Resultat 1 till 12 av 12

indexeringsproblem

  1. #1
    tintinskoogs avatar
    tintinskoog tintinskoog är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    västra götaland
    Inlägg
    48
    Har problem med att få vissa sidor på min site indexerade av google, vissa "gamla" sidor blir inte indexerad på flera månader alls, trots både interna, externa länkar och sitemap
    medans andra sidor kan bli indexerade samma dag som jag lägger upp dom, har samma upplägg med länkar även här.
    Det kan till och med vara 2 liknande sidor fast om olika produkter som läggs upp samtidigt och följs upp med samma länkar varav den ena blir indexerad inom några timmar och den andra en vecka senare fortfarande inte är indexerad

    Vad beror detta på? finns det några bra knep för att få en sida indexerad snabbt?

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    En Google-sökning på något i stil med "indexeras snabbt av Google" gav mig väldigt intressanta resultat. Kolla de två första länkarna.

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av tintinskoog Visa inlägg
    finns det några bra knep för att få en sida indexerad snabbt?
    Absolut! Pinga alla sidor du skapar. Kör du ett CMS så pinga alla vägar till sidan, dina Tags, Archives osv. Skapa interna länkar från redan indexerade sidor och pinga dom direkt. Bookmarka alla sidor där du får en egen feed och submitta varje RSS-feed till ett gäng RSS-aggregatorer som tex http://www.feedbite.com. Pinga alla Bookmarks och alla Feeds till många Ping-tjänster, http://autopinger.com/ är en av dom. Tyvärr kan du bara pinga en URL åt gången. http://pipes.yahoo.com/pipes/ kan säkert intressera dig. Annars kör man mjukvara. En pingtool som kör med proxylistor. Då kan man köra hundratals pingar till många tjänster riktigt snabbt.

    Skapar du många sidor och har indexeringsproblem så ser du till att din webbplats har en RSS som du skickar till 10-20 RSS-aggregatorer direkt. Det ger dessutom inlänkar. Sätt fart nu!

    Mvh Anders
    Senast redigerat av Anders Tibbling den 2010-10-12 klockan 23:30.

  4. #4
    tap1ons avatar
    tap1on tap1on är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    67
    Som skrivet innan, pinga sidorna med t.ex. pingler.com. Ett annat sätt som fungerar riktigt bra är att använda socialabokmärken typ mixx, redit mm eller varför inte kombinera dem båda.

  5. #5
    tintinskoogs avatar
    tintinskoog tintinskoog är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    västra götaland
    Inlägg
    48
    blir inte klok på detta, helt omöjligt att få vissa sidor indexerade, provade att byta namn på några och då blev några av de som bytt namn indexerade relativt snabbt med hjälp av ovanstående knep, men de sidor som tidigare inte blivit indexerade blir fortfarande inte indexerade hur mycket jag än pingar & pushar o pustar o frustar :-) har dock inget rss ännu...
    Är det helt enkelt så att google förkastar vissa sidor och helt enkelt struntar i dom oavsett inlänkar o dyligt..?
    Har märkt att om jag söker på huvudordet på en sida så kommer mina inlägg/länkar på pusha och blogger om den sidan upp, men sidan är lik f..b....t inte indexerad
    Senast redigerat av tintinskoog den 2010-10-17 klockan 19:54.

  6. #6
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Kan du lägga in ytterligare texter på de sidorna som inte indexeras?

    mvh Anders

  7. #7
    tintinskoogs avatar
    tintinskoog tintinskoog är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    västra götaland
    Inlägg
    48
    Ja det kan jag prova, de flesta av sidorna har dock över 800 ord vilket borde vara tillräckligt..
    Gör ett försök!

  8. #8
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Tack för info. Jag brukar oxå pinga allt som jag skapar. Det brukar lösa indexeringsproblemen.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  9. #9
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Detta är 2 länkar som det nästan hugger lite i hjärtat att skriva ut
    http://www.imautomator.com <- Bookmarkar dina sidor på 15 olika siter. *Direkt / Under 15 dagar / Under 45 dagar* (15 el 45 dagar rekomenderat)
    http://linklicious.me <- Skickar ut unika rss feed som sedan pingas under en tid

    Dessa 2 tjänster bör lösa eventuella indexerings problem, Båda 2 är såklart gratis

  10. #10
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Tack för tipsen om dessa två länkar. + på rykte
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  11. #11
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av ostlund Visa inlägg
    Tack för tipsen om dessa två länkar. + på rykte
    Tack.

    imauttomator.com va i beta stadiet men gick ur det igår vilket gjorde den lite sämre men fortfarande värd att använda.

    http://www.links2rss.com/ Är också något som är värt att prova

  12. #12
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Plussat på rykte till dig Tiiias!
    Du har bjudit på mycket bra saker senaste tiden!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)