Resultat 1 till 9 av 9

Förslag och förbättringar

  1. #1
    Demains avatar
    Demain Demain är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Täby
    Inlägg
    18
    Hej,

    Jag heter Viktor Svensson och driver företaget Demain. Vårt nya projekt är Mindreutgifter.se där man enkelt kan lägga upp en hushållsbudget och därefter få en del tips på hur man kan minska sina utgifter, och allt är helt gratis.

    Sidan är nyligen lanserad och vi behöver några personer som kan tänka sig att testa tjänsten. Om du testar den vill vi gärna höra alla dina synpunkter på allt som har med hemsidan att göra.

    Tack på förhand!
    /Viktor Svensson

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag tycker det är lite skrämmande att fylla i sin e-post det första man gör.. Varför ska du ha min e-post? Folk är vanligtvis privata med sin ekonomi...
    Lägg "Fyll i din epost" som ett sista steg i stället om ni mot all förmodan måste ha min epost... Då har jag suttit i 5 minuter vid din site och känner lite mer förtroende till dig.

    Sen vet jag inte om man "enkelt kan lägga upp en hushållsbudget" på din sida som du påstår. Jag fyllde i mina inkomster och utgifter och din sida berättade differensen...
    "Tipset" jag fick var: "Du lever över dina tillgångar, och det måste upphöra!" - No shit Sherlock.
    Sen fick jag en affiliate länk till tradera. Länken till tradera får jag även om jag har 7000 kr över varje månad.

    Om jag var i ekonomisk knipa skulle jag gärna vilja se förslag på vilka utgifter jag måste dra ned på. Jag skulle också vilja få hjälp att göra en budget. (Vilket ni säger att man kan göra med er sida.) Jag vill få det visat för mig på skärmen hur mycket pengar jag kan spendera varje månad på olika produkter för att få ekonomin att gå runt.

    Summa summarum ger jag den 1/10 för en halvbra idé som ni har implementerat rätt dåligt.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Demains avatar
    Demain Demain är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Täby
    Inlägg
    18
    Tack för att du tog dig tid att testa den i alla fall

    Hur som helst, sidan är långt ifrån färdig. Domänen t.ex. köptes igår, det kanske säger en del om hur långt vi har kommit...

    Det jag framför allt ville ha feedback på är själva upplägget, innehållet på resultatsidan är inte det som kommer att stå där när den lanseras då det enbart är exempeltexter där just nu

  4. #4
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Sätt rätt teckenkodning i headern, W3s sida om teckenkodningar. ÅÄÖ blir konstiga på tex en Mac.

    Verkar som sida1 talar om vilken teckenkodning det är men sida 2 inte gör det..
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  5. #5
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    jag såg inga konstiga ÅÄÖ, Firefox 4 beta. Mac Leopard.

    Men givetvis har du rätt ostlund. Man borde skriva rätt.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  6. #6
    Demains avatar
    Demain Demain är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Täby
    Inlägg
    18
    En liten miss, nu ska ÅÄÖ synas i alla webbläsare.

  7. #7
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Verkar vara rätt på sida1 men inte dom efterföljande. Körde nog Safari när jag tittade.
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  8. #8
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Lite överkurs men:
    Första gången jag kollade på sidan och hovrade över knappen fick jag 0.5-1 sec helt vit knapp. Det kan bli så om bilden som knappen använder inte finns i datorn cache och innan webbläsaren har hunnit ladda ner den nya knappbilden. Vill man komma bort från det så kan man ladda knappens båda bilder i en så kallad CSS/image Sprite. Det går att ha alla statiska bilder i en sån fil, tex knapparna och den gröna ramen runt input fälten.
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  9. #9
    Demains avatar
    Demain Demain är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Täby
    Inlägg
    18
    Tack för tipset, ostlund. Ska ta och fixa det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förslag på namn
    Av kredit123 i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 02:17
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 19:31
  3. Förslag: Alla sökmotorvänliga länkar tas bort
    Av hans99 i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:44
  4. Domain Outbound Links Check - kritik och förslag
    Av wintzell i forum SEO-verktyg
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 13:00
  5. Förslag till SEOSM topplistan
    Av David Nilsson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 21:18