Resultat 1 till 7 av 7

Google adwords starterbjudanden

  1. #1
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag får hela tiden massor av google adwords starterbjudanden. Men jag har ju redan ett adwords-konto och jag har redan använt ett starterbjudande.

    Finns det någon som gör något vettigt utav dem utom att slänga eller ge bort dem?
    Finns det någon som skapar ett nytt adwords-konto för att ta del av starterbjudandet?
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  2. #2
    kingstuffs avatar
    kingstuff kingstuff är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Vikbolandet
    Inlägg
    7
    Jag måste nog medge att jag har skapat ett och annat nytt konto, det är väl kanske inte jätte populärt hos google.
    Men de måste ju vara medvetna om det då de skickar ut till företag som redan är registrerade hos adwords, med Org.Nr och som redan använt en kupong, som var utställd till samma adress och företag och påstå att det är introduktionsrabatt när kontot har varit aktivt i över ett år?

    Har dessutom fått flera kuponger till mail adresser som är registrerade hos adwords, där det i mailet står att dom tycker man har varit inaktiv på sitt adwords konto och vill ge litet erbjudande för att komma igång igen?? Förstår inte hur de menar att man skall göra annars, eftersom det, som du säger, inte går att köra rabattkoder mer än en gång/konto.

    Har skapat flera konton på samma företag med Org.Nr och samma person, google har inte hört av sig ännu iallafall =)

    Har dock inte läst i policyn, finns säkert något om det där??

  3. #3
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Vad är det för erbjudande ni får? Jag registrerade ett konto för ca 1 vecka sedan men har inte fått något erbjudande vad jag kan se?

  4. #4
    kingstuffs avatar
    kingstuff kingstuff är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Vikbolandet
    Inlägg
    7
    De från google själva brukar komma om man är inaktiv länge på kontot eller adresserade till registrerade företag i vanliga brevlådan. Annars är det om man t ex registrerar agentintegration på payson, olika webhotell etc.

  5. #5
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Vad är det för erbjudande ni får? Jag registrerade ett konto för ca 1 vecka sedan men har inte fått något erbjudande vad jag kan se?
    Det går inte jättesnabbt, måste jag säga. Jag fick mitt erbjudande efter typ 3 eller 4 månader.

  6. #6
    ErikJJs avatar
    ErikJJ ErikJJ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    12
    Man får inte starta flera konton enligt google såklart. Men jag vet inte om dom har någon jättekoll på det..

  7. #7
    kingstuffs avatar
    kingstuff kingstuff är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Vikbolandet
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av ErikJJ Visa inlägg
    Man får inte starta flera konton enligt google såklart. Men jag vet inte om dom har någon jättekoll på det..
    Misstänkte det, känns ändå som att det inte borde vara några problem att kolla det för google. Iallafall inte om det är samma Org.Nr på flera konton, google om några borde väll dessutom vara experter på "datainsamling" och sökfrågor i sin databas.

    Känns ändå som att de är rätt likgiltiga till multipla konton. Förmodligen för dom i slutändan tjänar slantar på det? Vet första gången jag fick en sån kupong. Hade inte ens funderat på adwords då och hade förmodligen inte betalat för det nu om jag inte hade testat att köra det "gratis" ett litet tag.

    Sen betalar man ju ändå typ 100:- varje gång man registrerar nytt konto. Vet inte hur det ser ut för andra, men typ 95% av klicken kommer från sökresultats annonser på mina konton. Det borde inte kosta google något när någon klickar där. Så, som jag ser det, skickar dom ut en kupong på 500:- och dom har utbetalningar på kanske 25:- till Adsense användare har dom ju gått plus 75:- oavsett.

    Egen teori dock, rätta mig om jag har fel.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Adwords betala in till kund
    Av Hertig i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 12:42
  2. Problem med Google Adwords tracking
    Av koalagrey i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 14:20
  3. Google adwords funderingar
    Av eastcupid i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 22:20
  4. Rea på Google AdWords?
    Av Nikke Lindqvist i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 22:02
  5. Google Adwords
    Av Elias KAI i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 03:22