Resultat 1 till 2 av 2

Optimering och nybörjar hjälp

  1. #1
    OdeiOs avatar
    OdeiO OdeiO är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    3
    Godkväll!

    Helt ny i matchen och är super intresserad av att testa hur det här fungerar så jag slänge upp sidan takrenovering.n.nu för att se hur högt upp på ordet takrenovering jag kan komma.

    Har på min fritid jobbat med websidor och enklare applikationer sedan 2006 men aldrig tagit åt mig speciellt mycket om SEO kunskaperna, men det ska det bli ändring på

    Nu har jag optimerat och fixat så pass bra jag kan och nu vill jag gärna ha lite kritik, tips och trix hur jag ska göra sidan bättre ur ett SEO perspektiv.

    Jag vet att jag måste jobba på inlänkningar och det gör jag så gott det går

    Nåt speciellt jag måste tänka på i ett SEO perspektiv på min hemsida?

  2. #2
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    One-Page optimering är väldigt viktigt.

    Sen kan det vara bra att lägga stor fokus på content och titel.
    Personligen så klickar man sig in på något man tycker om, förutsatt att det är en bra titel på sidan eller länken, i de flesta fallen, så jobba med att få en fångande titel.
    Som det även sägs så är Content King.

    Skapa bra innehåll som är helt unikt så du slipper duplicate content (google kan deindexera dig då) eller så tappar du placering i serpen.
    Det ska helst vara bra och relevanta texter till din sidas innehåll, så tänk alltid så här:
    Vilka texter är det jag själv skulle vilja läsa om om jag gick in på denna sidan?

    Utgå ifrån detta och bygg massa inläkar med bra ankartext, detta är nog ett utav de viktigaste stegen..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver extra hjälp med länkbygge och övrig optimering
    Av hogberg i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 20:13
  2. Hjälp med optimering
    Av surfdude i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 23:15