Resultat 1 till 2 av 2

Googledans

  1. #1
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det har på senaste tiden pratats en del om Googledans i forumet och det gör mig lite förvånad. Det råder nämligen lite begreppsförvirring, Googledans betyder (eller gjorde åtminstone) något helt annat än vad det använts till här på senaste tiden. Att kalla fluktuerande sökresultat för Googledans blir konstigt så jag tänkte ge en liten historielektion till yngre sökmotoroptimerare.

    Förr i tiden uppdaterades Googles sökresultat med ett helt annat intervall än det gör idag. Nu uppdateras de nära nog konstant och det är en ganska stor skillnad mot det månadsintervall man drogs med förr.

    När Google vid dessa tillfällen uppdaterade sökresultaten kunde de hoppa och fara som galna. Det fick namnet Googledans (Google Dance).

    Det här är alltså något som Google slutat med för många år sedan, om det är någon som idag upplever Googledans skulle jag bli mycket förvånad.

    Om du vill veta mer: http://www.google.se/search?q=google+dance
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Det verkar som att termen numera helt enkelt används för att beskriva dagens typiska hopp i sökresultaten. T.ex. så beskriver Jeremy Ashburn på SENuke år 2011 Googledans som något som orsakas av skillnaden av vad Googles olika typer av spindlande snappar upp (deep crawl vs. skim crawl). Detta är nog en språkförändring som kan bli svår att stoppa. Dagens ungdomar...
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Straff el. Googledans- hur vet man?
    Av hej i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 23:01
  2. Nästa "Googledans"
    Av parisian i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 01:34