Resultat 1 till 6 av 6

Skapa ett nytt adwords-konto?

  1. #1
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    För en tid sen fick jag ett meddelande från google att dem hade stängt ner mitt adwords-konto permanent. Anledningen var att jag hade riktat mina annonser till en sida som skulle fånga upp namn och email och hade kanske inte så mycket content.

    Det värsta är att det skedde i okt 09 och nu stänger dem av mitt konto, när jag hunnit bygga en del sidor och använde adwords dagligen.

    Min fråga är helt enkelt om det är någon som har någon erfarenhet av att få sitt konto återställt eller om det finns någon möjlighet att skapa ett nytt konto.

    Har läst att google är väldigt svåra att ha att göra med på den punkten.

  2. #2
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Det finns ingen därute som stött på samma problem?

  3. #3
    Nickos avatar
    Nicko Nicko är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Jag är i samma båt som dig men tyvärr har jag inte lyckats få tillbaka mitt konto.

    Är ganska säker på att jag blev bannad pga att jag inom en kort tid på ca 15min skapade några annonser som pekade på en sida som jag hade en redirect på och således hamnade man inte på min sajt. Tyvärr upptäckte jag mitt misstag för sent. Ingen varning eller så utan bara meddelande om att jag blivit permanent avstängd.

    Utöver detta så har jag inte använt Adwords på flera år så allt perkar på ovanstående misstag.

    Fick svar från Google, som med 100% säkerhet är ett standardsvar, att de stängt av mitt konto pga upprepade klagomål från kunder. Svårt att tro då annonskampanjen inte blev äldre än 15min.

  4. #4
    Tims avatar
    Tim Tim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    38
    Det borde finnas företag som kan sköta adwords annonsering åt er eller hur? Är i precis samma sits, ingen varning bara perma ban direkt.

    Lite länktips på den sidan hade nog varit uppskattat.

  5. #5
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Det finns det säkert, har inte kollat på det.

    Men man använder ju adwords till så mycket mer än bara annonsering, tex att kolla upp sökord osv. Och det blir lite bökigt att alltid gå via ett företag. Funderar på att ge FB en chans istället

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det är inte ok att öppna ett nytt konto egentligen, men gör det och kör på. Det värsta som kan hända är att de stänger det kontot också, men om ni håller er till övriga regler för AdWords så brukar det gå bra.

    Jag vill åter påpeka att man inte får göra så egentligen. Men.

    Ett tips är också att använda AdWords Editor för att administrerar ert konto. Där har man en offlinekopia på hela kontot, och kan lätt flytta det till ett nytt konto om det skulle behövas nån gång i framtiden. Kom bara ihåg att importera förändringar ni gör i onlinegränssnittet regelbundet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 21:59
  2. Ta över ett Google Analytics konto??
    Av Mactim i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 09:16
  3. gjort ett litet adwords - serp - script
    Av Björn i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 17:07