Resultat 1 till 9 av 9

Google indexerar bara sidans namn och inte artiklarnas rubrik-varför?

  1. #1
    okloks avatar
    oklok oklok är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    16
    Hej,
    Vad gör jag för fel? Google indexerar inte rubriken på sidans alla artiklar utan bara Hemsidans namn.

    Det borde vara så här
    Rubrik 1
    textinnehåll

    Men nu är alla indexerade sidor så här:
    Hemsidans namn
    textinnehåll

    Sidan gäller site:{modererat}

    Jag förstår dessutom inte varför jag bara får 68 resultat när hemsidan har mer än 68 artiklar + länkar totalt :/
    Är sidan helt SEO värdelöst?

    MvH:
    SEO amatör
    Senast redigerat av Urban G den 2010-10-24 klockan 13:55.

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Sökmotorer hämtar rubriker från titel, det vill säga < title > Min rubrik < / title >, den finns inom Head
    Du har samma titel tag på alla dina sidor, det är det som är felet.

    Att Google inte indexerar alla sidor kan beror på att de är för lika varandra, inte håller tillräckligt med text eller är svårt att navigera på hemsidan (interna länkstrukturen). En sitemap kan hjälpa till. Men det finns ingen garanti för att Google alltid indexera alla sidor. Fler länkar kan också hjälpa till att få fler sidor indexerade.
    Senast redigerat av Fredrik Lundahl den 2010-10-24 klockan 09:02. Anledning: tillägg

  3. #3
    okloks avatar
    oklok oklok är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    16
    Tack för senaste, ska fixa det med titel och sitemap, men att länkar är för lika varandra samt svårnavigarade förstår jag inte, vad menas? Eller var det ett generellt svar?
    Senast redigerat av oklok den 2010-10-24 klockan 14:04. Anledning: Sitemap fixat

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag har inte analyserat sidorna. Men om man har många sidor som i princip innehåller samma text så kan det innebära att en del sidor inte indexeras.

    Svårnavigerat är när det inte finns en logisk struktur på internlänkar, sökmotorer har i så fall svårt att spindla alla sidor. Det ska vara enkelt att gå från en sida till en annan. Man ska kunna nå de flesta sidor med ett fåtal klick.

  5. #5
    okloks avatar
    oklok oklok är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl Visa inlägg
    Jag har inte analyserat sidorna. Men om man har många sidor som i princip innehåller samma text så kan det innebära att en del sidor inte indexeras.

    Svårnavigerat är när det inte finns en logisk struktur på internlänkar, sökmotorer har i så fall svårt att spindla alla sidor. Det ska vara enkelt att gå från en sida till en annan. Man ska kunna nå de flesta sidor med ett fåtal klick.
    Ok , tack för svaret, så som jag ser det så har inte sidan någon svårnavigerat struktur då man med max 2 klick hamnar på önskad artikel.
    Utöver de jag redan fixat till får jag nog även skriva mera artiklar som har bättre keyword associerat till hemsidan.

    Konstig nog visar även google att jag har 0 backlinks trorts jag både submittad till olika directories och gästkommenterad en del bloggar...

  6. #6
    okloks avatar
    oklok oklok är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    16
    Har en till följdfråga. Läste att google och andra sökmotorer idag inte tar hänsyn till allt som har med meta att göra; META DESCRIPTION, meta keyword osv.
    Borde jag då ha med detta för varje artikel i min sida eller ska jag totalt strunta i det?

  7. #7
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Google är dåliga på redovisa länkar, såvida du inte har ett konto, "verktyg för webbansvariga". Yahoo är den sökmotor som är bästa på redovisa länkar, link:domän.se

    Använder man sig av meta description så kan man styra informationen som visas i sökresultet, om description är relevant för sökfrågan. Det finns åtminstone en bra anledning till att använda sig av description.

  8. #8
    okloks avatar
    oklok oklok är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    16
    Ok, testade på både Google och Yahoo.
    Google gav : 0 backlinks medan Yahoo gav många backlinks, så med andra ord så har ju sidan backlinks. Konstig dock att Google inte alls snappat upp detta.

    Förresten vad är skillnanden när jag skriver
    site:www.hemsida.com och
    site:hemsida.com ?

    Det visar att när jag använder med www så får jag ca 89 resultat medan den utan www ger 60 resultat. Vad innebär detta för mig?

    Tack!
    Senast redigerat av oklok den 2010-10-24 klockan 22:50.

  9. #9
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Teknisk sett så kan www.sida.com vara en annan site än sida.com. Så www. är lite som en subdomäm. Därför visas länkar till www och utan www som två olika resultat.


    + Tips

    Du borde ha en 301 redirect för antingen den med www. till den utan eller tvärtom. Jag gillar att ha utan www. som min riktiga adress.
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Straff även på KW och inte bara url?
    Av Boivin i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 13:07
  2. Varför indexerar Google huvuddomänen?
    Av Cassis i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 01:45
  3. Google och bilder...varför lyckas vi inte
    Av trasker i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 13:33
  4. Google indexerar inte ändrade sidor
    Av JohanY i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 11:45
  5. varför indexerar inte google?
    Av erison i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 01:07