Resultat 1 till 7 av 7

Hur många är inloggade i Google-kontot när de surfar?

  1. #1
    Larenholtzs avatar
    Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    14
    Det har debatterats en del kring Googles kommande kryptering för de som är inloggade i sitt Google-konto när de surfar. Som de flesta vet vid det här laget så försvårar det möjligheten att se vilket ord en besökare använde för att hitta till en sajt. (Gäller organisk trafik).

    Jag mdfl. tror inte på Google när de påstår att det inte är så många som är inloggade större delen av tiden när de surfar. Jag har ställt frågan på facebook och trots väldigt få svar är det överhängande många som är inloggade konstant.

    http://sv-se.facebook.com/pages/Sökk...26144237448044

    Svara gärna du med på frågan så får vi se i större perspektiv hur det ser ut.
    Sökkonsulterna | Sökmotoroptimering

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag hittade via ett annat forum en källa här som hävdar att det rör sig om så pass många som 10% som söker inloggade. Vilket för svenskt vidkommande skulle innebära att 2,5 miljoner sökningar per dag inte kommer att kunna spåras. Detta med tanke på att det görs 25 miljoner sök per dag i svenska Google, eller gjordes för ett år sedan enligt denna uppgift.
    Nu är väl de där 10% baserad på uppgifter från USA. Jag skulle tippa att siffrorna är högre i Sverige då Google har en större dominans här än i USA.

  3. #3
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Inte inloggad.

    Google verkar dock ha bra koll på olika saker i alla fall..
    Jag säger, Google gör saker som är bra för Google och användarna skiter dom i. Alla som tror nåt annat ... får väl tro det, men hade Google menat allvar med WebTool hade dom visat relevanta siffror. Av någon speciell anledning görs inte det...

    Hmm... Undrar varför!! :-)
    Tänk om samma generella presentation av data hade gällt deras egen sökmotor. Då kanske användarna vänt dom ryggen!! Hemska tanke!!
    Google ger dig fingret men du ser det inte.
    Bra!! Inte för dig, men för Google!! :-)

  4. #4
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Jag ser till noga så att jag aldrig är inloggad på någon Googletjänst då jag inte vill ha deras hjälpsamma hand i mitt sökande.

    mvh Anders

  5. #5
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Jag är faktiskt alltid inloggad när jag söker. Jag tror en hel del är det också. Många som har Gmail eller G+ är nog det.

  6. #6
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Låt mig i sammanhanget notera att min mamma har en ny dator och söker i Bing...

    Nu är hon kanske inte så representativ för detta forumet, men i egenskap av 40-talist med obegränsad tillgång till pengar är hon representant för en stor, aktiv och stark grupp användare!

  7. #7
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Jag är oftast inloggad eftersom jag använder G+ väldigt mycket.

    Men jag växlar ofta till incognito-läge så fort jag känner att Google dummar sig för mycket med personligt sök...

    Jag tror dock att siffran är väldigt låg och att det idag är ett icke problem...
    Men i de här fallen vore det nice med en branschorganisation där alla pröjsade medlemsavgift och som kunde lägga energin på att ge branschens aktörer sådana här siffror, för vi är ju alla intresserade av den här siffran inte sant?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur många är många besökare?
    Av feria i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 14:33
  2. Hur viktigt är PR när man får inlänkar?
    Av packard i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 16:39
  3. Hur många inlänkar är brukligt?
    Av Henkutt i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:37
  4. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  5. SEO företag spionerar när jag surfar?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 22:18