Resultat 1 till 4 av 4

Hemsidor blockade på Facebook - något att göra?

  1. #1
    Gräsklipparmannens avatar
    Gräsklipparmannen Gräsklipparmannen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    5
    Fick en trojan på mitt ftp-utrymme som medförde att sidorna spärrades på Google och Facebook. Enkelt att få tillbaka hemsidorna på Google med webmaster tools. Med Facebook en annan historia.

    Har försökt i snart ett år att sporadiskt anmäla blocken som felaktig, skriva inlägg i forumet för facebook security och även skriva till supporten utan framgång.

    Förstår att de är sysselsatta men ändå, känns absurt. Känns klurigt att få besökare till hemsidorna om länkarna inte kan spridas där.

    Finns det någon som lyckats att få en hemsida tillbaka på Facebook? Jag är tacksam för vilken hjälp som helst förstås, finns det något som skulle kunna hjälpa det minsta så skulle det passa mycket bra.

    Hoppas någon känner till något som skulle kunna hjälpa!!

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Kanske funkar bra att länka till en annan domän/sida och sedan redirecta den rätt. Lite tragligt att skaffa extra domäner eller skriva en ful länk i Facebook dock.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Gräsklipparmannens avatar
    Gräsklipparmannen Gräsklipparmannen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    5
    Ah tack! Mjo det verkar faktiskt vara enda alternativet eller att helt enkelt byta domän. Blir att vänta ett tag och kommer att berätta om jag på något vis får reda hur man annars kan få bort spärren.

  4. #4
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    På tal om facebook upptäckte jag här om dagen då jag hade lagt in ett script för att få Google image search besökarna att komma till min site istället för hur det egentligen fungerar, Ja ni vet vet. Iaf fick det effekten att gick man in på fan pagen och gick in på tab där som hade iframe till hemsidan så ja, hamnade man inom ett par sekunder direkt på sidan istället. Varken speciellt roligt eller användbart men så va det iaf

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 11:41
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 18:25
  3. verktyg för att övervaka uppdateringar på andra hemsidor
    Av johanstrand i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 14:34
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 12:00
  5. Är det här något att ha?
    Av Miqe i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 07:40