Resultat 1 till 17 av 17

IE7 - Viktigare att optimera för msn search?

  1. #1
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Har laddat ner betan för Internet explorer 7 och i den nya versionen så finns det en sökruta som använder siga av msn search. Själv använder jag ganska frekvent sökrutan i firefox, och med Internet explorers dominans kanske man sakteliga ändrar sökbetendet hos folk.

    Visst man kan sätta google som standard sökmotor i ie7 men...

    Vad tror ni?

  2. #2
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Vilken sökmotor som ska användas här ska man som användare kunna ställa in själv. Dock kommer säkert många användare inte att utnyttja den möjligheten utan fortsätta använda MSN.

  3. #3
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Så kallad "embeded search" blir vanligare och vanligare. Exemeplvis i MSN Messanger eller Windows Live Messenger som den nya versionen heter är sökboxen msn. Så Microsoft kommer ge Google en fajt. Tror att Microsoft kommer att "pilla in" sökrutan i mer applikationer framöver.

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det tror jag med. Gmail är bara ett i raden av bra tjänster som bygger på att man kan söka i all information man har på tjänsten. I word kommer man antagligen kunna sök i alla word-dokument på datorn i framtiden osv.

    Så visst kommer MSN att bli viktigare! Sedan vet jag inte om de kommer öka lavinartat. Folk blir mer och mer internetkunniga och Google är ett välkänt namn i de flesta öron. Kanske mer välklingande än vad MSN är för de flesta.. Däremot kommer nog Yahoo att förlora marknadsandelar.

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Vänta bara till dess att söktjänsterna bäddas in i operativet på allvar. Och i alla andra microsoftprodukter såsom officepaketet mm..

    Det kommer at bli en tuff match för google att gå mot msn.

  6. #6
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    “When Microsoft is done integrating search into future versions of Windows and Office, the world will look back at the way we are now “Googling” for stuff on the Internet and laugh. “The idea that you type in these words [in the search box] that aren’t sentences and you don’t get any answers—you just get back all these things you have to click on—that is so antiquated,” he says, later adding, “We need to take search way beyond how people think of it today and just have it be naturally available, based on the task they want to do.” For example, if you wanted to look up a factoid while you were writing a document, you might search for it without ever leaving Word.”

    Citat från Bill Gates.

    Det kommer garanterat att bli hård kamp mellan båda jättarna Google och Microsoft. Google går ju som bekant in mer och mer och nafsar på Microsofts Office-område och Microsoft kämpar ju frenetiskt med att försöka slå Google.

    Däremot ligger ju Microsoft och MSN hopplöst efter här i Sverige, Google står för minst 70% av marknaden (80 tillsammans med Eniro som använder deras index) och MSN harvar kvar på 15%.

    /S

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag vet inte om Google håller med men jag tror de gynnas av att de har ett publikt mätvärde för webbplatser. Människan tenderar att lätt bli fixerad på det och med allt fler personer som har bloggar sprider det sig. Och tja, satsar du på att få upp ditt PR-värde blir troligen Google din huvudsakliga sökmotor.

    Och med en halv-politisk militär Google-kult i bloggosfären,
    och en Google-Cargo-cult bland SEO-konsulterna,
    har Google en typ av styrka som MSN för ögonblicket saknad.

  8. #8
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227

  9. #9
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    Intressant utveckling! MSN är lättare "knäcka" än Google. Dessutom lär denna typ av surfare (som kör på defaultsökmotorn i IE) vara synnerligen köpsugna.

  10. #10
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja det var ett väntat men väldigt bra drag av Microsoft! Dessutom verkar Live Search vara betydligt bättre sen tidigare, inte minst i utformning och coola tjänster.

    Bildsökningen är väldigt smart utformad och nya söktjänsten (som dock fortfarande är i beta) "studiesyfte" är utan tvekan en bra idé som kan locka till sig många studenter.

    Jag skrev en lite längre text om det på bloggen.

  11. #11
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    Angående införlivningen av Search i Vista operativet så postar jag denna länk till Computerworld. Det ger en hint om framtiden vad det gäller Search och Google.
    http://www.computerworld.com/action/...icleId=9025734

    /Filhm

  12. #12
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag postar en liknande kommentar här om desktop search.. vad i hela friden ska man ha det till??

    har man sån röra i datorn at man inte hittar sina grejer ska man nog inte ha någon dator!!

  13. #13
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Jag postar en liknande kommentar här om desktop search.. vad i hela friden ska man ha det till??

    har man sån röra i datorn at man inte hittar sina grejer ska man nog inte ha någon dator!!
    Detta är ett otroligt bra sökverktyg för att söka rätt på mail-historik, dokument, fakturor, siter etc som har med ett visst case att göra. Jobbar man inte ensam utan är flera så är det helt underbart när samtliga kan göra samma sökning och få fram all information.

    Har man aldrig behövt söka igenom sin dator efter information så har man inte använt sin dator tillräckligt mycket och länge

  14. #14
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag arbetar med 8 andra personer och vi måste ha otroligt städat i våra filer då. Både mac och PC och ingen behöver söka efter saker här inte.

    Jag arbetar ca 12 timmar om dagen både hemma och här på kontoret så jag tror inte det går att använda datorn mer. Har sett folk som använder desktop search och dessutom har skrivbordet fyllt med mappar och kopior och länkar och man får ju panik bara att snegla lite...

    Jag var negativ till sättet att jobba så otroligt ostrukturerat och inte veta vad man har sina saker.. betalar dina kunder för röran och tiden du spenderar på att hitta saker? eller... gör du det gratis!

    Michael

  15. #15
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    eh 8 personer är ju ett väldigt litet företag.

    Testa va anställd på ett större företag med några tusen kunder istället då är det snarare regel än undantag att saker faller bort. Små kommentarer, telefonkonversioner vars resultat blev en notepadfil man hade öppet och som man sedan inte vet vilket företag det hörde till men att blev gjort vilket var det viktiga och sedan sparar man bara undan den så om någon säger att det står att du ska tydligen ha pratat med den här personen om det här. Vad hände? så kan man enkelt söka igenom katalogen och få fram den informationen.

    Men mer kommentarer orkar jag inte bemöda mig vad gäller din personliga vendetta mot mig, eller om du bara föddes irriterande vad vet jag.

  16. #16
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag har skippat lokal hårddisk helt. Kör Linux från bootbar-CD. Filer m.m. har jag Google för eller vår server. Fungerar bra och har underlättat mycket.

    En ordentlig kamp mellan Google och Microsoft tror jag skulle gynna oss alla konsumenter

  17. #17
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    En ordentlig kamp mellan Google och Microsoft tror jag skulle gynna oss alla konsumenter
    Så sant så sant

    Skulle gärna se ännu en uppstickare bara för att få ett bredare fält dock inte fler då det skulle göra marknaden för plottrig och standarderna skulle inte följas när alla drar åt olika håll.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 17:38
  2. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54
  3. APRIL APRIL din dumma sill - MSN search Spoof
    Av Elias KAI i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:49
  4. Optimera dina tabeller
    Av Princip i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 14:08