Resultat 1 till 2 av 2

Nya snippets i sökresultatet. Katastrof eller inte?

  1. #1
    boletss avatar
    bolets bolets är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    22
    Vi har flera fina platser på google. Våra meta descriptions har varit väldigt säljande och nu har vi under några dagar sett förändring i dessa. Google tar men en snutt av vår description och sen tar den texter från våra produkter som finns på sidan.

    Detta ser för sökaren helt tokigt ut så jag undrar vad som är på gång. Google vill ju att det skall vara tydligt för sökaren och har alltid förespråkat att skriva bra descriptions.

    Kan man komma förbi dessa snippets? Jag vill ha tillbaka mina descriptions. Är dessa endast på sidor med tabeller med produkter? Vissa av våra sidor har vi inte 10 produkter på och där ser vi inte denna ändring.

    länk till några sidor som har detta problem och gå in på våra sidor om ni vill se sid källan:
    sökord -cykelställ 1:a platsen på google.
    sökord -trottoarpratare 1:a platsen på google
    Senast redigerat av bolets den 2011-09-08 klockan 13:16. Anledning: Regel 1.
    Jag säljer Cykelställ

  2. #2
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Tjena!

    Hur många tecken är den description du vill ska visas? Använd detta verktyget och återkom med siffror.

    Du ska också tänka på att ha sökordet i din description.

    EDIT:

    Kollade din description och den såg perfekt ut, det som har hänt är att dina artiklar i din shop syns och detta är en ny funktion från Google. Den kommer nog att förbättras med tiden. Kanske finns någon här som har en lösning på hur man kan gå runt detta om man inte vill ha det. Det finns även en tråd om detta här: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7235
    Senast redigerat av Måns Gullberg den 2011-09-08 klockan 13:38.
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 22:19
  2. Description syns inte i sökresultatet
    Av hakan i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 23:02
  3. Nya permlänkar inte så smart
    Av Risteri i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 16:37
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 06:50
  5. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24