Resultat 1 till 22 av 22

Bästa SEO WordPress Plugin? (enkelt, bra och gratis)

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Har Wordpress och ute efter enkelt och bra SEO-plugin där jag inte behöver pilla så mycket själv. Jag vill ju bara skriva inlägg En sökning på nätet gör mig bara så förvirrad och presenterar hundratals plugins som man bara måste ha för bra SEO i Wordpress som ska konfigureras hit och dit hela tiden.

    Ge mig ett enkelt, bra och gratis SEO-plugin till Wordpress!

  2. #2
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Tja,

    Jag har inte koll på skillnader mellan olika SEO-plugins. Men jag brukar använda Headspace2 till mina wordpressidor. Mest för att det är enkelt och gratis när man ska installera och skriva nya inlägg m.m. Det går att grotta ner sig ordentligt dock i det pluginet om man vill. Du kan ju kolla deras features på wordpress.org. Men jag kan ge tummen upp för det programmet. Värt att kolla in.

  3. #3
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Hej hej, kolla mitt inlägg om vad jag tycker om de två populäraste för wordpress. All in one seo eller wordpress seo. Använder själv det sistnämnda. Det är mycket enkelt att använda, default inställningarna fungerar bra. När du skriver inlägg får du också preview hur ditt inlägg kommer se ut i sökresultaten och kan justera det efter hur du vill.

  4. #4
    Hanness avatar
    Hannes Hannes är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Brisbane
    Inlägg
    3
    Jag använder Headspace2 och tycker det fungerar bra utan att man grottar ner sig allt för mycket i inställningar (även om man självklart kan göra det om man vill)

  5. #5
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Johansson Visa inlägg
    Hej hej, kolla mitt inlägg om vad jag tycker om de två populäraste för wordpress. All in one seo eller wordpress seo. Använder själv det sistnämnda. Det är mycket enkelt att använda, default inställningarna fungerar bra. När du skriver inlägg får du också preview hur ditt inlägg kommer se ut i sökresultaten och kan justera det efter hur du vill.
    Najs inlägg. Jag ska testa Wordpress Seo på nästa sida jag bygger upp.
    Senast redigerat av Green den 2011-07-24 klockan 07:12.

  6. #6
    Jonathan Björkskogs avatar
    Jonathan Björkskog Jonathan Björkskog är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Finland
    Inlägg
    82
    Yoast SEO är det jag fått att fungera bäst om man också vill ändra på titlar och descriptions för tag- och kategorisidor. (Antar att det är samma som "Wordpress seo" som redan nämnts). Ett plus med pluginnet är att det visar direkt hur ens post kommer att se ut i serp:en samtidigt som man skriver den. För övrigt så gör pluginnet samma saker som "All in one" och headspace2. Vissa har sagt att Yoast seo inte fungerar tillsammans med vissa plugin eller teman, men det är inget som jag märkt av. Jag rekommenderar det framför "all in one" och headspace..
    Jonathans Facebook Tricks

  7. #7
    pralbins avatar
    pralbin pralbin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Jag är själv ett stort fan av Yoast SEO likt många andra. Du täcker det mesta grundläggande när det kommer till onpage och det är inte speciellt krångligt eller buggigt på något sätt
    Albin Stööp. Erbjuder professionell SEO.

  8. #8
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Är det någon som har tips om SEO-plugins som fungerar bra på multisite? Jag provade Yoast SEO, men det fungerade dåligt

  9. #9
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Yoast är bland de bättre plugin för SEO, jag har testat flera men det har mycket bra omfång och inställningar . http://yoast.com/articles/wordpress-seo/

  10. #10
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Jag har precis installerat Yoast till en ny sida jag bygger på. Och redan i första anblicken har den funktioner som jag saknat i Headspace (eller inte hittat). Blir Yoast i fortsättningen.

  11. #11
    Rebecca Hanssons avatar
    Rebecca Hansson Rebecca Hansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    7
    Tycker tveklöst Yoast, http://yoast.com/wordpress/seo/.

  12. #12
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Jag använde länge Headspace2 till alla mina sajter och var överlag nöjd med det. Efter att ha testat Wordpress SEO av Yoast bytte jag till det på alla sajter. Väldigt enkelt och väldigt bra helt enkelt. Har även testat all in one seo men föredrar Headspace framför det.

  13. #13
    Johan Ks avatar
    Johan K Johan K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Hej! Lite sent inlägg men jag är ny på forumet. Jag har provat ett annat verktyg som jag också gillar. Det tittar på en hel del taggar och är gratis.

    http://www.bloggerhigh.com/

  14. #14
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av Johan K Visa inlägg
    Hej! Lite sent inlägg men jag är ny på forumet. Jag har provat ett annat verktyg som jag också gillar. Det tittar på en hel del taggar och är gratis.

    http://www.bloggerhigh.com/
    Både den, SEOpressor och Easy WP SEO (http://easywpseoplugin.com/) som jag använt länge verkar väldigt lika. Rekommenderar det starkt för att kontrollera densitet m.m.

  15. #15
    Johan Ks avatar
    Johan K Johan K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Japp, men SEOPressor kostar ju en hel del, Blogger High är gratis,

    Citat Ursprungligen postat av Nahoj Visa inlägg
    Både den, SEOpressor och Easy WP SEO

  16. #16
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    SEOpressor använder ett felaktigt system för att räkna ut sökord densiteten....

  17. #17
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    SEOpressor använder ett felaktigt system för att räkna ut sökord densiteten....
    Intressant påstående av dig som nog skulle behöva utvecklas lite. På vilket sätt är systemet felaktigt och hur skall det räknas ut?

  18. #18
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Försöker leta upp sidan jag hitta infot på...

  19. #19
    Johan Ks avatar
    Johan K Johan K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Ja, håller med Urban, vad är en korrekt uträkning? Eller menar du att procenthalten SEOPressor får fram bara är fel?

  20. #20
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Hittar inte sidan nu, men SEOPressor räknar bara ut procenthalten i själva texten man skrivit, medans Google ser hela sidan, inklusive titel på artikeln osv.
    T.ex, när du söker på ett sökord på Google, bredvid sökresultatet finns det ju en så man kan få fram en förhandsvisning av sidan (en skärmdump) där sökordet är markerat med röd(a) ram(ar)

    Där kan man se klart och tydligt att Google ser/räknar sökord utanför själva texten också, t.ex i sidfoten eller sidhuvudet, rubriken osv osv
    Har man då skrivit en text som har 3% sökord density, så stämmer det för själva artikel men inte för hela sidan ifall du har sökordet på rubriken eller ngn annanstans.

    Sedan det andra, ser man att Google markerar meningen sökordet finns på...vet ej hur jag ska förklara detta men tar som exempel så det inte blir missförstånd.

    Låt oss säga sökordet är datorbutiker och jag fyller i meningen: Datorbutiker i Stockholm, datorbutiker i Malmö och datorbutiker i Göteborg.
    Enligt SEOPressor är sökordet 3 av 10 ord dvs 30%, men det finns de som säger att eftersom det hela sitter i en meningen så blir hela meningen förknippad med datorbutiker och sökord densiteten skall räknas som 100% och inte 30% i detta exempel.

    Det blev lite kassa exempel, men har brått, frågar så ställ dem bara utan att vara taskiga.

  21. #21
    Johan Ks avatar
    Johan K Johan K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Tror ändå att jag är med på hur du menar. Det är ju viktigt att ALLA sökordsreferenser kommer på från hela sidan och inte bara i själva bloggposten som du säger. Hmm, undrar hur de andra verktygen jobbar med det? Kan ju vara intressant att gräva i....

  22. #22
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Plugins som tar itu med "problemet"
    BloggerHigh - gratis
    Easy WP Seo - $37

    Faktiskt lyckats ta sidor till topp 5 med bara Easy WP SEO och lite annan finlir och inga länkar.
    SJälvklart var sidorna i konkurrens inte optimerade särkilt fullt ut för sökordet, de fick runt 40-60% i SEO Audit medans jag fick 90%+

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bästa Wordpress sturktur för SEO
    Av Fredrik-S i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 19:36
  2. Bra SEO-plugin för vBulletin?
    Av Gabriel K i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 22:47
  3. Wordpress plugin: Önskelista
    Av Mortfiles i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 09:50
  4. Plugin wordpress sökes
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 08:04
  5. Vill tipsa om en bra Wordpress plugin
    Av Marcus Westberg i forum Optimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:43