Resultat 1 till 19 av 19

Ultra-amerikanska säljsidor... Funkar dem?

  1. #1
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Stereotypexempel:
    http://gpunisher.com/?hop=lurninc

    Stora, röda och blå rubriker, video på autoplay och en Call-To-Action varannan minut genom den långa, otroligt upprepande läsningen. Obligatoriska bilder på kontoutdrag.

    Frågan är, eftersom de används så frekvent - konverterar dem? Vad säger ni?

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag tror inte dessa fungerar längre. Känns väldigt början på 2000.

  3. #3
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Jadu, Jag vet inte. Har börjat kolla runt rätt mycket i affiliate-programmet Clickbank, och det visar sig att varenda produkt med extremt hög gravitation (conversions), har en sån där jäkla amerikansk sales page dit man studsar sina besökare...
    Senast redigerat av Urban G den 2010-12-04 klockan 02:23.

  4. #4
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    dom skulle inte finnas i oändligt antal om dom inte sålde bra

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu är väl knappast antalet webbplatser något tecken på att de säljer bra. Det tar inte speciellt lång tid att slänga upp en webbplats sedan kan man låta den vara och se vad som händer.
    För vore det antalet det hängde på så skulle områden som poker, snabblånesidor, och en hel del annat sälja bra också.
    Och visst är det några som tjänar pengar på det. Resten är väl de som när förhoppningen om stora intäkter och apar efter.
    Bara att titta på hur det ser ut på sökfrasen - Tjäna pengar på Internet -.

  6. #6
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    haha blir köpesugen direkt.
    finns det nå svenska såna siter?
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  7. #7
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Donny Byström Visa inlägg
    Stereotypexempel:
    http://gpunisher.com/?hop=lurninc

    Stora, röda och blå rubriker, video på autoplay och en Call-To-Action varannan minut genom den långa, otroligt upprepande läsningen. Obligatoriska bilder på kontoutdrag.

    Frågan är, eftersom de används så frekvent - konverterar dem? Vad säger ni?
    Haha har suttit och funderat på samma sak den senaste tiden och snackade med min partner om det här om dagen men ja de fungerar nog rätt bra. Överskatta inte den ordinarie människan. Allt handlar där om att för besökare hjälpa den att visualisera hur jävla mycket pengar denna kommer kunna tjäna och sedan sätter hjärnan igång och gör en snabb av vägning, Vad är ofantlig rikedom mot 1000kr i en engångs utgift ?

    Dock fungerar väll dessa sälj sidor inte bra mot oss som är insatta i ämnet, oftast så hamnar vi där när vi redan har bestämt oss för att vi vill ha produkten och scrollar sedan 14 sidor ner för att hitta sign-up länken.

    Sånt här är mega intressant för den psykologiska biten är väldigt viktig och för att maximera sin webplats så måste man förstå vad det är man vill trigga hos sina besökare. Tex jag kör mycket mot gambling och utformar siterna på ett sådan sätt att de ska trigga de känslor som gör att man vill upp leva lite spänning och känner sig excited. Den bra/dåliga med hjärnan är att vi har otroligt liten kontroll och den kan väldigt lätt manipuleras utan att vi själva förstår vad som händer !

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Om de konverterar eller inte, beror på hur duktig du är på att driva relevant trafik.

    Jag har en del sådana siter som har en "sales rate" på ca 4%, och för att endast få en "opt-in" (från en s.k. "capture page") så har jag sidor som converterar mellan 35 - 40% av trafiken.

    ClickBank är helt kanon, men fungerar extremt dåligt mot den svenska marknaden då språket ofta är engelska ... mot den internationella marknaden konverterar det riktigt bra ...

  9. #9
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av MrB Visa inlägg
    haha blir köpesugen direkt.
    finns det nå svenska såna siter?
    Finns flera stycken sådana siter ... klicka på länken SEO i min signatur får du se en av dem ;-) ..... den har sålt 6-siffrigt ..... så nog allt fungerar det
    Senast redigerat av Patrik Berggren den 2010-12-10 klockan 10:22.

  10. #10
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Donny Byström Visa inlägg
    Jadu, Jag vet inte. Har börjat kolla runt rätt mycket i affiliate-programmet Clickbank, och det visar sig att varenda produkt med extremt hög gravitation (conversions), har en sån där jäkla amerikansk sales page dit man studsar sina besökare...
    Gravity har inget att göra med "conversions" utan med hur många andra som marknadsför produkten. Hög gravity = Många affiliates som marknadsför produkten = HÖG KONKURRENS!!!

    För att hitta något att marknadsföra rekommenderar jag att man fokuserar på NYA produkter som läggs upp i ClickBank och har en gravity mellan 20 - 30.

    Många säger att Gravity = Hu många affiliates som marknadsfört produkten de senaste 30 dagarna. Är Gravity 20 betyder det att det finns ca 20 st affiliates som marknadsfört den produkten och fått en sale under de senaste 30 dagarna

  11. #11
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Jag vet att de funkar i en del länder, dock tror, eehhh... hoppas jag att folk i Sverige/Norden inte går på sådant. Men det beror förmodligen lite på vilken bransch man är verksam inom också. För typ astrologi och andra ämnen med en mer... tja, lättlurad målgrupp kan man väl säga, kan det nog funka även i Sverige, tror jag.

  12. #12
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Seotjejen Visa inlägg
    Jag vet att de funkar i en del länder, dock tror, eehhh... hoppas jag att folk i Sverige/Norden inte går på sådant. Men det beror förmodligen lite på vilken bransch man är verksam inom också. För typ astrologi och andra ämnen med en mer... tja, lättlurad målgrupp kan man väl säga, kan det nog funka även i Sverige, tror jag.
    ehhh, ok ... faktum är: De landningssidorna KONVERTERAR! vilket är det viktigaste för en internetmarknadsförare.

    Tror du SEO-branschen funkar för dem? (tips: kika min signatur)

  13. #13
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Testade att kasta in lite produkter på några av mina sidor, bara med stor blå länktext, one-Liners konverterar förvÅnansvårt bra (e-böcker kring relevanta ämnen).

  14. #14
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Patrik har rätt. Väl utformade landningssidor, amerikanska eller inte konverterar. Inget snack om saken.


    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  15. #15
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Problemet är detta. Många TROR DE VET att de inte fungerar, utan att aldrig ha testat dem. Vanligt fenomen överlag, man "tror" så mycket utan att egentligen "veta" av egen erfarenhet

  16. #16
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren Visa inlägg
    Problemet är detta. Många TROR DE VET att de inte fungerar, utan att aldrig ha testat dem. Vanligt fenomen överlag, man "tror" så mycket utan att egentligen "veta" av egen erfarenhet
    Å andra sidan så kan det ju inte vara det enda som fungerar, eller hur? Det finns ju mycket annat som funkar också...

    Sedan står jag fast vid att jag tror sådana sidor är bättre lämpade för vissa ämnen, och mindre väl lämpade för andra. Att ha superamerikanska "klicka här för att bli rik NU!" sidor för pensionsförsäkringar t.ex. känns så där...

    Personligen jobbar jag inte i Sverige, därav måste jag ju TRO snarare än veta hur det är på den svenska marknaden...

    Att kalla andra okunniga för att de inte håller med om en enda sak känns inte så trevligt. Jag tycker snarare att det är bra att inte alla gör samma saker, då finns det plats för oss alla.

  17. #17
    lukasbrismans avatar
    lukasbrisman lukasbrisman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    27
    Jag blir rätt köpsugen av de där sidorna faktiskt. Men det kanske bara är jag?
    none

  18. #18
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    De fungerar bra, drar in ett par tusen dollar i månaden som affiliate till den typen av sidor.

  19. #19
    ErikJJs avatar
    ErikJJ ErikJJ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av webguide Visa inlägg
    De fungerar bra, drar in ett par tusen dollar i månaden som affiliate till den typen av sidor.
    Kan du berätta mer om det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svenska sidor på amerikanska servers?
    Av Throb i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 23:42
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:52
  3. Xenu - hittade trasiga länkar men kan inte hitta dem!
    Av Angie Cartman i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 13:12
  4. Amerikanska kataloger?
    Av Marcus Nilsson i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 10:36
  5. iProspect - någon som hört talas om dem?
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 13:19