Resultat 1 till 9 av 9

net org com biz info

  1. #1
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Är det någon skillnad mellan dem egentligen?
    Ur SEO-synpunkt menar jag?

  2. #2
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Vad jag har erfarit nej. Jag har tom sett tk domäner som rankat bra, och haft ungefär samma inlänkar som min sajt.

    Håller just nu på att undersöka saken på den nya .eu adressen och jag förmodar att samma resultat kommer att uppkomma.

  3. #3
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Liten men begränsad. Ska du ha en icke kommersiell sida så tror jag att .org ger något något bättre resultat i serpen än övriga. Men det finns så många faktorer som sökmotorer tar med i rankingen, så detta är inget som man ska hänga upp sig på. Men för användarvänlighet mm så rekommenderas alltid .com till internationella sidor, då detta är den vanligaste TLDn som folk lättast kommer ihåg. Bygger man en sida på en .info eller .net, så finns risken att återkommande besökare skriver fel och inte hittar dig.

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Nästan helt säker på nej, ingen skillnad.

    Domänändelser som kanske får någon bonus skulle nog mer vara: gov, mil och edu
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Nästan helt säker på nej, ingen skillnad.

    Domänändelser som kanske får någon bonus skulle nog mer vara: gov, mil och edu
    Detta har faktiskt Matt Cutts kommenterat i ett av sina senaste video-inlägg, och han menar att man inte gör någon skillnad på detta över huvud taget. Sedan kan man ju diskutera ifall han skulle erkänna att vissa domänändelser hade fördelar framföra andra, om så vore fallet

    Enligt honom handlar det om hur många inlänkar med hög "trust" man har, och att .gov, .edu och .mil ofta har många sådana.

  6. #6
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Jag är helt övertygad att det har en viss betydelse

  7. #7
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Men vem som helst kan ju köpa dessa domännamn, varför skulle de få högre betydelse?

  8. #8
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Kinaportalen
    Men vem som helst kan ju köpa dessa domännamn, varför skulle de få högre betydelse?
    Vem som helst kan väl skaffa inlänkar? Vem som helst kan väl göra on-page optimering? Så kan man ju säga om allting, lol En seriös domän och TLD bör vara större sannolikhet att firman bakom är seriös, så ser jag det..

    Men skillnaden är dock väldigt liten och bara en av 1000-tals faktorer som man mäter. Faktorer som påverkar här är också att en "snygg .com" adress säkerligen får högre CTR i serpen än säg en .biz och på så vis förstår google att en viss .com adress är "mer intressant/seriös/relevant" än t. ex en .biz.

    Kinaportalen: Vilken domänadress skulle du klicka på ifall du sökte info om SEO och sökte på google? I träfflistan hittar du SEO.com och mycket längre och mer intetsägande url.

  9. #9
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Du blandar päron och bananer Maccke. Frågan är inte vilken jag helst skulle klicka på, utan hur Google värderar dessa domännamn oberoende av mina klick, on page-opt, osv.
    Varför skulle Google anse att .com är seriösare än .info? Många .com-adresser är ju redan sålda. Därför köper vi nu istället .info. Inte för att vi är mindre seriösa. Utan för att vi är yngre och fattigare. Det vet Matt. Jag finner ingen anledning att tro att han ljuger.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO-forum är 93:a i Sverige enligt Alexa
    Av Webmoney i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 12:04
  2. Samma info på 4 sajter, problem!!!
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 20:52
  3. Bokföring av Paypal utgifter?
    Av ThomasA i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 15:50
  4. Rolig info om Title
    Av Gustaf i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:23
  5. Viktig info
    Av Jim Westergren i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 09:12