Vart vända sig, om inte till SEO-forum, för att hitta ett drömjobb i branschen?

Vad kan jag bidra med då?
Jo, en idérikedom som gärna söker sig lite utanför ramarna, ett positivt synsätt, kreativitet, engagemang, driv, resultatfokus samt lång, bred erfarenhet. Har viss fokus på digital marknadsföring som seo, webb, intranät mm men även mycket traditionell marknadsföring som copy, logos, annonser, mässreklam mm. Kombinationen seo och copy har blivit ett av mina starkaste kort.

Är riktigt bra på att snabbt lära känna både uppdragsgivare och målgrupp för att ringa in alla parters verkliga behov samt skapa träffsäkra, effektiva marknadsstrategier och företagsprofiler. Just att lyckas krypa under skinnet på målgruppen ser jag som det viktigaste i marknadsföring oavsett kanal. Som egen har jag lärt mig massor, hantverket i sig, verktygen och inte minst i kundkontakter. Jag tar gärna övergripande projekt- och kundansvar.

Bred erfarenhet
Allt ifrån kodning och databaser till logos, copy och design, för att inte tala om behovsanalys, marknadsstrategi, projektledning och kundansvar. Den erfarenheten ser jag som mycket värdefull och användbar även när jag fokuserar till 100% på bara ett område som copy, seo, logodesign eller något annat.

Bakgrund
Jag är systemvetare i grunden. Det gav mig verktyg att metodiskt hitta problem, behov och lösningar – både digitalt och kommunikativt. Jag har bra koll på teknikens möjligheter/begränsningar och samarbetar smidigt med kodare/tekniker. Min känsla och kärlek för färg, form och text fick mig dock att byta spår när tillfället gavs och det har jag aldrig ångrat. Har arbetat med webb och marknadsföring sedan 1995 och kört eget sedan 2002.

Men jag saknar djupt samarbetet och gemenskapen i ett team och det finns gränser för hur mycket man kan lära sig själv. Därför vill jag nu vidare.

Goda referenser och välfylld portfolio visas gärna upp om intresse finns.


Ken Månsson
[email protected]
073-181 15 88