Resultat 1 till 7 av 7

Ny på forumet

  1. #1
    MeraSmyckens avatar
    MeraSmycken MeraSmycken är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    15
    Hej,

    Mitt namn är Sven och jag driver http://www.merasmycken.se och är förstås väldigt intresserad av SEO och tycker att detta forum verkar kanon! Utmaningen för mig är att få hemsidan att rankas högre.

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Välkommen, du kommer garanterat hitta det som behövs i detta forum! Om du inte hittar det så är det bara att fråga så finns här många som vill hjälpa till

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Välkommen hit! Utmaningen för många här är att få sidan att ranka högre, men jag tycker du (och många andra) borde fokusera mer på avslut!

    Att ranka högre kan (och bör) naturligtvis leda till fler avslut.

  4. #4
    MeraSmyckens avatar
    MeraSmycken MeraSmycken är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    15
    Ja, naturligtvis är målet att öka trafiken och på sätt få fler avslut. Tipsa mig gärna om hur jag ökar antalet inlänkar, för trafik som genereras av sökmotorer och andra länkar som inte kostar är guld värd. Har man ett stort grundflöde, så kan man sen krydda med Facebook/Google-annonsering (vilket jag tycker är dyrt med 4-5kr/klick).

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Har du innehåll som besökarna vill dela med sig av så kommer du få inlänkar.

    Kika på hur du kan öka konverteringsgraden också. Jag tänker dels på hur du utformar din annonser, för med rätt annons bör bara de som faktiskt vill bli kunder klicka. Jag tänker också på hur du gör det enkelt för besökaren att hitta rätt produkt och avsluta köpet. På så vis ökar du ju värdet av varje besökare, vilket naturligtvis också är bra i kombination med sökmotoroptimering.

  6. #6
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Hej och välkommen hit.

    Högre ranking betyder ju ofta mer trafik. Mer trafik betyder ofta mer avslut. Mer avslut betyder mer pengar.

    Att ranka högt är inte så himla svårt. Du hittar verkligen all information om hur du gör här inne, som nämndes ovan.

    När du väl har rankat högt, så börjar ditt arbete med att optimera din sajt, för ökad försäljning utan att tappa positioner på tex Google. Du behöver öka konverteringsgraden.

    Du behöver lära dig hur du skriver och utformar din sajt eller webbshop både för Google, besökaren och konverteringen.

    Det finns program du kan köpa för att se hur och vart din besökare rör sig på din sajt. Du ser deras rörelse inne på sajten och kan då utforma den optimalt för att din konvertering skall öka. Det är överkurs, men man kommer dit förr eller senare.

    Det viktiga är att du lär dig utforma din sajt, både för besökaren och sökmotorn.
    Besökaren skall gilla utformningen och texten. Google skall ge den en hög placering.

    Det finns mycket bra information om hur du gör detta här inne.
    Hittar du inte vad du söker efter så fråga. Du får garanterat bra svar.

    Varmt välkommen!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  7. #7
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Välkommen hit, jag började läsa på detta forum för ca fem veckor sedan har lärt mig massor. Jag har liksom du en webshop som jag vill få kunder till och tycker att betala ca 4-5 kr för klick är alldeles för dyrt. Jag har dock lärt mig att det tar tid att synas så man måste vara uthållig sluta inte. Lycka till.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny sektion på forumet: Träffar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 20:41
  2. Förslag på att ta bort titlar på forumet
    Av Erik Bergman i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 13:05
  3. Ny finlandssvensk kille på forumet
    Av Jonathan Björkskog i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 18:51
  4. Ny tjej/kvinna i SEO-forumet
    Av Rosemari i forum Introduktion
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 03:48
  5. Sökning på forumet
    Av Waldo i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 09:47