Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 41

Perfekta texten?

  1. #1
    McDavids avatar
    McDavid McDavid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    48
    Hej,

    Har läst några artiklar om den perfekta SEO-texten. Många nämner olika procent satser om hur många gånger sökordet ska nämnas. Vad är egentligen svaret? Har hört att man inte ska ha över 5%...

    // McDavid

  2. #2
    MariaKs avatar
    MariaK MariaK är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Jag tycker personligen man ska utgå från besökaren och skriva därefter. För ett antal år sedan lönade det sig att upprepa sitt sökord onödigt mycket i texten, det gör det inte längre idag. Du bör istället tänka på mer var i texten du placerar sökorden. Se till att de finns med i rubriker, som fetstilt, kursivt och ev. som länktext om det passar in.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Den perfekta texten ser lite olika ut beroende på vad du skriver om.
    Alla nischer och sajter är ju uppbyggda på olika sätt och har olika syfte.

    Skriv om saker du är passionerad av.
    Det lyser igenom i texten och läsaren känner att du är engagerad i ämnet.

    Du skall i första hand skriva för den som läser och i andra hand för tex Google.

    Det bästa är om du kan bli en mästare på att sammanföra detta, då blir du en vinnare i SERP.


    Nedan följer några användbara tips för att ranka högt med texten:

    Jag brukar använda mig av relativt mycket text, när jag vill ranka högt.
    Bra Onpage optimering ger dig ett övertag, när du sedan använder dig av Offpage optimering för att gasa om dina konkurrenter.

    Skriv många ord, mellan 500 och 1000 ord, då brukar du ta dina konkurrenter.
    Det är inte många som orkar skriva mycket textmassa.
    Speciellt inte en oerfaren person, som inte kan SEO.

    Använd dig av ditt eller dina sökord i Titeltexten

    Sökordet från H1 ner till H6 inlagt normalt i texten.
    Väv in dina sökord i texten.
    Skriv gärna synonymer och omskrivningar så att läsaren gillar din text.
    Väv även in FET, Kursiv och understykningar av dina sökord i texten.
    Då ser både läsaren och Google att dessa ord är extra viktiga.

    Sökordsdensitet bör ligga på ca 2-4% för Google, något lägre för läsaren.
    Skriver du längre texter, blir det inte lika uppenbart för läsaren att du har hög densitet på sökorden...

    Avsluta alltid med ditt sökord i sista meningen.

    Hoppas att detta hjälper dig.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Jag håller med förgående talare men jag vill punktera en sak: Överanalysera inte det, handlar din text om choklad så skriv en riktig text om choklad så blir det automatiskt en bra "SEO text". Fokusera på att göra en bra text för dina besökare där har du mest att vinna när det gäller "text skrivande".

  5. #5
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av MariaK Visa inlägg
    Jag tycker personligen man ska utgå från besökaren och skriva därefter. För ett antal år sedan lönade det sig att upprepa sitt sökord onödigt mycket i texten, det gör det inte längre idag. Du bör istället tänka på mer var i texten du placerar sökorden. Se till att de finns med i rubriker, som fetstilt, kursivt och ev. som länktext om det passar in.
    Jag håller absolut med, och faktum är att Googles sökrobotar blir allt mer människoliknande i det syfte att de börjar 'läsa' texter som riktiga besökare. Nåväl, de är inte riktigt där ännu, men Google jobbar på det. Skriv alltså dina texter precis som du skulle vilja läsa dem som besökare!

    Glöm inte att dela upp långa texter i rubriker med relevanta nyckelord som förklarar texten!
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

  6. #6
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Skriva den perfekta SEO textern 123

    Mitt Nyckelord Skriver Jag Först i H1

    Sedan i min text så skriver jag mitt nyckelord i första raden men inte som första ordet, sedan forsätter jag och skriver min text för dem som besöker min sida och tänker inte på nyckelords densiteten just då. Vad jag sedan gör är att jag tar valfritt bild program och så ritar jag där en linje som är 1px hög och väljer valfri färg, Svar eller grått är att rekomendera



    Sedan så använder jag denna bild som rad brytning och jag kan då lägga mitt nyckelord i bildens alt tag i den mån jag vill få upp min nyckelords densitet.



    Ja så enkelt är det faktiskt att skriva texter för besökarna men förvandla dem till perfekta texter för sökmotorerna.

  7. #7
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Tror de var de på Semoz som hade gjort en undersökning efter pandan och det var texter med minst 1000 ord och sökordsdensitet mellan 1-2% som placera sig högst i Serpen

  8. #8
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Tror de var de på Semoz som hade gjort en undersökning efter pandan och det var texter med minst 1000 ord och sökordsdensitet mellan 1-2% som placera sig högst i Serpen
    Det låter vettigt och korrekt. Absolut är det ett mål att rikta in sig på om det är hög konkurrens. Men ibland räcker det med "fräscht innehåll". Skriver man tillräckligt annorlunda om någonting kan det räcka med att publicera en bild och skriva några rader. Tidigare i år slängde jag upp ett panikinlägg (bara för att hålla uppe publiceringstakten) på en av mina bloggar med två rader och en "kul" bild på Harry Potter. Vips fanns det på G-SERPens förstasida där den höll position några månader. Många hundra besökare fick jag genom det banala inlägget pga dess position. Ett par månader efter skrev jag ett seriöst och långt inlägg om samma ämne (Harry Potter), försökte skaffa länkar och optimerade väl. Det ratades av sökmotorerna och syntes knappt till. Ibland är Gs vägar outgrundliga... Och ibland är G lika ytlig som mainstreamanvändaren.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  9. #9
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Håller med dig, biland vet man inte vad man skall tro alltså..hehe

  10. #10
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Tror de var de på Semoz som hade gjort en undersökning efter pandan och det var texter med minst 1000 ord och sökordsdensitet mellan 1-2% som placera sig högst i Serpen
    Detta känns på någotvis ganska självklart. Kanske inte sökordsdensiteten men att en text ska vara så lång och informativ som möjligt är något som man borde tänka mer på. Tyvärr slutar det ju oftast vid 400-500 ord vilket egentligen är relativt klent.

    Jag brukar slänga upp en passande bild med nyckelordet i alttaggen. Sedan brukar jag börja artikeln med en H1 tagg för att i den första meningen klämma i nyckelordet igen i tjock text. Men längden på mina artiklar (framförallt på mina egna sidor) är något jag måste arbeta vidare med.. Ska också tillämpa vad Petter Hedman skrev högre upp, att ha med nyckelordet även i sista meningen.

  11. #11
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Ja, men jag lyckas fortfarande ibland med texter på 100-200 ord och nyckelordet en gång i texten (länken)


  12. #12
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Nu har jag skrivit ett inlägg på min blogg innehållande 1410 ord, 1.37% sökord densitet, fet stil och hela det gänget.
    Fyra bilder, nämner och länkar till authority sidor som Amazon och Blogger och självklar Google.

    SEO Score är 91.11%

    Har Twittrat länken och delat med dig den på min stream på Google+ (fast jag inte har några som följer mig på ngn av sidorna=
    Vi får se om det blir ngn placering på SERPEN för den texten, enligt DMOZ skall jag hamna Top 10...hehe


  13. #13
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    SEO Score kommer från?

  14. #14
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Wordpress plugin

  15. #15
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej, jag skriver ju texter både mot den svenska och den amerikanska marknaden och vad jag kan se just nu så handlar det mycket om att texterna blir längre. Vi går från 450-500 ord till 750 och upp.

    Jag har följt Google rankingteknik under en längre tid nu och jag tycker att det har blivit uppenbart att Google inte bara fokuserar på innehållets originalitet utan även på om innehållet ger något verkligt värde inom området, om det tillför något nytt till den kunskap som redan finns.
    Senast redigerat av LoyalWriter den 2012-01-04 klockan 11:31.

  16. #16
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Den undersökning som SEOmoz gjort säger att av de sidor som rankar bra är dem med mycket text överrepresenterade. Det är inte samma sak som att faktiskt veta att sidor med viss textmängd rankas bättre av Google om allt annat är lika. Sidor med mycket text kan lika gärna i snitt ranka bättre för att de i snitt har mer andra positiva faktorer än vad sidor med lite text i snitt har.

    En bra illustration på detta är Albins undersökning som visade att personer med större skostorlek oftast har mer kunskaper inom SEO än personer med mindre skostorlek. Men för att bli bra på SEO är det uppenbarligen bättre spenderad tid att studera SEO än att försöka skaffa större fötter
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  17. #17
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av David Olofsson Visa inlägg
    En bra illustration på detta är Albins undersökning som visade att personer med större skostorlek oftast har mer kunskaper inom SEO än personer med mindre skostorlek. Men för att bli bra på SEO är det uppenbarligen bättre spenderad tid att studera SEO än att försöka skaffa större fötter
    Jag förstår inte riktigt logiken med att jämföra skostorlek med hur google värderar texter. Däremot förstår jag logiken med SEO och skostorlek. Längre och större personer har bättre självförtroende och hävdar därför sina kunskaper mer än de som har sämre självförtroende. Samt tar de för sig bättre vilket innebär att det säkert ligger något i att de som kan SEO generellt sett faktiskt har större fötter.

    Men visst, större texter kanske också inger större självförtroende, vilket innebär att google tror att de som skriver bättre och längre texter har större fötter. Och därför måste vara bättre på SEO. ???
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  18. #18
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Nu måste vi reda lite i det här.

    Till att börja med, textlängd. Av någon anledning fungerar det bra med långa texter, varför det är så är svårt att sätta fingret på. Det kan, som David säger, handla om att det som en biprodukt av långa texter kommer med synonymer, fördjupningar osv. Det vi lyckats få fram i våra utvärderingar är att Längre=Bättre. Faktiskt så att det bara blir bättre ju längre texten är (når väl någon punkt där du förlorar mer på att den laddar långsamt än du tjänar på att den blir lång om den blir Riktigt lång). Oftast behövs inte så vansinnigt mycket text däremot, de flesta segment, särskilt i Sverige har ganska låg konkurrens.

    Sökordsdensitet, ni måste släppa det här någon gång, Google mäter inte sökordsdensitet. Det är ett ointressant mått, skostorlek är lika relevant.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  19. #19
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Visa inlägg
    Nu måste vi reda lite i det här.

    Till att börja med, textlängd. Av någon anledning fungerar det bra med långa texter, varför det är så är svårt att sätta fingret på. Det kan, som David säger, handla om att det som en biprodukt av långa texter kommer med synonymer, fördjupningar osv. Det vi lyckats få fram i våra utvärderingar är att Längre=Bättre. Faktiskt så att det bara blir bättre ju längre texten är (når väl någon punkt där du förlorar mer på att den laddar långsamt än du tjänar på att den blir lång om den blir Riktigt lång). Oftast behövs inte så vansinnigt mycket text däremot, de flesta segment, särskilt i Sverige har ganska låg konkurrens.

    Sökordsdensitet, ni måste släppa det här någon gång, Google mäter inte sökordsdensitet. Det är ett ointressant mått, skostorlek är lika relevant.
    Kan bara hålla med Magnus till 100%.

    Vill lägga till lite fler tankar här. Det finns så klart ingen "perfekt text". Upplägget kan vara perfekt, med allting perfekt ur SEO - synpunkt, men ju längre text du har ju bättre blir det. Man optimerar ALDRIG en hemsida för att ranka på 1 sökord. Man kan ha fokus på 1 sökord, men ju mer text du har med, ju fler long-tail sökningar kommer du att ranka på. Och det är oftast bättre konverterande trafik. (Gissa vem som är troligast att handla, sökaren som kollar efter "bil" eller "Köpa ny bil i Göteborg")

    En annan sak jag tycker att många glömmer bort, det går inte ut på att ha världens mest perfekta hemsida, det handlar om att ranka över konkurrenterna. Har du en konkurrent som dominerar "ditt" sökord så ser du till så att din sida har mer och bättre text än konkurrenten, och fler och starkare länkar. Det är väldigt simpelt faktiskt. Om det är 200 eller 2,500 ord spelar ingen roll för rankingen på det sökordet, så länge du gör allting bättre än de andra så vinner du.
    Som ett exempel, säg att det krävs 3000 länkar för att du ska ranka 1:a på det enda sökordet du bryr dig om, varför ska du då fortsätta att köpa 1000 länkar i månaden efter månad 3? Du kan inte bli bättre än 1:a liksom.....

    Sökordsdensitet finns inte längre, för Google "läser" din text nu för tiden. Det finns vissa ställen i texten där det är bra att ha med sökordet, det tycker jag är en betydligt viktigare sak att fokusera på. Och ett litet tips, om man optimerar en text för ordet bil så är det viktigare att det i texten finns en massa bil-relaterade termer än att du trycker in ordet bil i 3% av texten.

  20. #20
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det där är riktigt intressant, om mer text = fler long tail sökningar.

    Jag driver som bekant några hundforum som är rejält stora, och där "huvudsökorden" (en handfull) endast står för ca 1% (faktiskt mindre) där siten har +700 000 indexerade sidor, och totalt de senaste 30 dagarna har 67 000 sökord gett trafik till siten ...

    Mer text = större longtail, som alltid blir fler besök än "huvudordet" i det långa loppet, om man inte bygger "tunna 1 page sites" ...

  21. #21
    KeepMeAlives avatar
    KeepMeAlive KeepMeAlive är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Jag har börjat titta lite granna på hemsidor med nya SEO-glasögon så att säga. Jag hittade en sajt som placerade sig på 5:e plats utifrån två nyckelord som just denna sajt verkade använda sig flitigt av. Inga synonymer, utan texten kändes väldigt konstruerad och konstig. Jag upplevde texten på detta sätt för det var inte ett naturligt språkbruk. Vilket får mig att misstänka att texten helt enkelt är optimerad för att hamna högt upp i träfflistan. Själva grundstammen i ordet användes med olika böjningar och märkliga särskrivningar. Sidan är inte en verklig sida utan verkar vara ett experiment som en SEO har satt upp. En s.k. gratishemsida. Hade jag fått upp den här hemsidan om jag sökt på dessa två ord hade jag skakat på huvudet och fortsatt söka... hur vanligt är det att ni experter använder er av dessa möjligheter att experimentera?

  22. #22
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Förr i tiden, rätt så ofta faktiskt. Men det var mer under min läroperiod. Det var ofta jag kunde laborera med sidor och köra olika taktiker för att se hur saker och ting fungerade. Nu för tiden gör jag det inte, och det är inte bara för att jag efter många år i branschen bildat min uppfattning om hur det fungerar, det är även för att Google år 2012 är så pass avancerat att det inte går att lura sökmotorerna särskilt effektivt med lite on-page fuskande.
    Samtidigt så fokuserar jag aldrig på 1 eller 2 sökord längre, så de testerna intresserar mig inte lika mycket. Som Patrik nämnde här ovan, long-tail sökorden är ofta mycket viktigare än själva huvudsökordet, så därför gäller det att skriva bra och intressanta texter.
    Trots att jag rankar på första sidan på mitt huvudsökord så kommer bara cirka 10 % av mina besök till den sidan via det sökordet.

  23. #23
    KeepMeAlives avatar
    KeepMeAlive KeepMeAlive är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Ja, det låter vettigt att de utvecklar algoritmerna för att se om verkligen sidorna har substans. Egentligen är det kanske en självklarhet att skriva mer information om det berörda området, om inte så får besökaren ett upplevt mervärde i detta.

    Jag har också uppmärksammat vad gäller använda sökord till en del av mina sajter att det är andra ord som folk sökt på (och där hamnar jag mkt högt upp i resultaten också). Det är ord som mainstreamföretagen/hobbyanvändarna har missat. Det är ord som den mer intresserade (eller kanske den med ett mindre slentriansökarbeteende (vilket ord )) googlaren använder sig av. Jag har inte dessa ord med i keywords, ja jag använder ungefär 3-5 keywords även om jag vet att det råder olika tänk här. Dessa ord i kombination med detta vanliga ord verkar fungera bra för att hamna högt upp och få folk att stanna kvar på sidan eftersom jag har - och kommer att lägga upp - mer "action" på sidorna för att skapa ett "uppdateringsflow med relevant innehåll". Det är också ett sätt att visa den kompetens som finns inom företaget. Är det någon som har en känsla för vilken av motorerna som lyckas med substansfånget bättre? Är det mr G?

  24. #24
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Det är otroligt intressant det ni tar upp. Jag kan själv tycka att en del SEO-nissars hemsidor har väldigt konstigt och konstruerat språkbruk. Men vad tjänar det på att ligga högt upp om man sedan inte får kunder eller får extremt hög bounce rate för att besökare inte har förtroende för det som skrivs? Så är det faktiskt. Om texterna är dåligt skrivna missar de både potentiella kunder och återkommande besökare.

    "... Vilket får mig att misstänka att texten helt enkelt är optimerad för att hamna högt upp i träfflistan. "

    Jag vet inte om texterna alltid är så bra optimerade. Det är som Niklas säger: Tidigare kunde man trixa lite, men det funkar helt enkelt inte längre. I sådana fall är det andra faktorer som får upp sidan i Serpen. Eftersom Google värnar om helhetsupplevelsen tror jag dessutom att sånt här mer och mer kommer att få backlash. Själv finner jag att ett bra och varierat språkbruk med meningsfullt innehåll slår alla konstiga konstruktioner med hästlängder. Ett fattigt och dåligt språkbruk är helt enkelt inte bra för SEO.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  25. #25
    KeepMeAlives avatar
    KeepMeAlive KeepMeAlive är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Okej, optimerad, men inte så bra optimerad att det kommer att få konsekvenser i framtiden. Jag menade att sidan såg ut att vara ett försök att använda sig av "optimering in absurdum"... myntat ett nytt uttryck? Det jag menade var att sådana här språkkonstruktioner borde de flesta personer genomskåda och finna mycket märkliga. Jag skulle inte få något förtroende för en sajt som presenterade sig så här... Det känns tryggt Dawey att du verifierar mina tankar här. Då kan jag gott lägga ner den tid det tar att skriva bra texter - för det tar lite tid att göra detta, men eftersom utfallet verkar ge resultat så är det nog ett litet pris att betala för att få det resultat man önskar sig.

  26. #26
    KeepMeAlives avatar
    KeepMeAlive KeepMeAlive är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Öh, jag har tittat på ett antal cases och blandade ihop dem lite grann, hemsidans märkliga språk och meningsuppbyggnad, lite repetitivt robotliknande själlöst, var inget experiment, det fanns länkar till ett riktigt företag... intressant var dock att de i keywords hade stavat fel på ett av de viktiga orden... men G brukar ju vara bra på att lista ut rätt ord ändå. I alla fall märkliga sidan ligger 4 träffar högre än den "riktiga".

  27. #27
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Det kan ju vara värt att optimera mot typos också. Som KeepMeAlive skriver här ovan att de hade stavat fel på ett av sina viktiga keyword. Säg att man optimerar mot utbildning men råkar skriva utboildning eller liknande, pga man tryckte snett på tangenten. De kan man dra trafik på också. Visserligen inte mycket trafik men finns även företag som har köpt upp domäner där ens domän är felstavad med mening just på grund av detta(inte vanligt, kan inte ge exempel men har varit uppe på tavlan på mitt jobb).

  28. #28
    KeepMeAlives avatar
    KeepMeAlive KeepMeAlive är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    @welander
    Jo, jag kan halka rätt rejält på tangenterna emellanåt, har jag mumsat på ostbågar så brukar tendensen vara en aning slipprigare tangentdansande... har faktiskt colasäkrat laptoppen hehehe... fast fläkten går lite mer men inte så det stör hehehe. Nåja, jag har faktiskt inte lagt ned någon särdeles krut på att tänka "optimized" för sökmotorer... jag har skrivit mina texter för besökaren och har väl pga detta ändå fått till skapliga seo-scores... men i huvudordet i en av mina verksamheter är konkurrensen freakin' stenhård... så där har jag ett mission att lägga upp en strategi. Jag har tittat lite granna på en del ord som konkurrenterna missat och och jag är väl iofs ute efter breda målgrupper men kan man dra in lite mer köpstarka rackare så säger inte jag nej till detta om de nappar på de mer "initierade sökorden"... jag kommer att dokumentera mina stapplande seosteg mot toppen - för där vill jag vara

  29. #29
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av KeepMeAlive Visa inlägg
    @welander
    jag har faktiskt inte lagt ned någon särdeles krut på att tänka "optimized" för sökmotorer... jag har skrivit mina texter för besökaren och har väl pga detta ändå fått till skapliga seo-scores...
    Ja, det är precis detta du ska fortsätta med. Om du enbart skriver för besökaren kommer resultaten komma så småningom, självklart inte i samma takt om du optimerar din sida och drar till ett par länkar, men lägg krut på att skriva för besökaren först och främst.

  30. #30
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Om vi pratar onpage optimering så kan jag bara inte hålla med om detta. Man försöker ju skapa ett varumärke av sitt namn. Det ser ju helt enkelt inte bra ut att börja optimera felstavade ord då. När man tänker efter så skulle jag nog inte vilja ragga länkar på det sättet heller...

    Som ni kommer fram till i inläggen efter så skriver man ju artiklar och onpage content för läsaren. Jag har en känsla av att många stör sig på felstavningar och framför allt felaktiga böjningar på ord.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar med samma färg som texten?
    Av Guitarkalle i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 17:54
  2. Den perfekta Sökmotorn??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 21:12
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 12:59