Resultat 1 till 7 av 7

MOBs SEO Skola

  1. #1
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Jag är SEO frilansare och har amerikanska sidor som kunder och jag blev chockerad när jag såg den låga nivån på kunskap vissa verkar ha i Sverige.

    Dessutom är vissa svar på folks frågor så förvirrande att jag saknar ord för det.

    Detta är endast för nybörjare så alla de som kan SEO undanbedes så slipper vi att omvandla denna tråden till en diskussion om olika metoder.

    Personer som läser det jag skriver uppmanas också härmed att inte blint följa det jag skrivit, det är bara metoder och fakta som funkat / funkar för mig.

    Lyssna på andra åsikter, ta reda på andra metoder, prova er fram och kör det som funkar bäst för er.

    Skolan kommer täcka allt från A till Z när det gäller att marknadsföra sin hemsida.
    Eftersom jag inte kan fylla tråden med 500 sidor text kommer att laddas upp som PDF på Mediafire.
    Blir videos också om jag får tag på en mic.

    Första lektionen är kortfattad om vad keyword är för ngting och går att ladda ner här nedan.

    Kod:
    http://www.mediafire.com/?90z6wvgdoh9n77g
    Låter detta som ngt intressant?
    Låt mig veta det här nere så jag slipper slösa min tid genom att skapa fler lektioner ingen är intresserad av.


  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    En av anledningarna till att forumet finns är just för att öka kunskapsnivån när det gäller SEO. Så det är bara naturligt att det finns en skiftande kunskapsnivå här inne.
    Det vore bra om du kunde kommentera och rätta till de fel som du tycker en del som svarar på frågor gör.

    Intresset om en basal instruktion om SEO finns ingen anledning för mig att ta upp. Trevligt dock att du tänker ta dig tid att göra det.
    Det kan vara på sin plats att visa på de källor som finns upplagda redan nu.
    Vi har nybörjarguider här, reviderad den 28/9-11. Sedan finns en del framhävda forumtrådar i diverse ämnen här.

  3. #3
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Det verkar ha blivit ett litet missförstånd här min vän.
    Jag hade inte tänkt skriva en nybörjar guide utan en avancerad guide för nybörjare, men för det måste jag snabbt gå igenom grunden.

    Det är väl också bättre att jag delar av mig om mina metoder så kan folk jämföra själva och själva ta ställning.
    För i slutändan, bara för att jag tycker ngt är fel, så behöver det inte betyda att det är fel för alla andra.


  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Detta är endast för nybörjare så alla de som kan SEO undanbedes så slipper vi att omvandla denna tråden till en diskussion om olika metoder.
    Och med den texten av dig så kan det lätt uppfattas som att du avser en grundläggande guide. Men oavsett vad du menar så är finns det en viss nytta att nytillkomna medlemmar kan ta del av det som redan är skrivit om det hela i form av färdiga guider.

  5. #5
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    och så kan de jämför vilken de tycker är bäst...


  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Finns ju lite "fakta fel" i PDF:en, när det kommer till "vart klicken" kommer i SERP:en

    70% > #1
    20% > #2
    10% > #3

    M a o, finns det sponsrade länkar, får de organiska listningarna inga klick ...

  7. #7
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Sifforna anger uppdelningen av trafiken som MELLAN Topp 3 och inte hur stor del av den TOTALA trafiken.
    Kolla igen så ska du se....

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)