Resultat 1 till 2 av 2

Arbetssätt SEO-konsult /SEO-företag

  1. #1
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Hej.


    Går för närvarande en utbildning där vi har i uppgift i att göra en B2B försäljning och där vi ska ha en tjänst till salu.

    För detta har jag nu valt just SEO-konsult eftersom jag tycker det är rätt bra USP (Unika Sälj Poäng) och EFIn är rätt så tydlig.

    Men trots detta så vet jag inte alls hur upplägget hos ett SEO-företag/konsult är när han/hon går ut till ett företag och ska sälja in tjänsten i det företaget.

    För att göra uppgiften ännu svårare så kommer vi skådespela mot 3 olika profiler med (Andersson, Svensson o Hansson).

    Är det någon som kan ta sig tid att PMa mig med hur just DU eller ditt företag arbetar? Hur har du laggt upp ditt säljsamtal? Är det något positivt/negativt som du märkt av med tiden? Förbättringar? Hur eftersöker du kunderna? (segmenteringen)

    Vore väldigt uppskattat av mig.
    Som tillägg vill jag påpeka att uppgifterna inte kommer publiceras öppet utan det är en Försäljningskurs jag läser. Vill även påpeka att jag inte har något intresse att starta i denna branch, men jag tycker den är intressant och att det är en tjänst där Innebörden är ganska tydlig med resultatet
    Om det skulle vara tveksamt så kan jag givetvis skriva under på det eller berätta mer om kursen.

    mvh

  2. #2
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Jim var vänlig och hjälpte mig. Kan stänga tråden. tack.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO-konsult sökes!
    Av latawilli i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 21:56
  2. Söker SEO konsult
    Av cribdisplay i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 22:01
  3. SÖKES: SEO-Konsult
    Av southqvist i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 16:15
  4. SEO Konsult
    Av J B i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 17:01
  5. SEO konsult sökes
    Av jojjewestin i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 14:38