Resultat 1 till 3 av 3

Försöker förstå sökfrågor i webmaster tools

  1. #1
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Hej.

    Precis som rubriken säger så försöker jag förstå mig på "sökfrågor" verktyget i webmaster tools. Saken är den att på dom flesta sökorden så ser jag bara ett streck på ctr. Finns det något att göra för att se detta?

    Är gen. position pålitlig? Och om det inte skulle vara det vad finns det då för alternativ att kolla detta?

    Likadant med gen. position, Ibland ser jag inte den heller. Vad beror det på?


    mvh
    Ortax
    Senast redigerat av Micke den 2011-09-16 klockan 07:50.

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Överlag när du inte ser siffror i Googles olika verktyg så beror det på att volymen är för liten för att de ska vilja visa några siffror.
    Gen. position är hyffsat pålitlig men tar med hela spannet som du syns på. Det finns alltså inget som visar om du ligger 1:a 99% av fallen och sen varierar mellan 2-3 resterande procent. Så generellt ger ofta andra verktyg "bättre" siffror enligt mig.

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Min erfarenhet är att de siffrorna är notoriskt opålitliga. Har flera exempel på tusentals sökningar, genomsnittlig position top 3 och ändå <10 klick. I Analytics ser bilden helt anorlunda ut med >10 klick per dag osv. Jag kikar bara på antalet visningar och i viss mån genomsnittlig position - men bara som kontrollsiffror till andra verktyg som fungerar bättre.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Webmaster tools taktik
    Av biomassage i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 11:30
  2. Sitemap via Webmaster-Tools
    Av Decibel i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 13:06
  3. Webmaster Tools Remove URLs
    Av southqvist i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 08:02
  4. Live Search Webmaster tools
    Av Stringfellow i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 16:02
  5. Sitelinks i Webmaster Tools
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 08:34