Resultat 1 till 17 av 17

Market Samurai

  1. #1
    wallstreets avatar
    wallstreet wallstreet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    12
    Testar nu MK och tycker den suger som fan. Beta version märker man definitivt att det är! Tar hur länge som helst att analysera keywords. Står loading google traffic estimator i 15min lol..

    100mbit och snabb dator sitter man på.

    Kommentarer?

    -----------------------

    Den fungerar bra, tror den bara var buggig för tillfället. Långsam är den ja men inte så långsam som jag upplevde det först. Ber om ursäkt för språket, frustrationen var olidlig inatt .

    Undrar dock varför den filtrerar ut så många ord, när jag exempelvis söker efter dataräddning så får jag en massa ord sen när jag trycker direkt på analyse keywords så kommer det bara upp 2.. och massor filtrerar ut?? Det finns inget filter förutom 1-10 ord filtret och det har jag satt på 1. Hur kommer det sig att så många filteras ut och jag endast får 2 resultat???
    Senast redigerat av wallstreet den 2010-10-21 klockan 14:39.

  2. #2
    wallstreets avatar
    wallstreet wallstreet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    12
    Hur många på detta forumet använder endast GOOGLE och inte dessa externa verktyg för sin SEO verksamhet?

    Skulle vara kul o veta detta!
    Mvh

  3. #3
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag använder inget annat än Google för min sökmotoroptimering.

  4. #4
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Vi har en del andra verktyg i vår verksamhet, främst för snabba analyser och kont. uppföljning av våra kunders placeringar, för att vi skall slippa göra detta automatiskt
    Sökmotoroptimering

  5. #5
    wallstreets avatar
    wallstreet wallstreet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    12
    Vart hittar man dessa verktyg?

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det dessa verktyg gör är att automatisera mycket av det man kikar på, genom att hämta data från Google och andra sökmotorer ... man kan ganska snabbt hitta "luckor" in i olika SERP:ar ... varför sitta och göra något manuellt när man kan få det gjort automatiskt?

  7. #7
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag har testkört MS. Det fungerar relativt bra tycker jag. jag håller med Patrik. Kan man få bort det manuella arbetet, så förenkla verksamheten. Vissa verktyg kan verkligen snabba upp verksamheten.

  8. #8
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Seo powersuite ska ni prova och ni kommer bli mkt nöjda, Gratis såvida man inte vill spara projekt eller generera rapporter men det är funktioner man ej behöver i ett första skede ! Det innehåller 4 olika program och dem som är riktigt bra är "Rank tracker" och "Seo spy glass" så testa det !

  9. #9
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av tiiias Visa inlägg
    Seo powersuite ska ni prova och ni kommer bli mkt nöjda, Gratis såvida man inte vill spara projekt eller generera rapporter men det är funktioner man ej behöver i ett första skede ! Det innehåller 4 olika program och dem som är riktigt bra är "Rank tracker" och "Seo spy glass" så testa det !
    finns crackade versioner vet inte om man f¨år länka här
    Senast redigerat av Urban G den 2010-11-25 klockan 15:42. Anledning: Helt rätt den typen av länkar vill vi inte ha i forumet

  10. #10
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Tror inte de skulle uppskatta det. BHW ?

  11. #11
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Market Samurai är ju hur skönt som helst. En keyword-analys för mig tar Max 15 sec. Jämför man det med tiden det tar att samla in datan manuellt blir det snabbt värt pengarna. Dessutom håller den koll på ranking för varje keyword. Väldigt tacksamt när man jobbar med många kunder.

  12. #12
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Donny Byström Visa inlägg
    Market Samurai är ju hur skönt som helst. En keyword-analys för mig tar Max 15 sec. Jämför man det med tiden det tar att samla in datan manuellt blir det snabbt värt pengarna. Dessutom håller den koll på ranking för varje keyword. Väldigt tacksamt när man jobbar med många kunder.
    Har du provat SEO powersuite ? Det gör allt som market samurai gör och lite mer. Du borde testa annars för programet är gratis att använda men ska man kunna spara och skapa rapporter så får man uppgradera. Det innehåller 4 olika verktyg. (4 olika program,varje program men massor med funktioner)

  13. #13
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av tiiias Visa inlägg
    Har du provat SEO powersuite ? Det gör allt som market samurai gör och lite mer. Du borde testa annars för programet är gratis att använda men ska man kunna spara och skapa rapporter så får man uppgradera. Det innehåller 4 olika verktyg. (4 olika program,varje program men massor med funktioner)
    Tack så mycket, ska absolut kika in det!

  14. #14
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Skall kika in SEO powersuite

    Kör hårt!

    Petter Hedman
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  15. #15
    GR8s avatar
    GR8 GR8 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    1
    Gällande Seo powersuite så håller jag på testa gratis versionen, men har ett litet problem. Jag kan inte se någon länk från våra egna bloggar.
    Varför? Vad gör jag för fel? Våra bloggar syns på Google.

  16. #16
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    MS är briljant. Har kört det ett tag nu och värdesätter framförallt hur smidigt rapporterna genereras. Dock lite missvisande att röda markeringar = bra och gröna markeringar = dåligt. Vi pratar ändå om vårt lands viktigaste grafiska manual (trafikverket)

  17. #17
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag gillar MS mer och mer måste jag säga. Det finns klara fördelar.
    Jag gillar skarpt att man kan se procent på hur villiga folk är öppna plånboken i de olika nischerna...
    Contentfunktionen är bra.
    Ett program räcker sällan för allt, men MS ger bra valuta för pengarna.
    97 Dollar om man handlar det under trial tiden.

    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Guava söker en After Market Manager
    Av SEODaniel i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 16:02