Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 107

Officiell tråd för Gserp

  1. #1
    Anders Hs avatar
    Anders H Anders H är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    20
    Kom med förslag på funktioner ni vill se på version 2 av Gserp. Vi håller nu på att utveckla den nya tjänsten men har vi kanske missat en funktion som ni bara måste ha? Vilket data vill ni se i rapportform? Kom gärna med feedback och kanske en o annan felrapport på nuvarande version 1.5.

  2. #2
    Henning Halls avatar
    Henning Hall Henning Hall är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    13
    En grej som jag saknar i nuvarande versionen är möjligheten att hålla musen över diagrammet och se placeringen på respektive datum. Är det tänkt att det ska fixas så som det var i v1.0? Skulle uppskattas (:

  3. #3
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Prio #1 för min del vore ett trevligt API så att jag kan hämta datan till mitt privata system för domänhantering.

  4. #4
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    det vore bra om den inte läcker nyckelord
    alltså en inloggning och privat statistik skulle vara nice
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  5. #5
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    En privat inloggning vore toppen!
    Så att det inte läcker sökord och nischidéer åt alla håll

    Flera sökord åt gången vore toppen!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  6. #6
    Olofs avatar
    Olof Olof är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    22
    Som Stefan säger vore ett API mycket användbart. Hoppas att det kommer med i det nya.
    Min blogg: olof.nu/blogg

  7. #7
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Hej!

    Eftersom gserp's databas växer så det knakar brukar det vara nödvändigt att då och då kolla om det går att optimera koden, eller databasen, för få snurr på det hela igen. Som ni kanske märkt har gserp varit seg den senaste tiden, och igår kväll/natt tog jag tag i det och började leta efter flaskhalsen. Jag hittade bland annat tabellcachar som i flera fall var 100 gånger mindre än vad de borde vara.

    Förhoppningsvis flyter allt på i ett par månader nu innan det är dags för en optimering igen.

    Upplever ni det fortfarande som segt? Skicka ett mail till [email protected] så tar jag tag i det så fort som möjligt.

  8. #8
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hej alla, gserp ger inte samma resultat som Google.se gör. Det har fungerat tidigare men nu skiljer det på flera placeringar. Ex sökning på webbdesigner i relation till cleverclick.se är på plats 3 i Google men plats 6 i gserp sedan flera veckor.

    Hoppas få se en 2.0 snart

    Tack för riktigt bra veRktyg annars

  9. #9
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    @spagetti Cleverclick.se ligger på 6:e plats när jag söker oinloggad i incognito, inte på 3:e plats så där har ju GSERP rätt?

  10. #10
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hej Anders, så ser det inte ut hos mig och det har faktiskt varit så i ett par veckor? Ej inloggad i Google och kollar på google.se och befinner mig i Varberg om nu det skulle göra skillnad...

    Vet inte hur du ser resultatetdär..
    http://www.google.se/#sclient=tablet...w=1024&bih=672
    Senast redigerat av baggelin den 2012-08-26 klockan 09:42. Anledning: Länk

  11. #11
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag ser också att du rankar sexa när jag söker från Stockholm. Men med din länk ser jag att du är 3a.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  12. #12
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Jag ser också att du rankar sexa när jag söker från Stockholm. Men med din länk ser jag att du är 3a.
    Exakt samma sak för mig.
    Senast redigerat av Reachground den 2012-11-14 klockan 23:20.

  13. #13
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    jag har aldrig sökt ordet webbdesigner tidigare:

    vanlig sökning explorer plats 6
    incognito i chrome plats 6
    för cleverklick

  14. #14
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag sökte precis nu igen och där ligger jag 6a i GSERP men 4a i Google.se (sökord "cleverclick")

    http://www.google.se/#q=webbdesigner...pw.r_qf.&cad=b

    Jag var mer ute efter hur olika servrar ger olika resultet. Nu från kontoret i Gbg så det ger ju ytterligare annorlunda resultat... ??

  15. #15
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej

    Den sökning du länkar till är på engelska, det är det som gör att du får olika resultat.

    Parametern &hl=en ska vara &hl=sv för att få samma resultat som i Gserp.

  16. #16
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Helt sjukt, skall det krävas en sådan som Aaron för att vi andra skall koppla. Jag skäms och det borde ni andra med göra.

  17. #17
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    En småsak, men jag reagerar ofta över datumet på presentationsgrafen känns en anings bakvänt med månad/dag/år för mig..

  18. #18
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Det kan jag absolut hålla med om.

    Btw...inte bara för mig som resultatet inte uppdateras på GSERP just nu väl?

  19. #19
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    Nej resultatet har inte uppdaterats senn en tid tillbaka på de sökord/sidor jag håller koll på heller

  20. #20
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    Vilka andra alternativ finns det för svenska gserpen? Gserp.se har tyvärr inte fungerat på en längre tid nu

  21. #21
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Gserp fungerar väldigt dåligt senaste veckorna... är det dags för uppdatering snart?

    Jag har skickat flera kunder till sidan för att kunna följa sina sökpositioner men det har inte fungerat på ett bra tag... lite retligt tycker jag!!

    Michael

  22. #22
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Trym. Gserp fungerar igen, i alla fall för mig. Nu kommer det nog hålla sig uppe då det den senaste tiden har uppgraderats. Kanske borde ni skapa en gserp-tillfallig.se ? Som ni öppnar när gserp.se är under uppdatering etc?

    Sedan tänkte jag en sak till som skulle vara intressant med gserp. Men har inte en aning om det är möjligt. Man hoppar ju i placeringar som en trappa (oftast). Kan man i serpen, på det personliga inlogget som man ev får verifiera, se när G ser att länkarna bli aktiva och de har räknat med dem i serpen? Kanske onödigt, kanske svårt - jag vet inte.

    Annars har ni gjort ett väldigt bra jobb!

  23. #23
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    je019 Gserp fungerar bara för en del sökord för tillfället. Ofta får jag upp "Vi har för närvarande problem med vissa historik för vissa sökord."
    Dock verkar det vara mer knytet till domänen än sökord eftersom alla sökord fungerar på en del domäner jag kollar medan det inte fungerar alls för andra domäner.
    Jag antar att det är pga arbetet med 2.0 som de har problem men de borde kunna sköta övergången lite smidigare och framförallt informera bättre. Det är trots allt ganska lång tid som det har varit problem nu.

  24. #24
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag kan tänka mig en betaldel med gömda uppgifter, och en gratisdel där man har öppna sökord. Igår kom systemet igång igen om jag inte minns helt fel, men för några dagar sedan fick jag bara timeouter.

    Och till slut; gserp är för närvarande en gratistjänst, att gnälla för mycket tycker inte jag är berättigat, utan konstruktiv kritik som leder framåt är det bästa anser jag.

  25. #25
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Jag har inte heller kunnat använda Gserp på ett bra tag nu. Tar gärna emiot tips på andra motsvarigheter.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  26. #26
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Jag har öppnat upp en liten del av min "gserp" tills dess att den riktiga fungerar. Visar dock bara top 10 resultat då jag inte vill belasta systemet för mina användare som har konto.

    OBS!! Detta är bara ett litet alternativ tills gserp fungerar och ingen verksamhet som konkurrerar mot gserp.se. Min variant är endast en stängd tjänst där jag öppnat en liten liten liten del tills gserp fungerar för att ev kunna hjälpa någon..

    Jag tror inte jag får posta url här men om ni är intresserade skicka ett pm så får ni url:n.

  27. #27
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Jag har inte märkt att det är knytet till domäner. Vissa sökord fungerar på de domäner jag jobbar med och vissa gör det inte. Jag vet inte vad som stämmer, det beror ju på hur de går igenom det!

    Som Jonas säger, man ska inte klaga. De gör ett fantastiskt jobb!

  28. #28
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Tänkte bara höra hur det går för er med utvecklingen av Gserp 2.0?

  29. #29
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Har gserp minskat ned på tillbakalänkningen från de som länkar till gserp? Här ser vi ju inga tillbakalänkar från resultaten av sökningen på tex "SEO Google" men sidan länkas från gserps domänsida. Jag får inte ihop det med

    "Förutom länken på informationssidan för din domän, får du en länk från samtliga sidor som din domän förekommer på. Är du aktiv på gserp så handlar det om hundratals sidor!"

    Hur hänger det ihop egentligen? En del ser ut att få tillbakalänkar andra inte.




    Citat Ursprungligen postat av ewestergard Visa inlägg
    Tänkte bara höra hur det går för er med utvecklingen av Gserp 2.0?
    Ja, det undrar jag också....

  30. #30
    nissuns avatar
    nissun nissun är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Angående uppdateringen så verkar de förmedla den mesta av informationen på Facebook. I tisdags (11/12) skrev de följande:

    Håll utkik efter större uppdateringar av Gserp inom kort!
    Klart man är ivrig efter att ha väntat ett antal månader på detta, men man får även ha förståelse att det kanske inte är ett prio-jobb och hylla dem för att de erbjuder tjänsten helt gratis. Som någon annan skrev tidigare i tråden skulle jag kunna tänka mig en betalversion för att få uppdateringar snabbare. Ser hur som helst fram emot den nya versionen!

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad har hänt med Gserp?
    Av Henning Hall i forum SEO-verktyg
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 22:10
  2. "Tvätta" gserp
    Av poneks01 i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 16:31
  3. Tråd för gratis "blog review"
    Av hans99 i forum Länkbyten
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 18:30
  4. Tråd för stöd om hacking för SEO
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 14:11