Resultat 1 till 9 av 9

Någon som tagit sig ur -30/-40/-50 filter?

  1. #1
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Hej,

    Till att börja med. Jag vet att det är omdiskuterat huruvida dessa filter existerar. Men vi låtsas att detta filter existerar (så vi slipper diskussionen kring det).

    Nu till min fråga. Jag har hamnat i detta filter och har varit fast i 1-1,5 år. Jag har inte orkat göra något tidigare men har nu börjat ta tag i det. Jag har gjort re-inclusion requests men inte kommit med. Jag är nästan säker på att filtret är automatiskt och att jag är drabbad beror på att jag har för lite (nästan inget) textinnehåll. Jag har bara ett verktyg.

    Det jag undrar är om någon här på SEO-forum tagit sig ur detta filter och vad ni gjorde? Jag vill minnas att Ted (PUL) var i detta filter med sina kartsajter, som en liten referens.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag har inte fastnat i något filter. Men som du säger:
    jag är drabbad beror på att jag har för lite (nästan inget) textinnehåll
    Testa lägga in en detaljerad beskrivning hur verktyget fungerar. Sen vänta ett par månader.

    Angående Ted Valentins kartsiter så skrev Urban ett inlägg här som förklarar vad som hände.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Hej
    jag hade en sida som hade -30
    jag av optimer sidan lite
    det funka för mig
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  4. #4
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Ville bara uppdatera med att säga att jag tog mig ur detta.

    Vad jag gjorde var att lägga till cirka 100 ord/text per sida. De-optimera alla sidor och även lade jag till ett forum. Jag var fast i filtret i 2 år. Det tog 3 månader från det att jag vidtog åtgärder tills dess att jag tog mig ur och återfick placeringarna.

  5. #5
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    bra jobbat!
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  6. #6
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Citat Ursprungligen postat av monkey business Visa inlägg
    Ville bara uppdatera med att säga att jag tog mig ur detta.

    Vad jag gjorde var att lägga till cirka 100 ord/text per sida. De-optimera alla sidor och även lade jag till ett forum. Jag var fast i filtret i 2 år. Det tog 3 månader från det att jag vidtog åtgärder tills dess att jag tog mig ur och återfick placeringarna.
    Bra rapport. 2 år är en lång tid, och tyder på att dina ändringar antagligen var avgörande. Förresten finns något innehåll i forumet?
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  7. #7
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Ja, det finns lite innehåll i forumet. Men jag tror faktiskt inte forumet hade något med det att göra.

    Anledningen till att det tog 2 år var för att jag trodde det var ett manuellt filter. Jag gjorde därför bara småändringar till en början och körde Re-inclusion request men det ville sig inte sen blev jag bara less på det.. I januari i år bestämde jag mig för att göra ett sista försök och satt i flera dagar/veckor och läste all info om fenomenet som jag kunde hitta sedan ändrade och justerade och lade till. Nu har jag optimerat vissa delar igen men mer försiktigt och det gick bra.

  8. #8
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Om du har en hög-rankad sida på svåra sökord så kan det vara manuellt, men annars inte är min gissning.

    Kul att det löste sig i alla fall.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Mycket intressant case. Kan man få lite mer detaljer på vad du ändrade? Och filtret var på hela domänen eller? Hur ser besökstatisiken från Google organiska ut nu efter filtret jämfört med när du hade filtret. Jag tycks minnas att jag såg din sajt rätt mycket i SERPen tidigare på long tail men det var länge sedan nu (2 år). Hur är det nu, samma som innan filtret? Och dessa ca 100 ord du lade in är de helt unika för varje sida (du har 187 tusen indexerade sidor i Google)?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO på 40-60%
    Av studiox i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 01:45
  2. Hur tar man sig ur duplicate content-filtret?
    Av Anders Granström i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 18:20
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 00:01
  4. Var har kategorisidan tagit vägen?
    Av carinb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 17:44
  5. Verktyg som föreslår keywords ur innehåll.
    Av David i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 08:00