinskoog tintinskoog är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    västra götaland
    Inlägg
    48
    När man börjar skriva i sökfältet på google så kommer det upp ett antal förslag automatisk baserat på de bokstäver man börjat med.. ja ni vet vad jag menar..

    Är detta de "vanligaste" sökningarna som kommer upp sorterat uppifrån och ner? eller är det andra kriterier som avgör vilka ord som kommer upp där?

    Om det nu är de vanligaste sökningarna så vore det ju riktigt användbart för att ta fram bra nyckleord... men det vore väl lite för enkelt eller?

  2. #2
    KristofferIMs avatar
    KristofferIM KristofferIM är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    20
    Du kan ju bara använda Google Keyword Tool för att ta reda på vilka som är de vanligaste sökningarna. Inga hemligheter där.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Om vi pratar om Googles nya feature så känns den helt random än så länge. Långt ifrån färdigutvecklad tycker jag i allafall.
    Vet inte vad deras rekommendationer är baserat på, men det är ingenting som har med popularitet att göra. Testa skriva "man" och se resultaten. Helskumt tycker jag, men helt klart någonting man ska kunna utnyttja när funktionen börjar bli mer standard.

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av tintinskoog Visa inlägg
    När man börjar skriva i sökfältet på google så kommer det upp ett antal förslag automatisk baserat på de bokstäver man börjat med.. ja ni vet vad jag menar..

    Är detta de "vanligaste" sökningarna som kommer upp sorterat uppifrån och ner? eller är det andra kriterier som avgör vilka ord som kommer upp där?

    Om det nu är de vanligaste sökningarna så vore det ju riktigt användbart för att ta fram bra nyckleord... men det vore väl lite för enkelt eller?
    Ja, det som kommer upp som förslag (Google Suggest) är baserat på vad användarna oftast skriver in. Den som följer ordningen kan se skillnaderna över tiden.

    BTW, GKT har efter senaste uppdateringen uppfört sig riktigt ordentligt dåligt, ger inte ifrån sig speciellt relevanta sökordsförslag som tidigare ... man får hoppas det rättar till sig med tiden

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Okej, jag trodde att du menade Google Instant och det är INTE baserat på vad användarna oftast skriver in, det kan jag garantera

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Googles cachelagring
    Av tintinskoog i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 22:09
  2. Googles uppdateringsfrekvens
    Av Spanarn i forum Hjälp
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 11:47
  3. Googles träfflista
    Av Picinae i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 21:10
  4. Googles cache
    Av floodis i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 03:12
  5. Googles?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 16:27