Resultat 1 till 12 av 12

Skapa text och sedan länka inne i texten först 2 mån senare?

  1. #1
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Hej på er

    Vad är bäst om man har alternativ på detta vis:
    # Att författa text artiklar och låta dem indexeras av Google innan man länkar i dem
    # Eller att skriva text och länkar på samma gång så att länkarna finns där redan vid första google indexering

  2. #2
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Det är alltid bättre att vänta tills den blivit indexered, då Google ser detta som en mer naturlig inlänkning.
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av BlueglowSEO Visa inlägg
    Det är alltid bättre att vänta tills den blivit indexered, då Google ser detta som en mer naturlig inlänkning.
    Där blir jag lite nyfiken på hur du tänker Blueglow. Det mest naturliga för exempelvis en bloggpost som du pingar mot media eller andra bloggar inom ett aktuellt ämne är att länkarna finns på plats vid indexeringen.

    Att man skall lägga dit länkar efter indexeringen har jag lite svårt att se som naturligt, tvärtom snarare.
    Sedan blir det mer administrativt arbete med det, och så kan den efterföljande indexeringen av länkarna då mycket lång tid beroende på hur ofta Google uppdaterar sidan.

  4. #4
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Där blir jag lite nyfiken på hur du tänker Blueglow. Det mest naturliga för exempelvis en bloggpost som du pingar mot media eller andra bloggar inom ett aktuellt ämne är att länkarna finns på plats vid indexeringen.

    Att man skall lägga dit länkar efter indexeringen har jag lite svårt att se som naturligt, tvärtom snarare.
    Sedan blir det mer administrativt arbete med det, och så kan den efterföljande indexeringen av länkarna då mycket lång tid beroende på hur ofta Google uppdaterar sidan.
    Urban, jag misstog lite vad syftet var: Givetvis har du rätt, jag antog att han ville bygga länkar (externt) till sin bloggpost.
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om man vill bygga länkar i allmänhet är det fortfarande mer logiskt och naturligt att lägga in dem direkt.
    Du skriver en text, i den texten finns exempelvis referenser till källor, hänvisning till fördjupningar i ämnet, andra med samma/andra åsikter, etc.
    Vad är då mest naturligt. Att länkarna finns från början i texten eller att de kommer dit efteråt?

  6. #6
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Urban, jag talade mest om extern länkbyggnad. Alltså, länkar som man skapat för att ge själva bloggposten mer 'umph' på sökmotorerna. Det du talar om (och som TS talar om, som jag missförstod i början...) är intern länkstruktur och utgående länkar, och i det syftet håller jag med dig om att länkar skall vara på plats från början.
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av BlueglowSEO Visa inlägg
    Urban, jag talade mest om extern länkbyggnad. Alltså, länkar som man skapat för att ge själva bloggposten mer 'umph' på sökmotorerna. Det du talar om (och som TS talar om, som jag missförstod i början...) är intern länkstruktur och utgående länkar, och i det syftet håller jag med dig om att länkar skall vara på plats från början.
    Och det är precis det jag pratar om också. Skall du länka ut externt i en text så bör det göras direkt. Om det sedan är till en egen bloggpost/webbplats har ingen betydelse.
    Trådskaparen har för övrigt inte nämnt något om vad det är som det skall länkas till. Så att då ge ett generellt svar att det - alltid är bättre tills den är indexerad - gör mig lite fundersam.
    Men strunt i det. Utveckla istället när man skall lägga på länkar efter indexering och varför.

  8. #8
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Urban, du nämner "länka ut externt i en text" men jag pratar om att länka in från en extern källa.
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av BlueglowSEO Visa inlägg
    Urban, du nämner "länka ut externt i en text" men jag pratar om att länka in från en extern källa.
    Blir samma sak i alla fall. Om det är du som har kontroll över över den externa källan så pratar vi länkar ut från den till en annan sida. Om du inte har kontroll över den externa källan så faller hela resonemanget om när länkarna skall läggas på eftersom du inte kontrollerar inläggningen av dem.

    Men för att återgå till min fråga. Eftersom ni har nästan 10 års erfarenhet av SEO enligt din profil borde du verkligen kunna ge lite mer konkret information om i vilka lägen man skall lägga på länkar i en text efter den har blivit indexerad.
    Bör väl inte vara så svårt att svara på?

  10. #10
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Ni pratar verkligen om olika saker.

    BlueGlow tolkade första frågan som om det stod:
    "Om jag ska skaffa länkar till en sida, ska jag göra det innan eller efter målsidan har indexerats"

    Urban tolkade frågan:
    "Om jag ska länka från en artikel, ska jag lägga in länkarna direkt eller efter att artikeln indexerats"

  11. #11
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Ni pratar verkligen om olika saker.

    BlueGlow tolkade första frågan som om det stod:
    "Om jag ska skaffa länkar till en sida, ska jag göra det innan eller efter målsidan har indexerats"

    Urban tolkade frågan:
    "Om jag ska länka från en artikel, ska jag lägga in länkarna direkt eller efter att artikeln indexerats"
    En inte helt oväsentlig synpunkt Aaron som nog har en korrekt överensstämmelse till diskussionen. Så tack.
    Skall inte ge mig in på resonemang om att länka till det som komma skall.
    Så jag får väl som den äldre av oss i forumet ge en ursäkt till Blueglow för min envetenhet. Borde ha definierat frågeställningen noggrannare och vad vi svarade på före vi gick vidare.

  12. #12
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Inga problem Urban - och jag tror att vi lyckats besvara TS initiella fråga, om än något långdraget
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. domännamnet inne i prod.beskrivningen?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 18:13
  2. Starta på en server och sedan sprida siterna?
    Av apalm i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:02
  3. K: Siter med trafik och intäkter (min. 100$/mån)
    Av Webbimperiet i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 13:54
  4. Tänk först - Posta sen!
    Av daniel_ i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 18:46
  5. Ska skapa en katalog och behöver hjälp, tack!
    Av Gabriel K i forum Kataloger
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 05:10