Resultat 1 till 9 av 9

Tjänar scam-sidor stora pengar? Sidor med bara Affiliate-länk till en produkt.

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Om man söker på en produkt är många av de översta träffarna på google scam-sidor, dvs princip bara en sida med lite information samt en Affiliate-länk till butiken som säljer produkten. De får då en viss % av försäljningen. Frågan är, tjänar de några pengar på det? Jag personligen skulle inte klicka på det utan i stället leta upp den "riktiga" butiken direkt. Fast eftersom det finns så väldigt många av dem borde de ju tjäna en (hel) del, eller? Dock kan jag tänka mig att de som inte är så vana vid Internet (om det finns några kvar) klickar bara på första träffen på google.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vad för typ av sida menar du? Skulle du kunna visa?

  3. #3
    BarateaUs avatar
    BarateaU BarateaU är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Dominerar de på sökordet så är det klart att de tjänar feta pengar, dvs om det är många som söker på det och att de finns relaterade produkter som säljs.

  4. #4
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren Visa inlägg
    Vad för typ av sida menar du? Skulle du kunna visa?
    Här är ex ett exempel: modererat

    Sidan verkar inte vara klar men ett ex på sidor jag menar, och söker man på olika former av hälsokost etc brukar liknande sidor komma upp. Sidan handlar lite om Idol Lash och har sedan en Affiliate länk till där man kan köpa. Sidan verkar även försöka optimera för SEO.

    Ett kännetecken är även att domännamnet kan liknas med produkten vars Affiliate - länk går till.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-08-16 klockan 20:25. Anledning: Behövs inga exempel med länkar

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Scam är fel ord för den här typen av sidor.
    Det xtreme avser är helt enkelt vanliga Affiliate/AdSense-sidor eller MFA om man föredrar det namnet på dem.
    En del av dem kan vara mycket välgjorda och erbjuda ett klart värde för en besökare och andra då kan vara rena skräpet. Men att kalla dem för scam är helt fel.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-08-16 klockan 21:01.

  6. #6
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Bra kommentar av dig Urban.
    MFA sajter kan vara uppbyggda helt olika.
    Många sajter erbjuder just ingenting mer än en länk, medans andra sajter är riktigt proffsigt gjorda och har ett verkligt värde för besökaren.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  7. #7
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Scam är fel ord för den här typen av sidor.
    Det xtreme avser är helt enkelt vanliga Affiliate/AdSense-sidor eller MFA om man föredrar det namnet på dem.
    En del av dem kan vara mycket välgjorda och erbjuda ett klart värde för en besökare och andra då kan vara rena skräpet. Men att kalla dem för scam är helt fel.
    Ok scam är fel

    Frågan kvarstår dock om dessa annonssidor drar in en några pengar, syftar då på dem mindre eller som du säger, rena skräpet. Förmodar dock att svaret är "ja" ändå. Jag personligen backar dock direkt så fort en sida kommer fram som försöker pracka på mig något och beskriver hur ofantligt bra produkten är.

  8. #8
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Klart gör dem det. Finns många som tjänar mycket pengar. Finns folk som tjänar miljoner om året på det. Folk som kännar tiotusentalskronor om dagen. You name it.

    Skapa en sida, optimera, få besökare, tjäna pengar. Misslyckas du med att få besökare glöm - gör om fast annat område and repeat. Efter ett år har du en mysig semipassiv inkomst.

  9. #9
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Det är precis som Fredrik säger. Det finns många personer som tjänar sitt leverne på dessa sidor.
    Alla backar naturligtvis inte som du gör. Vi är alla olika.

    Det finns även folk i Sverige som tjänar relativt stora pengar på denna typen av sajter.
    Jag tycker att det finns massor av värde i en många av dessa sajter. Jag har handlat både bra och dåliga produkter via affiliate sajter.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:08
  2. Affiliate program för er med erotiska sidor
    Av Xfilmer i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 09:48
  3. Vad är en länk värd - I pengar?
    Av Navalis i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 21:26
  4. Länka ut till affiliate-sidor - Hur farligt?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 16:10
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 22:57