Resultat 1 till 2 av 2

Ta bort indexerade sidor från Google

  1. #1
    durkens avatar
    durken durken är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    34
    Hej!

    Jag har ett gäng frågor kring detta ämne. Jag fick problem och blev straffad av Google troligtvis på grund av att vissa sidor innehöll mycket lite unikt content. Menyer, tail-text etc var detsamma för sidorna medans "main content" var på bara några få meningar. Nu har jag helt tagit bort dessa sidor genom att låta sidorna returnera en 404.

    Jag har även varit inne https://www.google.com/webmasters/tools/removals och tagit bort ca: 50 sidor. Det står att verktyget tagit bort dom, men dom finns fortfarande vid en sökning. Hur lång tid tar det för Google att ta bort sidorna på riktigt?

    Hur lång tid skulle det ta att ta bort sidorna endast genom att returnera 404 och inte använda removal tool? Gissningar duger gott!

    När sidorna till slut blivit borttagna och förutsatt att det var dessa sidor som gav min sida problem, hur lång tid tror ni att det kan ta att få Google se på min sajt med nya ögon? Jag vill så gärna se sajten tillbaka i sökresultaten!

    Trevlig helg!

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Upp till några månader som mest skulle jag tro.

    Men en sida som har dåligt innehåll förstör inte nödvändigtvis för hela domänen. Även om du har sidor på din domän som är duplicate content, för lite innehåll eller vad det nu kan vara som gör att dessa sidorna inte rankar bra i Google så är det inget som borde dra ner hela webbplatsen. Jag skulle tro att du skulle behöva ha dåligt innehåll i form av vuxeninnehåll, malware etc. för att hela webbplatsen verkligen skulle ta skada (eller behandlas anorlunda).

    Kör på och lägg upp sidor med hög kvalitet, fixa lite relevanta inlänkar i takt med att du lägger upp bra innehåll så ska du se att det löser sig
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Problem att få sidor indexerade i google...
    Av Guitarkalle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 10:10
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 01:32
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 14:53
  4. Hur får man bort sidor från google?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 20:38