Resultat 1 till 3 av 3

Bananer faktasida

  1. #1
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Antag att jag i min e-butik bland annat säljer "bananer".
    Jag har då skapat en fakta-sida som heter bananer . se där jag har artiklar om bananer för att sedan upplysa och länka vidare trafiken till e-butiken.

    NU har jag planer på att även sälja bananer till finland.
    Är det då lämpligt att skapa banaani . com och översätta artiklarna som finns på bananer .se till finska.
    Helst vill jag ha banaani.fi då men det kostar mer och jag förlorar kontrollen över domänen.
    Väljer då namnet banaani.com istället antar att det även fungerar i Finland, rätta mig gärna om jag har fel.

    Tanken är att artiklarna ska inte översättas via Google.
    Därefter om jag får fart på trafiken till banaani.com så leder om jag länkarna till den finska delen av e-butiken.

    Fungerar detta, gör jag något fel mot Googles riktlinjer?

  2. #2
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Det kommer fungera fin fint.

    Du ändrar bara inriktningen på banaani.com i google webmastertools så att den är riktad till finland. Hade du haft banaani.fi så hade detta redan skötts automatiskt men det går som sagt även att göra på alla andra domäner också.

    Jag rekommenderar att du skriver om artiklarna istället för att översätta dem, då detta är likvärdigt med arbete och det är bättre med 100% unika artiklar.
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  3. #3
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Det är inte jag som har skrivit artiklarna utan personer som jag har samarbetat med.
    En tanke är att ge översättaren relativt fria händer vid översättningen så att det blir "lite" unik och ej använda google translate.
    Har tänkt ha svensk resp finsk länk-flagga på domänerna så att folk kan hoppa i mellan beroende på språkval.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Randiga bananer i singular?
    Av Kimpo i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 01:32