Resultat 1 till 8 av 8

När skall en seo-expert in i ett webbplatsbygge?

  1. #1
    Tony Boleros avatar
    Tony Bolero Tony Bolero är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    33
    I den bästa av världar - när i processen skulle ni vilja komma in i ett helt nytt webbprojekt? Efter struktur och koncept är klara så att ni bara kan gå in och optimera det som de andra gjort eller jobba tillsammans med strateg, webbdesigners, copywriters och programmerare?

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Efter designen är spikad skulle jag säga, urlrewritern bygger ju programmeraren så om han har lämnat ifrån sig projeketet så blir de bara jobbigt att gå tillbaka igen, innan texten är skriven bör copywritern sätta sig ned med seo:arn och bestämma hur det ska se ut, om inte copywritern är insatt i seo.

  3. #3
    Tony Boleros avatar
    Tony Bolero Tony Bolero är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    33
    Ok. Vill du inte vara med från början och göra en analys och seo-strategi eller är det bara optimering som du tänker dig?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    I den bästa av världar är man med från allra första början redan från idén till webbplatsen. Valet av plattform och definitivt strukturen och konceptet. Har varit med om några gånger att webbplatsen behöver byggas om i princip från början om man kommer in för sent.

    Men tyvärr är inte det möjligt alla gånger att vara med på ett så tidigt stadium, även om det vore önskvärt.

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tror inte det finns något standardsvar. Welanders svar är nära skulle jag vilja säga, men det beror ju även på projekt.
    När jag jobbade som seo-director på en reklambyrå var jag alltid med för research inför själva projektet launchades. Då var mitt mål att motivera varför projektet skulle finnas, och hur det skulle utformas, baserat på keyword research.

  6. #6
    Tony Boleros avatar
    Tony Bolero Tony Bolero är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    33
    Ok. Det är nog det jag är tänker också. Det borde väl vara mest effektivt för alla parter att seo-experten är med från början och sätter en strategi och ställer krav på innehållet? Under förutsättning att man har den strategiska inriktningen.

  7. #7
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    I den bästa av världar är man med från allra första början redan från idén till webbplatsen. Valet av plattform och definitivt strukturen och konceptet. Men tyvärr är inte det möjligt alla gånger att vara med på ett så tidigt stadium, även om det vore önskvärt.
    QFT. Jag håller med till 110%

    Jag skulle säga från idén, t.o.m. gärna från idén av själva företaget om möjligt, eftersom ett företag i dag ofta startar upp tillsammans med en hemsida. Jag har föreslagit personer som vill starta nya företag att till och med anlita en expert på både SEO och vanlig marknadsföring (det där "och":et är ibland jätteviktigt) vid själva valet av företagsnamnet. Då är det lättare att hitta ett bra domännamn och bygga webbplatsen samtidigt som man utvecklar företaget och varumärket. Gör man rätt från början sparar man otroligt mycket tid och pengar. Men det här är faktiskt ett rätt nytt sätt att arbeta på. Och tyvärr tänker inte många så långt.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  8. #8
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Idén berättar mot vilket område man vänder sig, vilket i sin tur berättar vilka nyckelord och sökfraser man vill täcka inom SEO, vilket i sin tur kan påverka utfallet av designen beroende på hur mycket det rör sig om. Designen skulle även kunna sätta käppar i hjulet för den SEO som måste göras på sidnivå.

    Jag hade tagit med en SEO-expert från början. Det behöver ju inte röra sig om mycket tid utan en handfull konsulttimmar kan räcka i ett tidigt stadie. Speciellt om budgeten är sträv.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO och Adwords expert i Göteborg
    Av Niklas Nilsson i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 15:34
  2. Söker finsktalande SEO expert för ett mycket känt och lönsamt företag!
    Av Darthmag i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 14:33
  3. SEO-expert sökes för anställning
    Av Mathias Olsson i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 15:47
  4. SEO Expert sökes
    Av ericssonstrading i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 20:57
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 14:09