Resultat 1 till 7 av 7

Google Företagscenter

  1. #1
    SimonSays avatar
    SimonSay SimonSay är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    20
    Tjenis!

    Det ringde in snubbe som ville sälja ett abonnemang till Google Företagscenter för 325kr / månad + en installationsavgift på 900 kr.

    Han hävdade att de måste betala något till google för att "Ditt företag ska komma med, dygnet runt marknadsföring, kan jämföras med en tidningsannons för 2000kr.. blabla".

    Tycker det luktar lite skämt.
    Kan det verkligen vara en seriös verksamhet?

    /
    SimonSay

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan betraktas som bluffverksamhet och ren lögn. Det betalas ingenting till Google för att finnas med där. Här har du länken så du kan lägga in dina uppgifter själv https://www.google.com/accounts/Serv...6hl%3Dsv&hl=sv

    De spelar på företagares okunnighet om det här. Samma stil som de där som försökte sälja domännamn för skyhöga priser eftersom "en annan var intresserad att köpa domännamnet men du får förtur..."

  3. #3
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Låter som en bluff, har aldrig hört talas om Google Företagscenter? menar han google places? så vitt jag vet så är det gratis. Förövrigt har jag inte stött på någon google tjänst som kostar pengar (förutom adwords)

    Edit: han ej först =/

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är två namn för samma sak. Places är väl det som Google använder nu, söker man på Googles Företagscenter så ligger den sidan överst som numera kallas för Google Places. Och det är som sagt gratis att lägga in sig där. Finns en hel del företag som mot betalning engångs och/eller löpande erbjuder kunder att lägga in dem där. Är väl kanske inget fel i det om man inte tycker sig ha tid/lust att göra det själv. Men att gå ut och hävda att Google skall ha betalt för det är nog ett fall för Svensk Handels varningslista.

    Kan tänka mig att de använder namnet Googles Företagscenter för att det skall låta bättre än Google Places och därmed motivera en kund att köpa tjänsten.

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Google har massor av tjänster som kostar pengar!

  6. #6
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
    Google har massor av tjänster som kostar pengar!
    Upplys mig gärna om några

  7. #7
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Google Places är något helt annat idag än det var för en månad sen. Jag vet naturligtvis inte vad som ingår i paketet men på huvudparten av lokala sökord är numer Places integrerat med den vanliga algoritmen. Det räcker då inte att bara lägga till sig i det som förut kallades Företagscenter utan man måste arbeta med länkar och gammal vanlig hederlig SEO dessutom.

    Förut fungerade algoritmen i kartresultatet så att när det fanns konkurrens visades de som hade kataloglistningar i "lokala kataloger", Eniro och Hitta är exempel på sådana som gav en fördel.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)