Mitt namn är Johannes Eriksson och jag bor i Stockholm. Jobbar för närvarande på Jajja Communications med fokus på off-page SEO. För er som inte känner till Jajja så hjälper vi företag nå fler kunder genom sökmotorerna, främst genom en rent resultatbaserad prismodell.

Innan Jajja jobbade jag på Crystone under ett antal år där jag hann med väldigt mycket, allt från support till projektledning och affärsutveckling. SEO relaterade arbetsuppgifter följde dock kontinuerligt med mig på olika sätt. Både Crystones egen SEO men också ett genom separata projekt som SEOLinks.com där jag hade helhetsansvaret för det mesta. SEOLinks.com är en plattform för länkdistribuering och när jag lämnade levererade systemet över 160.000 länkar på webbplatser världen över.

Utöver SEO så har jag jobbar väldigt mycket med domännamn på olika sätt, inte bara genom Crystone utan också på IIS (.SE) som jag kom från innan Crystone. Jag har jobbat mycket med monetarisering, management, dropcatching och domänmäkleri genom domaininvest.com där jag fokuserade på affärsutveckling. Så jag kan nog det mesta om domännamn!

Min närvaro här på SEO-Forum är rent privat, jag är ingen officiell representant för något av de ovan nämnda bolagen. Jag är här för att bidra och förhoppningsvis också lära mig något under tiden! Förutom här på forumet så hittar ni mig också på WN, Facebook och LinkedIn.