Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 107

Officiell tråd för Gserp

  1. #31
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Oavsett om verktyget betingar monetära enheter eller ej så är det nog ganska viktigt att funktionen håller vad den utlovar.

    Om de inte kan svara här i tråden kanske vi ska ta bort den och hänvisa till facebook eller något annat ställe, för uppdateringar eller variant 2 har utlovats en längre tid nu. Ibland kanske det är bättre att lova mindre och sedan hålla sig till det?

    Det finns ju annars en tråd redan om hur trovärdig är gserp.
    Senast redigerat av Whey den 2012-12-16 klockan 20:10. Anledning: + länk till tidigre tråd.

  2. #32
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Ny version av GSERP lanserad idag.

  3. #33
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Japp!

    Nu är nya versionen av gserp uppe
    Det ser bra ut!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #34
    Anders Hs avatar
    Anders H Anders H är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    20
    Det är bara att testa, återkom med feedback!

  5. #35
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag har redan skickat första på Fejjan ;-) Vilken email vill ni ha feedback till?

  6. #36
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Vad snabb du är Petter!

    Det stämmer. Ny version av gserp är lanserad på www.gserp.com.
    Vi kör gratis beta för alla som vill under en (lång) period tills vi hittat alla buggar. Skapa ett beta-konto så kan du tracka 2000 sökord och 500 domäner!

    Söket som funnits på gserp.se finns kvar här: http://www.gserp.com/search men fungerar just nu endast för google.se. Vi uppdaterar med fler sökmotorer inom kort.

    Några nya funktioner är:

    • Automatisk spårning av sökord (med inloggning)
    • Flera sökmotorer (Google US mfl)
    • Varningar om sökplaceringar sjunker/stiger
    • Rapporter
    • Whois-data
    • Länk-data
    • Adwords-data
    • ... mycket mer


    Testa gärna!

  7. #37
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Testade lite snabbt igår. Fungerade riktigt bra må jag säga. Återkommer om jag upptäcker några buggar eller så. Bra jobbat hur som helst!
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  8. #38
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Har testat en del nu och ser riktigt bra ut. Har dock lite frågor angående uppdateringen. Hur ofta är det tänkt att sökresultaten ska uppdateras? Ser att det står 24 h, men vissa av mina sökord har inte uppdaterats sedan december. Eller måste jag göra någon "manuell uppdatering" som jag har missat för att få se färska resultat?

  9. #39
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Min sajt om seo som återfinns i signaturen här nedan, syns inte med bland de 100 första resultaten, men den ligger på plats 7 just idag.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  10. #40
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Min sajt om seo som återfinns i signaturen här nedan, syns inte med bland de 100 första resultaten, men den ligger på plats 7 just idag.
    Tycker att gserp 2.0 innehåller allt jag behöver om huvudfunktionen fungerar. Har samma problem som dig att den inte ger rätt ranking. Använde RankChecker innan men den gav inte rätt resultat så därför jag letar efter alternativ.

  11. #41
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av jakobia Visa inlägg
    Tycker att gserp 2.0 innehåller allt jag behöver om huvudfunktionen fungerar. Har samma problem som dig att den inte ger rätt ranking. Använde RankChecker innan men den gav inte rätt resultat så därför jag letar efter alternativ.
    Vi har några ord som vi använde för testning i ett tidigt stadie. Ett av orden är Sökmotoroptimering och är felkonfat internt i databasen. Vi kommer åtgärda det idag eller senast inom några dagar. Posta gärna eventuella fel här, eller maila till info(at)gserp.com så felsöker jag dem.

  12. #42
    Anders Hs avatar
    Anders H Anders H är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
    Har testat en del nu och ser riktigt bra ut. Har dock lite frågor angående uppdateringen. Hur ofta är det tänkt att sökresultaten ska uppdateras? Ser att det står 24 h, men vissa av mina sökord har inte uppdaterats sedan december. Eller måste jag göra någon "manuell uppdatering" som jag har missat för att få se färska resultat?
    De sökord du lade till i morse, som vi inte hade statistik för, kommer fr.o.m. idag att börja kollas dagligen. Kul att du testar!

  13. #43
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Detta är nu åtgärdat.
    Kom ihåg att lägga in era domäner rätt i domänlistan.

    Lägger man in "www.seo-forum.se" så kommer gserp inte hitta några placeringar för "seo" för domänen om den prestenteras utan www i google.

    Vi ser "www" som en subdomän och vi matchar därefter i serpen också.

    Lägger man in "seo-forum.se" matchar vi "*.seo-forum.se".

    Detta borde vi naturligt ha informationstexter om på sajten, men just nu fokuserar vi på att lösa de problem och buggar som uppstår.

    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Vi har några ord som vi använde för testning i ett tidigt stadie. Ett av orden är Sökmotoroptimering och är felkonfat internt i databasen. Vi kommer åtgärda det idag eller senast inom några dagar. Posta gärna eventuella fel här, eller maila till info(at)gserp.com så felsöker jag dem.

  14. #44
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Fungerar bra och är enkelt att arbeta med!

    Riktigt bra jobb!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  15. #45
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Hade varit bra om man hade kunnat sätta prioritet på sina nyckelord och få dem markerade med fet stil, och även kunna ordna listan efter prioritet, alternativt att de prioriterade ligger först i listan. Vet inte om det är en bra funktion vad tycker ni?

  16. #46
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av jakobia Visa inlägg
    Hade varit bra om man hade kunnat sätta prioritet på sina nyckelord och få dem markerade med fet stil, och även kunna ordna listan efter prioritet, alternativt att de prioriterade ligger först i listan. Vet inte om det är en bra funktion vad tycker ni?
    Den funktionen kommer inom kort. Ligger i to-do'n!

  17. #47
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Underbart med bulk create! =)

    Dock hade jag velat ha något mer under "Ranking" , vad sägs om position och placera den mellan "Keywords" och "GoogleCached", där kan man lägger en flagga för att urskilja google.com och google.se eller vilket land man nu har valt att ha position för. En annan sak som kan vara bra är att när man bläddrar bland domänerna och är långt nere på listan, är att man kan föra muspekaren över värdet och få fram i vilken kategori det tillhör. Position i översikt kan ju vara inställt att enbart visas för de man sätter högsta prioritet. Hoppas ni förstår vad jag menar. Annars får jag förtydliga mig.

  18. #48
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Om du menar ranking-fliken så är den på domännivå. Så det är genomsnittlig position för domän du menar?


    Citat Ursprungligen postat av jakobia Visa inlägg
    Underbart med bulk create! =)

    Dock hade jag velat ha något mer under "Ranking" , vad sägs om position och placera den mellan "Keywords" och "GoogleCached", där kan man lägger en flagga för att urskilja google.com och google.se eller vilket land man nu har valt att ha position för. En annan sak som kan vara bra är att när man bläddrar bland domänerna och är långt nere på listan, är att man kan föra muspekaren över värdet och få fram i vilken kategori det tillhör. Position i översikt kan ju vara inställt att enbart visas för de man sätter högsta prioritet. Hoppas ni förstår vad jag menar. Annars får jag förtydliga mig.

  19. #49
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Ser jätte fint ut men angående uppdatering var 24h så har jag nya keyword som är tillagda 14 och 18 jan som inte har uppdaterats sedan dess.
    domainId=7749

  20. #50
    SEO-Mattes avatar
    SEO-Matte SEO-Matte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    12
    Jag har också några keywords som inte uppdateras dagligen, hoppas på rättning av detta.
    I övrigt ser det bra ut tycker jag.

  21. #51
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Om du menar ranking-fliken så är den på domännivå. Så det är genomsnittlig position för domän du menar?
    Nej inte främst, kan man kanske lägga till på någon sammanfattningssida.
    Jag syftar på att se kanske "Bästa Position" redan under "Ranking", har man mest EMD får man en bra överblick utan att behöva gå in på specifika sökord.

    Sedan på sammanfattningssidan kan det vara intressant med att se antal #1, topp #10, antal 100+ /per konto.

  22. #52
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Hejsan!

    Testade lägga in 497 domäner, tog sedan bort nästan alla men det står fortfarande 497/500 och jag kan därför inte lägga till fler, är detta en bugg eller vill ni att det ska vara så ?

    Annars gillar jag uppdateringen ni har gjort!
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  23. #53
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Bra jobbat med nya versionen av Gserp. Det jag saknar är dock att se hur de andra ligger till på samma sökord. Nu måste man gå till "Free search" för att se detta.

  24. #54
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Gjorde idag en intervju med Kim Ängalid som skapat GSERP!

    http://sokmotoroptimering24.se/2013/...erp-gserp-2-0/
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  25. #55
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    I mitt webmastertools kan jag se att jag fått många länkar från gserp senaste dagarna.
    Det är bortåt 20 länkar med samma struktur som denna: http://www.gserp.com/Search/HEMSIDAN...br%C3%SÖKORDET

    Det är inte jag som gjort sökningar på dessa webbsidor och sökord utan förmodligen "konkurrenter om samma sökord" som vill kolla sin placering och då skapas en sida med alla sidor på det sökordet och jag får en länk... är det bra länkar och är det en bugg i systemet? kan "the big G" se att sökningar gjorts?

  26. #56
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av limo Visa inlägg
    I mitt webmastertools kan jag se att jag fått många länkar från gserp senaste dagarna.
    Det är bortåt 20 länkar med samma struktur som denna: http://www.gserp.com/Search/HEMSIDAN...br%C3%SÖKORDET

    Det är inte jag som gjort sökningar på dessa webbsidor och sökord utan förmodligen "konkurrenter om samma sökord" som vill kolla sin placering och då skapas en sida med alla sidor på det sökordet och jag får en länk... är det bra länkar och är det en bugg i systemet? kan "the big G" se att sökningar gjorts?
    Dessa länkar är (var) "nofollow" och ska inte påverka rankingen. De fanns med i söklistorna för att underlätta för användare att besöka de sidor som påträffats i söklistan.

    Länkar är helt borta nu pga den enorma ström av uppretade människor som var övertygade om att länkarna hade något med deras förlorade placeringar att göra. Jag är tveksam till det. Men länkarna är som sagt borta nu för att minska trycket på min inkorg.

  27. #57
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Nu stödjer vi fler sökmotorer under snabb/gratis-söket. Om någon särskild sökmotor (google.xx) önskas så kan vi troligtvis lägga till den.

    Testa: http://www.gserp.com/search/

  28. #58
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Funkar riktigt bra. Tack för en bra tjänst.
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  29. #59
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Kan bara instämma. Funkar riktigt bra numera!

  30. #60
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Riktigt bra tjänst, ni har verkligen gjort ett toppenjobb! Jag följer mina placeringar dagligen och vet inte hur jag skulle klarat mig utan GSERP. Keep up the good work!

    Har en tanke gällande förstasidan om ni är intresserade av förbättringsmöjligheter. Man skulle kunna koppla en dashboard till startsidan efter inloggning där man kan välja specifika sökord som är extra intressanta att bevaka och på så sätt få koll på vissa viktiga sökord domänöverskridande direkt. Skulle kunna vara bara sökordet och aktuell placering som siffra efter till exempel. Vad tror ni om det?

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad har hänt med Gserp?
    Av Henning Hall i forum SEO-verktyg
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 22:10
  2. "Tvätta" gserp
    Av poneks01 i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 16:31
  3. Tråd för gratis "blog review"
    Av hans99 i forum Länkbyten
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 18:30
  4. Tråd för stöd om hacking för SEO
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 14:11