Resultat 1 till 13 av 13

Hjälp med min webbplats!

  1. #1
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    "bort"
    Senast redigerat av DarKzY den 2013-04-04 klockan 14:17. Anledning: Ej aktuell längre

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tänker inte kommentera allt för mycket eftersom du har "ett dyrt SEO företag som arbetar med webbplatsen" och detta är en sak du bör ta upp med bolaget du anlitar.

    Av ren nyfikenhet, vilka sökord är det som du når förstaplats med då och då?

  3. #3
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    "bort"
    Senast redigerat av DarKzY den 2013-04-04 klockan 14:18. Anledning: ej aktuell

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Kan inte hjälpa dig med någon analys, min traffic manager avrättar mig om jag missar mina deadlines idag, men om vi tar allting väldigt basic så ska sökmotorerna alltså visa din hemsida som den mest relevanta träffen för "Klänningar".
    Så vilket är din "Klänningar-sida"? Hur har du optimerat den sidan för "Klänningar" på bästa sätt?
    Om du kan SEO bra så vet du ju vikten av de olika On-page elementen, då är det ju inte svårt att bygga en perfekt undersida om klänningar. Sen kommer trixet, hur gör du den perfekt för både sökmotorer och besökare? Det går ju förstås också, men glöm inte bort att det inte bara är SEO som räknas. Får du en massa trafik och dominerar Google är det ju kul, men har du 96% Bounce Rate och ingen handlar av dig spelar ju inte dina besökare så stor roll....

    Sen efter on-page är det ju, väldigt simpelt förklarat, länkarna som avgör hur populär din sida är. Så det kommer ju att behövas en massa länkar till "Klänningar-sidan" som stödjer att det är en bra sida om "Klänningar"

    Om du har en sida som är bättre optimerad än konkurrenterna och du har fler länkar till den aktuella sidan än vad de andra har, då bör du ha en bra chans att ranka före dom. Sen tillkommer andra saker som din domän, din hemsida, omnämnande i sociala medier, ankar text på länkarna, intern länk struktur, styrka på de inkommande länkarna och ungefär 918 andra saker som man tittar på för att finjustera allting, men om du ska nå förstaplatsen för en sökning är det alltid en bra idé att se hur mycket länkar som behövs, och se till så att din sida för den specifika sökningen är bättre on-page optimerad än topp konkurrentens.

    Fan det är så svårt att snacka om specifika case.....och svårt att veta vad du får i ditt avtal med SEO-företaget. Om det är ett dyrt SEO företag så ligger jag säkert under katergorin Äckligtjävlasvindyr, men om du hade varit en av mina kunder så hade du haft en 25 slides analys / presentation som hade förklarat allt sånt här innan jag hade börjat arbeta. Men det är väldigt få bolag som jobbar likadant, särskilt inom SEO - branschen. Det varierar väldigt mycket.

    Snacka med ditt SEO - Företag och be dom ge dig en rapport på hur det går, vad som händer, och varför. Det är mitt tips. Ingår det inte i vad du betalar så får du väl hosta upp lite extra för det. Det är konsultationen som är värd den stora investeringen i mitt tycke.
    Jag kan lära min lillebror att optimera en hemsida på en eftermiddag, men det tar väldigt mycket erfarenhet och kunnande för att bygga upp en fullständig planering och analys om hur du ska knipa dina förstaplatser.

    Lycka till!

  5. #5
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    "bort"
    Senast redigerat av DarKzY den 2013-04-04 klockan 14:18. Anledning: ej aktuell

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Du får säga till nästa gång du dansar upp så kan man titta mer på sidan då. Men du ska nog inte räkna med någon stabil förstaplats på de sökningarna du nämnt på ett bra tag, om du kommer att ta dom någonsin. Det är tuffa sökord som kräver en massa arbete.

    Google Dance..... alltså visst, sidor studsar ju i serpen ibland, dock inte från 1:a till undanskymd för att sen bli 1:a igen multipla gånger. Däremot så är det ju bekräftat att nya sidor studsar lite upp och ner (dock inte så grovt som du nämner) direkt efter att de indexerats och en period efter det. Men det ska ju inte hålla på så i 6-7 månader enligt mina erfarenheter.

  7. #7
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    "bort"
    Senast redigerat av DarKzY den 2013-04-04 klockan 14:18. Anledning: ej aktuell

  8. #8
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    I ditt fall är det verkligen inte det som gäller. Du har inte "tryckt in länkar" alls. Men visst kan man bli straffad om man bara köttar länkar, särskilt om det är siffror som 10,000 länkar från 7 domäner eller liknande........ Enligt mitt verktyg har du ungefär 600 länkar från 220 olika domäner på en 6 månaders period.
    Dessutom i ett jämnt flöde sett över perioden du har varit igång, det är ju bra. Men det är verkligen inte "spam-många" länkar.
    Enligt samma verktyg så har de två konkurrenterna du nämnde ovan 140,000 respektive 24,000 länkar.

    Vad du får för de pengarna är nog intressantare än summan. Är det ett visst antal länkar eller vad betalar du för?

  9. #9
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Okej, det är ett visst antal "submission" per månad och artiklar mm.

    Jag ska diskutera med min kollega angående detta och jag säger genast till när sidan är uppe igen... Tycker bara att det är skumt beteende av Google / Min webbplats.

  10. #10
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Perfekt,

    Hör av dig med ett PM när du vill. Kan försöka hjälpa till när jag har lite mindre att göra. 2 väldigt stora projekt på gång just nu men det ska väl lugna ner sig till slutet av nästa vecka om du vill ha lite gratis rådgivning. Tycker bara det är kul att hjälpa till när det är seriösare projekt.

    Lycka till!

  11. #11
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Det ska jag göra, tack!

    Gratis rådgivning uppskattas! Kom gärna med det när du har tid.

  12. #12
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    "bort"
    Senast redigerat av DarKzY den 2013-04-04 klockan 14:19. Anledning: ej aktuell

  13. #13
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Hej

    hmmm kolla man länkarna till din sida
    så kanske du ska ta det lite lugnt ett tag och vara glad för dom positioner du har
    sjuk mycke spam länkar mm som pekar på din site

    Oklart om du är medveten om hur det ser ut men här är några exempel

    http:[slash][slash]pastehtml[punkt]com[slash]view[slash]1bq79d8[punkt]html
    http:[slash][slash]www[punkt]passet[punkt]jp[slash]clast[slash]2010[slash]07[slash]725812r[punkt]php

    men å andra sidan sägs det ju att en sida inte kan ta skada av länkar som pekar på den
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bra att tänka på med webbplats i Polen?
    Av csthlm i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-29, 12:06
  2. Problem med ombyggnation av webbplats och 301
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 15:02
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 16:50
  4. Hjälp att förbättra min mall
    Av pettolajnen i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 16:30
  5. Hjälp med ranking av min webbsida
    Av badbud i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 16:24