Resultat 1 till 17 av 17

Grundläggande SEO verktyg

  1. #1
    Sam Ks avatar
    Sam K Sam K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3
    Ska börja arbeta mer aktivt med SEO nu, och funderar lite på vilka verktyg man bör använda.

    Google analytics och webmaster tools är givet för att se hur siterna mår, men därefter är jag inte helt säker. Just nu använder jag:

    Pineberrys sökmotoranalys - för att kolla on-page optimering.
    Google keyword tools - kolla konkurrens på sökord.
    SEOMoz Linkscape (gratisversionen)- kolla inlänkar och jämföra siter med konkurrenternas.
    Gserp.se - kontrollera sidornas placering på olika sökord.

    Det känns som en ganska bra början men jag vet inte om jag missat något grundläggande verktyg som "alla" andra använder, så jag vore tacksam om någon hade lite råd på andra bra verktyg jag kan använda för att effektivisera SEO-arbetet.

  2. #2
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Market Samurai är rätt härligt för konkurrensanalys. Den ger dig fakta om konkurrenterna har ett visst sökord i h1, titel, densitet i paragrafer, finns i DMOZ-registret, yahooregistret, keyword i domännamn, backlinks, osv osv, och ger ett "konkurrensvärde". Lätt att bara exportera, designa om och visa för kunden. Programmet gör mycket annat också.

  3. #3
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Jag skulle vilja tippsa om SEO PowerSuite som jag personligen använder. Det gör allt som Market Samuri gör men fördelen här är att du kan använda alla funktioner gratis men du kan inte göra rapporter eller spara ditt arbete men har du inte en väldigt stor site med väldigt mycket att hålla reda på så funkar det riktigt bra iaf. Market samuri får du prova x antal dagar sen måste du betala för att använda programmet.

    Likvärdiga program men min röst går till powersuite

    Edit: När man köper powersuite kan man spara och göra rapporter från 150$ till Enterprise v för 600$

  4. #4
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    de programmen jag använder mig mest av är nog:
    scrapebox
    sicksubmitter
    RankBuilder LinkWheel Builder
    The Best Spinner
    SeoLinkPro
    seNuke
    och ranktracker för att se hur det går

  5. #5
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    @snaskit .
    Hur fungerar dessa program?
    kan du rejta dem?

    petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  6. #6
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Scrapebox - Bra verktyg för mycket saker, Har aldrig använt scrapebox för att bygga en enda länk kan jag dock nämna, Men grymt för mycket annat så som: Kolla indexering, Splitta på stora mängder material, Kolla proxys, Kolla in och ut länkar och mycket mycket mer.

    Sicksubmitter - Testat det 1-2 gånger och det är väll en OK verktyg för att bygga länkar men inte ultimat, Dock kan användare och andra scripta/bygga egna paket till det så det finns alltid något nytt

    TBS - The best spinner är just nu det absolut bästa verktygen för att spinna texter på engelska och man kan göra riktigt riktigt bra spinns om man använder det rätt, Använder även Spinner chef som jag har byggt en svensk databas till så jag kan spinna svenska texter

    SeoLinkPro - Aldrig provat och har aldrig hört något speciellt om det

    Rankbuilder - -||-

    SeNuke - Bra program om man använder det rätt, Kostar dock 1000 kr / månaden, Gudomligt långsamt

    Att lyckas använda dessa program BRA är det svåraste inom seo utan tvekan, att ge sig på dem innan man förstår uppbyggnaden fullt ut kommer sällan ge något större resultat

    De absolut bästa toolsen är AMR och Xrumer men samtidigt är det dem 2 svåraste och om något program kan sänka din websida så är det dessa 2 + scrapebox men samtidigt de absolut bästa för dem som hanterar dem rätt.

  7. #7
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Tack Tiiias!

    För informationen!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag har strukit lite i tråden efter att den blivit anmäld av medlemmar.
    Verktyg som i huvudsak är black hat verktyg hör inte hemma bland Grundläggande SEO verktyg. Det finns andra fora de kan presenteras i.

    Tidigare aviserade vi en bättre efterlevnad av regel 6
    Inga "black hat" SEO-tips eller rekommendationer som bryter mot Googles riktlinjer får förekomma på forumet.
    Så vi har börjat med det nu.

    Edit:
    En diskussion om forumets värdegrunder gällande black hat har vi i moralpredikningstråden.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-01-22 klockan 14:22.

  9. #9
    pralbins avatar
    pralbin pralbin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av Donny Byström Visa inlägg
    Market Samurai är rätt härligt för konkurrensanalys. Den ger dig fakta om konkurrenterna har ett visst sökord i h1, titel, densitet i paragrafer, finns i DMOZ-registret, yahooregistret, keyword i domännamn, backlinks, osv osv, och ger ett "konkurrensvärde". Lätt att bara exportera, designa om och visa för kunden. Programmet gör mycket annat också.
    Bra tips Donny, tack!
    Albin Stööp. Erbjuder professionell SEO.

  10. #10
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Ingen som använder SENSEO som tillägg i Firefox. Antar att det är b.la detta verktyg som de flesta svenska aktörer kikat på när de utvecklat sina egna.

  11. #11
    lukasbrismans avatar
    lukasbrisman lukasbrisman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    27
    Kör SEOMOZ Pro och är grymt nöjd!
    none

  12. #12
    Stefan_Js avatar
    Stefan_J Stefan_J är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Hällingsjö
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av tiiias Visa inlägg
    Jag skulle vilja tippsa om SEO PowerSuite som jag personligen använder. Det gör allt som Market Samuri gör men fördelen här är att du kan använda alla funktioner gratis men du kan inte göra rapporter eller spara ditt arbete men har du inte en väldigt stor site med väldigt mycket att hålla reda på så funkar det riktigt bra iaf. Market samuri får du prova x antal dagar sen måste du betala för att använda programmet.

    Likvärdiga program men min röst går till powersuite

    Edit: När man köper powersuite kan man spara och göra rapporter från 150$ till Enterprise v för 600$
    Jag har köpt SEO PowerSuite och jag tycker detta är riktig bra verktyg.
    De två verktyg jag använder mest är RankTracker och LinkAssistant. Jag har långt ifrån koll på dessa verktyg, men de är definitivt tidsbesparande och du får en bra överblick på saker och ting.
    Det man måste tänka på om man köper SEO PowerSuite är att efter 60 dagar så måste man börja prenumerera på uppdateringar för verktygen mot en mindre kostnad, har för mig att det är ca. $6 per verktyg och månad. Detta framgick inte tydligt när jag köpte detta. Dock tycker jag att det är värt dessa pengar och jag kommer att fortsätta att använda verktygen.

    Ett tips är att söka efter "coupons" eller "discount" för dessa verktyg och därmed kunna få rabatt. Verkar finnas tillgängligt då och då.

  13. #13
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Microsoft SEO Toolkit. Det mest underskattade tekniska on-page verktyget. Och helt gratis! Är man dessutom en fena på .net så bygger man enkelt in sina egna violations

  14. #14
    Stefan_Js avatar
    Stefan_J Stefan_J är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Hällingsjö
    Inlägg
    23
    Jag kan tillägga att jag i Chrome använder pluginen SEO Site Tools, SeoQuake och SEOMoz för att få en snabb överblick.

  15. #15
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    1. Scrapebox
    2. AMR (Article Marketing Robot)
    3. TBS (The Best Spinner)
    4. Xrumer
    5. Sick submitter

    Med lite tur så kommer SENuke X att bli en ny favorit.. får väl se imorgon

  16. #16
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    seomoz verkar vara bra. Skall kika in på detta.
    Jag använder mig av MS, som jag nämt tidigare.
    Det fungerar mycket bra tycker jag.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  17. #17
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    seomoz verkar vara bra. Skall kika in på detta.
    Jag använder mig av MS, som jag nämt tidigare.
    Det fungerar mycket bra tycker jag.
    Fördelen med MS är att det fungerar även till svenska sajter tack vare programmeringsfunktionen. Tycker också att det är ett riktigt bra program men eftersom jag inte jobbar så mycket mot Sverige så har jag inte så stor nytta av det eftersom det finns andra program som gör precis vad MS gör fast fortare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Prova vårt SEO-verktyg nästan helt gratis
    Av Carl-Gustav Öberg i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 00:10
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 12:32
  3. Lista över användbara SEO-verktyg
    Av Carl-Gustav Öberg i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 21:22
  4. Svenska online SEO-verktyg?
    Av Susann Stjernborg i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 01:42
  5. Nytt SEO-verktyg
    Av Simon Sunden i forum SEO-verktyg
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 14:10