Resultat 1 till 7 av 7

Inte längre indexerad? adwords

  1. #1
    crajs avatar
    craj craj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    18
    Hej på er!

    Som ny här på forumet vill jag börja med att berömma alla för väldigt intressant läsning.
    Jag har några frågr som någon kanske skulle kunna hjälpa mig med.

    Torsdag förra veckan öppnade jag en webshop. Webshoppen är gjord med hälp av oscommerce och diverse contribs. Efter ett par dagar blev jag indexerad av google, yahoo etc och det gick även att hitta min site inte allför långt bak i listan på en del preciserade sökord. Jag har även lagt till siten på en del butikssidor, sunet företagssök mm och länkat in ifrån forum som är relevanta för min site.

    Igår skaffade jag ett adwords-konto och startade en annonskampanj för min site.
    Idag indexeringen och sökordpositioneringen helt förändrad. Jag hittar inte längre min site på några av de sökorden jag tidigare provat med. När jag söker på min site visas inte längre title och description utan istället ett index of av mappen där min site ligger.

    Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt? Indexeringen och sökordspositioneringen har förändrats både på google, yahoo och msn.

  2. #2
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Hej och välkomen!


    Kan inte svara på dina frågor, däremot när man går in på sidan som du angivit i din profil, som jag antar är den du syftar på så får man fullt med felmedelande, kanske vore bra att fixa dessa...

    Sedan gjorde jag en site serch på den sidan, och då har google bara indexerat root katalogen, alltså inte dokument utan själva katalogen.

    Utrdrag av felmedelanden:
    "The text shown here can be modified in the following file, on each language basis:

    [path to catalog]/includes/languages/english/index.php

    That file can be edited manually, or via the Administration Tool with the Languages->English->Define or Tools->File Manager modules.

    The text is set in the following manner:

    define('TEXT_MAIN', 'This is a default setup of the osCommerce project...');

    The text highlighted in green may be modified - it is important to keep the define() of the TEXT_MAIN keyword. To remove the text for TEXT_MAIN completely, the following example is used where only two single quote characters exist:"

  3. #3
    crajs avatar
    craj craj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    18
    Menar du att du kommer in på den engelska index-sidan och att det visas felmeddelanden på själva sidan?
    Har tagit bort de engelska filerna eftersom jag ändå inte ska använda mig av dem.
    Kanske är det som spökar med indexeringen.

    Tack så mycket för ditt svar Dindong! =)

  4. #4
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Nu funkar det bättre!

    Som sagt har inte riktigt koll på varför du inte dyker upp i sökmotorerna, medans du väntar på svar så bör du anmäla din sida i dessa kataloger

    http://www.seo-forum.se/olika-katalo...hlight=katalog

  5. #5
    crajs avatar
    craj craj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    18
    Va bra! =)

    Det konstiga är att sidan var med i sökmotorerna senast igår, både indexerad och sökordspositionerad på vissa ord. Men idag verkar den helt ha försvunnit ur indexeringen.
    Konstigt, men det kanske var den engelska delen som krånglat till det.

    Då följer jag ditt råd Dingdong och förtsätter mina kataloganmälningar i väntan på att min site ska bli korrekt indexerad igen.

    Tack ännu en gång!!

  6. #6
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Resultaten för nya sajter kan förändras ganska rejält och därför resultatet. Dock så tror jag du kommer tillbaka, indexerad kommer sajten alltid att bli vara.

    Trevligt att du använder osCommerce, titta gärna in på mitt forum www.oscforum.se så kan du bland annat få hjälp med osCommerce.

  7. #7
    crajs avatar
    craj craj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    18
    Tack även för ditt svar per_r!

    Kan meddela att jag redan är en flitig besökare av ditt forum =)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. IDN-domäner: ACE-kod eller inte i länkar?
    Av Jim Westergren i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 20:53
  2. Tips. Gratis adwords. Google kör kampanj igen!
    Av Nisse i forum Google AdWords
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:12
  3. xxx kör med dolda länkar?
    Av christian_dream i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 12:19
  4. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:47