Resultat 1 till 4 av 4

Nofollow-länkar inget att se ned på

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    För oss som bloggar och pingar media via Twingly eller Bloggportalen i Aftonbladets fall vet att tillbakalänkarna generellt är nofollow.
    Vilket jag har sett att en del uppfattar som negativt och det därför inte skulle vara mödan värt att länka till media.
    En uppfattning som man kan revidera om det sköts snyggt.

    En bloggpost i ett aktuellt ämne och med en lockande titel kan ge allt från 0 besökare och uppåt. Några hundra läsare är det inga problem att dra in. Inte något tusental heller på en bloggpost om man tajmar in rätt ämne, rätt tid, rätt titel, etc.
    Är sedan bloggposten intressant och tankeväckande att läsa så kommer andra bloggare ge dig riktiga dofollow från sina egna bloggar.
    Ger man sedan lite länkkärlek till andra bloggare som skriver om liknande ämne så ökar möjligheten att få lite dofollow-länkar tillbaka.

    Tittar man sedan vilka media det är som använder Twingly (lista här) så inser man att med lite finess i inläggen så går det bra att använda exempelvis en företagsblogg i marknadsföringssyfte via det.

    Med finess i inläggen menas som vanligt i SEO-sammanhang, ett vettigt innehåll som på något sätt bidrar till ämnet som behandlas i media. Missbruk av systemet kan leda till avstängning från Twingly. Och möjligheterna att anmäla spam för andra är mycket enkelt att göra.

    Så kontentan är nofollow är inget man behöver rynka på näsan åt. Utan rätt använt så kan man trots det få ut fördelar för både organisk optimering och konvertering.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    En sak många av oss SEO-nissar gärna glömmer är ju att det är inte rankingen i sig som är viktig, utan trafik och konvertering!

    Precis som Urban säger så kan en nofollow-länk ge bra trafik, och bra trafik som förhoppningsvis konverterar.

    Tar man dessutom in i beräkningen att den där pingen till twingly är en inställning i Wordpress, och alltså inte ett manuellt jobb, så MÅSTE det vara värt mödan! Jag skriver (klipp och klistra) in adressen i rätt ruta i Wordpress, klickar på spara och sen pingar den för ALLA mina inlägg.

    [update]
    Var ger jag rykte efter uppdateringen?
    [/update]
    Senast redigerat av StefanBergfeldt den 2010-09-12 klockan 10:56. Anledning: Kompletterande fråga

  3. #3
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Kul att du informerar oss Urban G.

    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
    Var ger jag rykte efter uppdateringen?
    Stjärnan längst ned till vänster (under signaturen)
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  4. #4
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Håller helt med. Dessutom gör blandningen av både do follow och no follow att linkmixen ser mer naturlig ut, tycker jag. Så det är en bra grej med tanke på det också!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför sätter blogger.se nofollow på VISSA utlänkar?
    Av Niclas Strindell i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 11:28
  2. Händer inget på mitt huvudnyckelord!?
    Av xsajt i forum Optimering
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 16:50
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:21
  4. Med i index trots att inget har påbörjats ...
    Av Patrik Berggren i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 17:29
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 23:28