Resultat 1 till 10 av 10

Unoeuro webbhotell?

  1. #1
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Letar för tillfället billiga webbhotell för att lägga upp diverse satellitsidor på och snubblade in på ett webbhotell som jag aldrig sätt förut. De verkar vara extremt billiga och erbjuder deras bronstjänst för 9kr/månaden. Det bästa är att de erbjuder obegränsat med trafik för dem pengarna. Problemet är att jag har svårt att hitta några recensioner eller omdömen överhuvudtaget som är tillförlitliga.

    Är det någon är på forumet som har någon erfarenhet av deras tjänster som kan ge mig lite information om de är bra eller inte?

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Man kan misstänka översålda servrar och många sidor som delar samma IP, svårt att se ekonomi i det på annat sätt. Leta upp en sida som finns hos dom och kolla igenom svarstider i Chrome t.ex. Då får du en del svar på dina frågor.

  3. #3
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296

  4. #4
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Jag vet ett webhotell som kör kampanj nu fram till jul med 10 kr / månad i ett år. Visst år 2 kostar det lite mer, men tjänar du samtidigt pengar på dessa "satellit" sidor så kommer du snart upp i den summan ändå.

    Jag skulle rekommendera dem i alla lägen, stabila och bra, men tänker inte nämna några namn för vet inte om de kallas reklam och strider mot några regler

  5. #5
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Fjodor du måste rensa din inkorg.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @welander Nu är det så att alla i princip har ett eller flera webbhotell de tycker är bra och gärna vill föreslå till andra. Sedan kommer andra ha synpunkter på vilka webbhotell som inte är bra och så rullar det vidare. Kampanjer förekommer på många webbhotell periodvis. En del erbjuder gratis webbhotell i ett år. Så 10:- är inte så märkvärdigt erbjudande.

  7. #7
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    @welander Nu är det så att alla i princip har ett eller flera webbhotell de tycker är bra och gärna vill föreslå till andra. Sedan kommer andra ha synpunkter på vilka webbhotell som inte är bra och så rullar det vidare. Kampanjer förekommer på många webbhotell periodvis. En del erbjuder gratis webbhotell i ett år. Så 10:- är inte så märkvärdigt erbjudande.
    Ja det är mycket riktigt, men nu brukar detta företag inte vara såhär billiga, men jag förstår hur du tänker och menar också. Alla gillar vi olika

  8. #8
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Fjodor Visa inlägg
    Man kan misstänka översålda servrar och många sidor som delar samma IP, svårt att se ekonomi i det på annat sätt. Leta upp en sida som finns hos dom och kolla igenom svarstider i Chrome t.ex. Då får du en del svar på dina frågor.
    Tackar Ducedo för lite konkret information! Man misstänker ju att det är något lurt mer hotellet då man aldrig hört om dom tidigare när de verkar ha så bra erbjudande enl dem själva.

  9. #9
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Jag har gjort en recension nu på webbhotellet http://www.whr.se/recensioner/unoeuro

    Kortfattat: Har haft ett konto hos dem, har även haft kontakt med någon på Unoeuro som jag ställt frågor till. Frågade angående hur mycket resurser man kunde använda. Fick ett exempel på en sida som drog rejält med trafik och hade massor besökare (sajten verkade vara cachad, men i alla fall).

    Sammanfattat är det ett riktigt bra konto för det låga priset, 120 kr per år exklusive domäner. Att koppla in fler domäner kostar lite, men det är bara en engångskostnad. Även om jag inte använder ASP .NET så vet jag ingen lösning så billig som Unoeuros. Kommer nog själv ha ett konto där för ett gäng minisajter.
    Senast redigerat av Per Renemark den 2012-02-29 klockan 11:40. Anledning: Man behövde sammanfatta källan enligt forumsreglerna
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  10. #10
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Eftersom du sammanfattar den externa länken så är det inga problem att fortsätta diskussionen i forumet. Det är då helt okej att länka till sin egna blogg.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svenska Webbhotell
    Av Magnus i forum Övrigt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 15:55
  2. Byta webbhotell
    Av perp4w i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 15:59
  3. Webbhotell Sverige
    Av svenska_hemsidor i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:54
  4. Internationella webbhotell
    Av webguide i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 15:51
  5. Tyska webbhotell
    Av webguide i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 10:21