Resultat 1 till 4 av 4

Ny här och kul med bra forum för SEO

  1. #1
    elinss avatar
    elins elins är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    3
    Hej! Jag är ny här och har ganska nyligen för någon månad sedan efter att ha haft mina webbsidor i några år förstått detta med sökoptimering. Bättre sent än aldrig... Detta forum har varit god hjälp.

    Jag bygger hemsida åt min pojkväns cateringföretag. och även mina föräldrars hemsida. Det har bara varit en hobby och nu håller jag på med det under föräldraledighet men planerar så småningom att gå utbildning.

    Jag har några frågor som jag har försökt lista ut via forumet och andra sidor men skulle vilja kolla med er. Jag har inte gjort så mkt för att skaffa inlänkar. Tycker det är svårt att förstå hur pass viktigt det är för att hamna högt i serpen på vissa sökord. Har hittat olika info om vikten av detta. Vad säger ni?

    Igår köpte jag en .me domän med det sökord jag helst vill synas högt på cateringstockholm. Tycker ni det är en god eller dålig idé att lägga ner mkt tid på sidan då det är en .me adress?

    Slutligen undrar jag, och det kanske är svårt att ge ngt generellt svar, men det är så att jag kodar inte utan använder mig av ett program som heter Freeway Pro. Jag har lärt mig själv och har tyvärr inte haft tid att sätta mig in i kodning. Jag undrar om det kan vara ett hinder seo mässig att använda sig av sådana program? Vore det en stor fördel att jag lär mig koda (eller om det kan tänkas ha ett annat namn än just koda?)

    Tack för bra forum.
    Elin
    Senast redigerat av Urban G den 2011-07-06 klockan 22:07. Anledning: regel 1

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Hej och välkommen till Forumet. Absolut kan du använda ett gratis program, du har större kontroll (såklart) om du kodar själv och kan då påverka mycket mer av din såkallad "onpage" optimering. Gällande .me adress så tycker jag du skall köra på den, men var förbered på att just "catering stockholm" kan vara ganska tuff konkurrens.

    Inlänkar till din sajt tycker jag personligen är ca 80% av hela kakan. Att skaffa inlänkar är inte alltid det lättaste, men börja med att anmäla din sida ex. till div. länkkataloger, här på forumet är en bra lista över länkkataloger. Sen kan du skapa massa gratis bloggar, n.nu hemsida(se annons nedan, du hittar lite bra läsning om n.nu gratis hemsida här). Fyll dessa med lite relevant innehåll och länka till din sida. Sen kan du söka länkbyten med andra, finns en forum tråd för det här. Kommentera sen lite bloggar, med bra kommentarer som inte är spam och länk till din sida, se till att dessa bloggar är "dofollow". Detta är en bra början när det gäller ditt länkarbete, du kanske redan visste det jag skrev, om inte så vet du nu. Du kan läsa mer om "länkbygge" på forumet.

    Men glöm inte bort att arbeta med onpage optimeringen, dvs bra innehåll och lite annat, du hittar nödvändig läsning om det här i forumet. Se det som så att du skall bygga en ö full av godis(dinsida). Vi(besökarna) och google älskar godis. När du fyllt ön med det underbara godiset som vi älskar så måste du bygga en bro(länkar) till ön för att vi skall kunna ta del av godiset.

    Är det något som är oklart av vad jag skrev så kan du enkelt söka på forumet efter det jag skrivit och hitta mer läsning. Hittar du ej svar, tveka inte att skapa trådar med dina frågor så finns det många vänliga själar här på forumet som är hjälpsamma.

    Ett tips om du skall börja koda dina sidor själva är att du kollar in ett opensoruce cms(content management system) som Wordpress som anses av många vara det bästa. Lätt att arbeta med också, på Google hittar du allt du behöver och hur du bygger egna teman(dvs. sidor/mallar) medmera

    Enjoy och välkommen!

  3. #3
    elinss avatar
    elins elins är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    3
    Tack så mkt

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Citat Ursprungligen postat av elins Visa inlägg
    Tack så mkt
    Så lite så, hoppas du finner det du söker.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nyttan med SEO-forum för egen verksamhet
    Av Urban G i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 21:35
  2. Därför är SEO-forum.se så bra och värd din tid
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 15:45
  3. Bra funktion för att ha forum på hemsida
    Av svenska_hemsidor i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 13:26
  4. Kul med SEO Forum
    Av Soffan i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 10:52
  5. Ny här och ny katalog
    Av Frost i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 00:51