Resultat 1 till 4 av 4

"Tvätta" gserp

  1. #1
    poneks01s avatar
    poneks01 poneks01 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlägg
    39
    Hej!

    Jag undrar om det finns möjlighet, eller om det finns någon sorts strategi när det kommer till att ta bort oönskade resultat i SERPEN. Med handen på hjärtat så tror jag att minst en av dem aktiva SEO experterna här inne har haft något liknande som uppdrag?

    Det är intressant för mig, då jag ofta får den frågan av kunder som har gått i tankarna att sökmotorsoptimera.

    Regards
    Pontus

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Ja, det är väl en ganska simpel strategi... Om du kontrollerar webbplatserna som rankar 1-10 för ett visst nyckelord så är den oönskade siten "borta".

    Jag vet inte om det är ett vedertaget begrepp men vissa kallar det "Sökmotorstädning".
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det kan också kallas för Googlestädning. Och jag skulle nog säga att det är en hel del optimerare som sysslar med det inte då bara aktiva på forumet.

    Och som Tobias säger principen är på ett teoretiskt plan enkel. Dominera de tio första platserna med egna sidor eller med sidor som är vänligt inställda eller neutrala.
    Enkelt sätt, se till att din egen sida är stark, gärna en extra domänen där du lägger en blogg eller allmän information. Några starka artikelsidor om ditt företag, Mynewsdesk kan fungera också.
    Aktivera dig på Twitter och andra sociala media med egna profilsidor. Gör länkningar till sidor som handlar om företaget från din webbplats.
    - Här hittar du vårt Twitterkonto – Se vår pressrelease på…. – Vi är ett stabilt företag vilket framgår här på Allabolag – osv.
    Du behöver med andra ord först se till att få upp/stärka de källor du själv har kontroll över.
    Sedan se vilka andra kanaler du kan använda. Och då hitta en vettig länkstrategi för att få upp dem. Om det handlar om ett företag är det inte speciellt konstigt att man länkar till dem som skriver om företaget i positiva eller neutrala ordalag.

    Nu är det inte alltid så enkelt praktiskt. Det beror på vilka du har emot dig, med andra ord vilka webbplatser är det som skall tryckas ned.
    Kan man så bör man göra ett försök att få dem att ta bort det negativa först.

  4. #4
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Bra tips!
    Man behöver ju använda sig av detta sätt ibland.

    Var innihelsike aktiv ett tag, skapa en blogg, om det inte redan finns. Använd pusha, pinga allt du törs. Optimera alla undersidor etc allt som går...länka in mot sidan, men även internt, även där så mycket du törs. Använd dig av alla sociala sajter du kan komma på.
    Urban har många bra tips ovan.

    Jag har byggt sattelitsajter, som har halvt om halvt överoptimerats för att knuffa bort andra spelare...där jag vill ranka högt.

    Petter Hedman
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sökning på "webben" kontra "sidor från Sverige"
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 13:31
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  3. "robots" content="index,follow"
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 12:46
  4. Hur lokalt är "local" - META NAME="Distribution"
    Av Ametz i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:02
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 15:29