Resultat 1 till 9 av 9

SEO spyglass?

  1. #1
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Nån som har fulla versionen av SEO-spyglass
    gratis versionen hanter ju bara länkar från yahoo
    hur hanterar den fulla versionen google länkar ?

    Skrapar den google ?
    eller hur gör den för google länkar
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag vet inte något om SEO-spyglass men jag vet att man kan få ut 1000 länkar och det totala antalet av yahoo via API. Google har inget sånt API och har inga planer på att skaffa ett API som berättar det. (så vitt jag vet)

    Det enda sättet att få ut en del av dem google länkar är att göra en "link:www.domain.se"-sökning och kolla på hur många träffar man får. Jag skulle tro att SEO-spyglass gör så också.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    hej har svårt att tro att dom använder "link:www.domain.se"
    efter som den inte returnerar alla länkar mm

    hur dom gör eller om dom kan göra det är oklart
    det är därför jag undrar om nån har fulla versionen och får ut värde full länk data från google
    /J
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag kanske var lite otydlig. Men det jag ville framföra var att "link:www.domain.se" är det enda sättet google visa länkar. Det finns inget API eller annat sätt att få reda på vilka länkar google har indexerat.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Hej
    jo du har rätt

    men efter som dom påstås kunna tareda på google länkar
    så är det ju intressant med feedback från nån som har använt betal verisionen

    ett sätt att ta reda på länkarna skulle kunna vara genom att söka på "xxx.xxx.se" och sen skrapa varje sida för att se om det är en länk mm
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  6. #6
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Hej igen
    har nu testat en full version och du tyvärr har rätt dom hämtar bara länkar med "link:www.domain.se"
    hade hoppas på att dom hade nått magisk sätt att hitta google länkar

    /J
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  7. #7
    SEOSnapes avatar
    SEOSnape SEOSnape är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    22
    Jag använder den fulla versionen av SEO SpyGlass, tycker det är ett riktigt grymt verktyg. Har dock två frågor till andra användare. Givetvis går det att kolla alla backlinks till en specifik sida och du kan även mata in länkar manuellt, om du t ex vill veta värdet på 10 länkar någon vill sälja dig.
    Men jag skulle vilja göra samma sak fast med en hel sidas innehåll. D.v.s. har en hemsida 100 olika sidor så vill jag veta vilka som har mest pagerank, external links o.s.v.

    Medan jag skrev detta inlägg, så tänkte jag på möjligheten att använda programmet Parameter som Anders Tibbling tipsar om här http://www.seo-forum.se/showthread.p...9598#post39598 Där kan man enkelt extracta alla adresser inom en sida. Ett problem jag har är dock att programmet klarar upp till ungefär 1000 adresser, finns det mer än så, då segar det ihop. Därför tänkte jag ändå posta frågan och se om någon vet om SpyGlass har samma funktion?

    Ytterligare undrar jag om någon vet vad kategorin Link Value i SpyGlass står för? Så långt jag förstå så är det en uträkning av sidans PR och hur många externa länkar den har. Finns det fler faktorer som spelar in?
    Snape on a Plane!

  8. #8
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Går lite off-topic, men hur kommer verktyget vara utformat nu när Yahoo! Site Explorer stängs ned?

  9. #9
    gforss avatar
    gfors gfors är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
    Går lite off-topic, men hur kommer verktyget vara utformat nu när Yahoo! Site Explorer stängs ned?
    Undrar det också. Det är ett hyggligt program, men när jag testat det så verkar det basera nästan all data på Yahoo. Har inte hört något alls om vad som händer men det känns som att dom får tänka om rejält.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)