Resultat 1 till 3 av 3

Utvecklingen av antal besökare på en ny sajt

  1. #1
    JmBerggrens avatar
    JmBerggren JmBerggren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    2
    För en dry månad sedan skrev jag ett inlägga (på min tumblr blogg) angående det faktum att min sajt passerat 100 sträcket i antal dagliga unika besökare. Detta efter ca 4 månader efter start. I går passerades 200 sträcket!

    Det är ju förstås mycket blygsamma nivåer men det intressanta är att det tog 4 måndader att nå hundra besökare från start men det tog bara ett par veckor att nå samma reslutat när sajten har haft lite tid på nätet.

    Är det någon på forumet som vet om detta följer en normal utvecklingskurva för en sajt? Brukar det öka snabbare ju mer tid sajten haft på nätet?

    Tacksam för kommentarer då jag är helt ny i denna värld.

  2. #2
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Får börja med att säga grattis, bra jobbat! och välkommen till SEO-forum.se!

    Detta kan variera väldigt mycket. Beror till stor del på vilken typ av trafik du syftar på som dessa unika besökare utgör.
    Är det väldigt stor andel trafik som kommer från sökmotorer, eller är de flesta så kallade direkt trafik eller kommer från hänvisningswebbplatser (externa länkar) ?

    Den kraftiga ökningen kan till stor del bero på att sidan har fått mer framflyttade placeringar i sökmotorerna under den senaste tiden och därmed ökat väldigt kraftigt.

    Finns inget egentlig naturlig utvecklingskurva som jag känner till för sajter.
    Sökmotoroptimering

  3. #3
    JmBerggrens avatar
    JmBerggren JmBerggren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    2
    Tackar så mycket för kommentaren! Den mesta trafiken kommer ifrån sökmotorerna (baserat på Ganalytics data) vilket antyder det du skrev att sajten fått en mer framflyttad position.

    Vet du om google ser poster i exempelvis en blogg som sidor? I så fall bör ju varje post innehålla unika sökord.

    Tack igen för svaret!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. När rankar en ny sajt?
    Av lexander i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 15:58
  2. antal domäner ägda av en viss person/org ?
    Av johjoh68 i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 12:10
  3. Skapa en ny sajt med gammal SEO
    Av Stefan Nilsson i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 12:46
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:35
  5. Översättning av sajt, ny domän eller samma?
    Av Niklas i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 22:21