Resultat 1 till 4 av 4

Från EPiServer till WordPress

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Någon här som har erfarenhet av att flytta en sajt från EPiServer till WordPress? Jag har ett case där det eventuellt kan bli aktuellt. Tips och råd mottages gärna.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    • Bygg ett tema och anpassad sitestruktur i Wordpress
    • Kopiera över allt innehåll och peka om alla gamla urlar med Redirection-pluginen
    • ???
    • Profit!


    Svårare än så är det ju inte. Vad jag vet så finns det inga migreringsverktyg, men om det handlar om en EPI-installation som är väldigt omfångsrikt i antal sidor så är det ju en smal sak att skrapa innehållet och trycka in det i WP.
    Kolla in min sida om iphone

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Det beror en hel del på vilken typ av EPI site det har varit. Men till att börja med , identifiera alla Sidtyper i EPI siten. Definiera upp dessa som Custom post types i WP med alla specialfält som ni vill flytta från EPI. Jag har migrerat .net site till WP site tidigare och kom fram till att enklaste sättet var att exportera ut allt till xml-dokument med all content från gamla siten, och anpassa xml-strukturen så som WP importverktyget vill ha det. http://codex.wordpress.org/Importing_Content

    Jag jobbar med .net dagligen, och har en del erfarenhet av EPI sen tidigare, och rätt så bra erfarenhet av WP. Skicka PM om du vill ha mer information

    mvh

    Kim

  4. #4
    Erik Engstrands avatar
    Erik Engstrand Erik Engstrand är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    9
    EPiServer har ett inbyggt exportverktyg som genererar allt i XML (förutom filer, de hänger med som filer helt enkelt med referenser i xml). Xmlerna var krypterat tidigare, men sedan EPiServer CMS 5 så är det inte det iaf.
    Med detta kan du få allt från websiten, tex definitioner på de sidtyper som Kimpo nämner ovan samt all content för sidorna som matchar sidtypernas egenskaper.
    Att konvertera detta till ett format som import i wordpress klarar är ju såklart möjligt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Interna länkar i Wordpress från gamla poster till nya?
    Av Jonathan Björkskog i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 00:01
  2. Ranka på inlägg från Wordpress?
    Av lexander i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 16:14
  3. Google Sitemap i EPiServer?
    Av delirion i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 21:22
  4. Från statisk till Wordpress -> Google strul
    Av dat98cbr i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 09:53
  5. EpiServer 4.5.1 - Omöjligt med sökord i URL?
    Av kokostrollet i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 01:38