Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 61 till 90 av 107

Officiell tråd för Gserp

  1. #61
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Är Gserp nere? Eller är det bara för mig?

    Jag la till ett par domäner och stuvade om en hel del i helgen, men har inte fått någon ny statistik på 4 dagar nu för samtliga sajter... :-(

    Allt ser ok ut annars, har inte ändrat några övergripande inställningar eller så.

  2. #62
    Nickos avatar
    Nicko Nicko är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Är Gserp nere? Eller är det bara för mig?

    Jag la till ett par domäner och stuvade om en hel del i helgen, men har inte fått någon ny statistik på 4 dagar nu för samtliga sajter... :-(

    Allt ser ok ut annars, har inte ändrat några övergripande inställningar eller så.
    Likadant för mig så du är inte ensam.

  3. #63
    NHCs avatar
    NHC NHC är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    23
    Skumt... då var det inte bara jag som trodde att det hakat upp sig. Se om det kommer igång igen. Vet Ni ngn annan bra sida att följa rankningen på som är lika enkel som Gserp?

  4. #64
    bettans avatar
    bettan bettan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    4
    Testade http://Gseerp.se, men fungerade dåligt för mig, får ingen data, reggade mig på http://domaintower.se som verkar erbjuda samma sak som del av sin tjänst, men där är det dom kallar för "Rank tracker" en betaltjänst. Hade gärna velat testa före jag betalar. Någon som vet vem som driver det?

  5. #65
    bettans avatar
    bettan bettan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    4
    Tar gärna tips på andra sätt att följa med på nyckelordsplasseringar i Google! Allt förutom att slå upp det manuellt varje dag är guld!

  6. #66
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Har en kund som försöker registrera ett konto hos er. Men utan framgång. Är det ett allmänt problem eller bara för oss? (Vi har provat båda två, med två olika mailadresser).

    Vänliga hälsningar, Nils

  7. #67
    Tobias Erntofts avatar
    Tobias Erntoft Tobias Erntoft är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Nils Fridlund Visa inlägg
    Hej!

    Har en kund som försöker registrera ett konto hos er. Men utan framgång. Är det ett allmänt problem eller bara för oss? (Vi har provat båda två, med två olika mailadresser).

    Vänliga hälsningar, Nils
    Jag registrerade mig och började med Gserp tidigare idag, runt kl 13:30 och då fungerade det utmärkt. Har också lagt till drygt 150 ord utan problem Väldigt lång laddningstid just nu, kanske är ett tillfälligt server överflöd?

  8. #68
    monkbolls avatar
    monkboll monkboll är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27
    Bra för mig som statistiken inte har uppdaterats på några av mina sökord senaste veckan? Ligger Gserp nere?

  9. #69
    Jesper Ribackas avatar
    Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Dom flesta av mina domäner blev uppdaterade senast 22a oktober och på 1 domän så såg jag att ett sökord hade rört på sig senaste den 26e. Något är fel iallafall då dom inte uppdateras ordentligt.
    Ribacka Media - US sports betting affiliate

  10. #70
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Brukar vara så emellanåt (typ varje månad), vet inte vad de håller på med men det brukar repa sig efter några dagar igen...

  11. #71
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Sedan drygt en vecka tillbaka saknar jag summeringen av sökord, listan där det är möjligt att se huruvida en sida ligger plus/minus när det gäller placeringar i serpen den gångna veckan/månaden.

    Är det något tillfälligt bara?

  12. #72
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Gserp var nere någon dag men är fungerande igen... tack för det

  13. #73
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Ostabilit igen då GSERP inte fungerar helt igen ;-/

  14. #74
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
    Sedan drygt en vecka tillbaka saknar jag summeringen av sökord, listan där det är möjligt att se huruvida en sida ligger plus/minus när det gäller placeringar i serpen den gångna veckan/månaden.

    Är det något tillfälligt bara?
    Ingen ansvarig som har någon kommentar angående detta?

  15. #75
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
    Sedan drygt en vecka tillbaka saknar jag summeringen av sökord, listan där det är möjligt att se huruvida en sida ligger plus/minus när det gäller placeringar i serpen den gångna veckan/månaden.
    Hmmm jag har inte märkt någon skillnad alls.....ser precis ut som vanligt för mig iaf.

  16. #76
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av ICAZeke Visa inlägg
    Hmmm jag har inte märkt någon skillnad alls.....ser precis ut som vanligt för mig iaf.
    Okej, skumt. Jag har pratat med flera som upplever samma problem som mig...

  17. #77
    SEO-Mattes avatar
    SEO-Matte SEO-Matte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    12
    Jag har också noterat detta.
    I mitt fall så finns det statistik tillgängligt för 3st Keywords per domän (övriga Keywords ser jag var de ligger, men inte om de gått plus eller minus).
    Vet inte om de tänker att 3 Keywords per domän ska vara gratis, medan om man vill följa fler ska behöva betala lite.
    Det var i alla fall min fundering när jag noterade förändringen.

  18. #78
    MGPs avatar
    MGP MGP är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    40
    Jodå, fler än Erik123 som inte ser plus/minus summering för sökorden, jag och två andra. Skulle väldigt gärna sett den gamla versionen, förhoppningvis bara en bugg men de skulle gärna få ge oss ett litet meddelande.

  19. #79
    zevens avatar
    zeven zeven är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    5
    Hur ser det ut nu? Har Gserp stabiliserats? Tyckte det var väldigt skakigt där ett tag och undrar om siffrorna som visas är tillförlitliga.

  20. #80
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Kan nämnas att "keywords history" med touchskärm blir konstigt. Jag måste i alla fall trycka på skärmen för att få upp placeringen, det fungerar alltså inte att hålla över med musen som vanligt. Jag kan inte heller zooma in med musen utan måste använd handen.

    Kanske inte där ni bör lägga fokus, men bra att veta till framtiden då det lär bli allt vanligare.

    Tack för en grym tjänst!

    Nils
    Senast redigerat av Nils Fridlund den 2014-04-15 klockan 14:05.

  21. #81
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Jag fick e-post om att de konverterar Gserp till Wincher. Jag sökte lite snabbt efter wincher men hittade ingenting och är extremt försiktig med att klicka på länkar från mailen. Är det legit? Det står ingenting på Gserps hemsida om detta.

  22. #82
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Jag fick e-post om att de konverterar Gserp till Wincher. Jag sökte lite snabbt efter wincher men hittade ingenting och är extremt försiktig med att klicka på länkar från mailen. Är det legit? Det står ingenting på Gserps hemsida om detta.
    Hej!

    Det är helt enligt planerna. Inget fuffens. Wincher är ett nytt varumärke, men i princip samma typ av tjänst som gserp.

    Ungefär 15% av gserp's användare har hittills blivit överflyttade till Wincher för att de ska få en bättre upplevelse. Enklare, bättre, snabbare.

    Mer information kommer om detta inom kort. I övrigt så står det mycket i mailet som berörda har fått.

    OBS: Publicera inget mail här eftersom länkarna låter dig till en början bli auto-inloggad i Wincher

  23. #83
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Tack för snabbt svar. Jag gillar Gserp, det är en riktigt bra tjänst och något som jag absolut kan tänka mig att betala för. Men för mig som har tiotals sajter och vill kunna spåra flertalet keywords per sajt så är wincher inte alls aktuellt med den prissättning som ni har på €4 per domän.

  24. #84
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Tack för snabbt svar. Jag gillar Gserp, det är en riktigt bra tjänst och något som jag absolut kan tänka mig att betala för. Men för mig som har tiotals sajter och vill kunna spåra flertalet keywords per sajt så är wincher inte alls aktuellt med den prissättning som ni har på €4 per domän.
    Det stämmer att vi inte riktigt har någon prismodell som passar användare med väldig många sajter. Wincher kommer mer vara SEO-verktyget som 99% av alla sajtägare behöver och har råd med, snarare än ett optimalt verktyg för SEO-professionalls som hanterar 100 sajter som MÅSTE trackas.

    Större användare kommer INTE konverteras till Wincher i steg 1. Ni kommer troligtvis bli kvar i gserp med en måndagsavgift. Men ingenting är spikat ännu. Ni behöver inte vara oroliga alla fall.

    Ni som blivit konverterade: In med er och testa!

  25. #85
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Större användare kommer INTE konverteras till Wincher i steg 1. Ni kommer troligtvis bli kvar i gserp med en måndagsavgift. Men ingenting är spikat ännu. Ni behöver inte vara oroliga alla fall.

    Ni som blivit konverterade: In med er och testa!
    Det vore toppen om ni kunde fortsätta med Gserp. Jag är i alla fall villig att betala för tjänsten. Jag trodde ni skulle avsluta Gserp helt eftersom det står så här i mailet som skickades ut:

    "What will happen if I don’t convert to Wincher?
    Unfortunately, we can’t provide you with two parallel services, meaning your Gserp account will be terminated within a couple of days."

    Vore toppen om ni hittar en snabb lösning för hur det blir eftersom det är semestertider. Om Gserp-kontot inaktiveras så måste man ju hitta en annan lösning och då är ju risken att man fortsätter med den lösningen om det fungerar bra.

  26. #86
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Det vore toppen om ni kunde fortsätta med Gserp. Jag är i alla fall villig att betala för tjänsten. Jag trodde ni skulle avsluta Gserp helt eftersom det står så här i mailet som skickades ut:

    "What will happen if I don’t convert to Wincher?
    Unfortunately, we can’t provide you with two parallel services, meaning your Gserp account will be terminated within a couple of days."

    Vore toppen om ni hittar en snabb lösning för hur det blir eftersom det är semestertider. Om Gserp-kontot inaktiveras så måste man ju hitta en annan lösning och då är ju risken att man fortsätter med den lösningen om det fungerar bra.
    Vi kommer stänga de Gserp-konton som vi anser får plats i Wincher.

  27. #87
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Vi kommer stänga de Gserp-konton som vi anser får plats i Wincher.
    Låter ju vettigt att göra under semestertider med endast några dagars förvarning...

  28. #88
    Bullens avatar
    Bullen Bullen är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    1
    Hej

    Prövade den nya versionen lite snabbt, den verkar helt värdelös.
    Vad ska man byta till om man vill ha något liknade till bra pris?

  29. #89
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Ogillar den nya versionen. Saknar att man ser antal sökningar/månad, jag lyckades heller inte sortera tabellen efter placeringar etc. som man kunde i Gserp. Sorteringen är helt åt helvete, inte alfabetisk, inte efter placeringar, känns som om allt är sorterat på måfå.

    Fick också ett mejl angående en "ranking alert" och länken i det var bruten.

    Är ytterst tveksam till att betala för denna tjänst om den inte förbättras kraftigt under denna månad som man får testa den. Uppfräschad design på bekostnad av användarvänlighet och funktionalitet suger.

  30. #90
    Innovative SEOs avatar
    Innovative SEO Innovative SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    27
    Känner också att wincher inte är vad jag är ute efter då det framförallt verkar vara så otroligt mycket sämre än Gserp.
    Sen står det inte om det är 4 Euro per månad eller år det faktiskt gör en stor skillnad och känner att man kommer behöva akta sig för att lägga till domäner.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad har hänt med Gserp?
    Av Henning Hall i forum SEO-verktyg
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 22:10
  2. "Tvätta" gserp
    Av poneks01 i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 16:31
  3. Tråd för gratis "blog review"
    Av hans99 i forum Länkbyten
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 18:30
  4. Tråd för stöd om hacking för SEO
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 14:11