Resultat 1 till 6 av 6

Flash-sida + splash-sida + blogg eller helst vanlig html sida?

  1. #1
    CometXs avatar
    CometX CometX är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    3
    Hej!

    Jag ska fixa en hemsida åt mitt lilla företag och jag ska göra det med en website builder, eftersom jag inte har kunskapen att programmera själv.
    Jag har tittat på "Mr. Site" som man kan göra html-sidor med. Men flash-sidorna som man t.ex. kan göra på "Bludomain" skulle mitt företag passa bäst.
    Som jag har förstått det kan Google inte läsa flash-sidor men Bludomain erbjuder en så kallad html-mirror och dessutom kan man ha en splash-sida där man kan bygga in några nyckelord. Dessutom tänkte jag även skaffa mig en blogg som jag kan länka till flash-sidan. Tror ni att det skulle ge likvärdiga resultat på Google som en vanlig Mr.Site-html-sida?

    Jag antar att båda alternativen inte är särskilt bra ur SEO-perspektiv (eller?), men jag vill i alla fall ta det alternativet som är bäst av de två...

    Hoppas att ni kan hjälpa mig!
    CometX
    Senast redigerat av CometX den 2011-02-26 klockan 13:20.

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag kan tipsa om wordpress.org eller en annan enklare version av webbside byggare med templates på http://www.weebly.com/

    Michael

  3. #3
    CometXs avatar
    CometX CometX är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av spagetti Visa inlägg
    Jag kan tipsa om wordpress.org eller en annan enklare version av webbside byggare med templates på http://www.weebly.com/

    Michael
    Tack för svaret, Michael!

    Är Wordpress lämplig för någon som inte har en aning om hur man bygger en hemsida? Är de bäst ur SEO-perspektiv?

    Är det någonting särskilt som gör Weebly bättre än andra webbside byggare?

  4. #4
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Wordpress är enkelt och har massor med templates och funktiner för SEO. Jag har testat det och det är riktigt bra.

    weebly kanske är enklare men begränsat, testa både då dom e gratis så får d use vad du gillar bäst...

    Wordpress har ju SEOplatinum som du kan installera efter din domäninstallation och det är ganska komlpett faktiskt...

  5. #5
    CometXs avatar
    CometX CometX är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    3
    Tack så mycket för tipsen! Ska titta på det! Wordpress låter ju intressant om det har bra funktioner för SEO!

  6. #6
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag rekommenderar alltid wordpress.org med egen domän, som du själv bestämmer över.

    Wordpress bloggar har en tendens att segla uppåt i Googles listor.

    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 23:57
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  3. En stor under sida eller många mindre
    Av JiDubbelve i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 08:43
  4. Meny på varje sida eller bara en
    Av Cassis i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 13:01
  5. Länk från engelsk sida till svensk sida
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 09:05