Resultat 1 till 5 av 5

Internet Business Promoter (IBP)

  1. #1
    Patrik1972s avatar
    Patrik1972 Patrik1972 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    22
    Hej, undrar om någon testat detta verktyg för SEO, det skall fungera för svenska också och dom ger pengarna tillbaka om man inte får sin sajt på topp 10 på Google om man följer deras plan. Från deras sajt:
    Your website will be listed in the top 10 results in the search engine of your choice. If not, you will get your money back.
    You decide for which keywords you want to be listed.
    This guarantee is valid for one full year after your purchase.

    Nån som testat detta?

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Ja, rekommenderar hellre Power Suite men ingen av de kommer få dig att ranka högt genom att bara använda dem om det inte gäller sökord med nästan ingen konkurrens.

    Den ger dig pengarna tillbax om du följer deras plan, men vad går deras plan ut på?
    Jo, att analysera dina konkurrenter och säger åt dig göra bättre.

    Har dina konkurrenter genomsnitt 1000 länkar säger den åt dig att skaffa 1001.
    Får de on-page score på 99% säger den åt dig skaffa 100%

    Behöver inte betala pengar för att få reda på det enligt mig.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Ja, rekommenderar hellre Power Suite men ingen av de kommer få dig att ranka högt genom att bara använda dem om det inte gäller sökord med nästan ingen konkurrens.

    Den ger dig pengarna tillbax om du följer deras plan, men vad går deras plan ut på?
    Jo, att analysera dina konkurrenter och säger åt dig göra bättre.

    Har dina konkurrenter genomsnitt 1000 länkar säger den åt dig att skaffa 1001.
    Får de on-page score på 99% säger den åt dig skaffa 100%

    Behöver inte betala pengar för att få reda på det enligt mig.
    Håller med till fullo. Läste igenom deras koncept, och det är en betaltjänst som analyserar din sida. Du kan lika gärna använda Pineberrys tjänst på http://www.sokmotorkonsult.se/ för att få en analys av din sida.
    Det är ju snällt att dom ger tillbaks pengarna om det inte lyckas, men det är väl framförallt för att det finns andra som ger den sortens analyser gratis....
    Sen är det precis som MOB säger, ju svårare sökord, desto mindre chans att du kommer att lyckas. På svårare sökord handlar det om länkar, och det ger inte detta programmet dig.

  4. #4
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Finns en anledning till att de ger pengarna tillbax.
    Majoriteten av de som köper programmet är absoluta nybörjare som ger sig på sökordet med noll konkurrens, alltså sökord där det räcker med on-page och ett tiotal länkar för att komma på sida ett.

    Sen är det en annan femma när de inser att de bara får en två besökare om dagen på det sökordet.

  5. #5
    SEO-philippes avatar
    SEO-philippe SEO-philippe är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    25
    Man ska vara försiktig med att betala för SEO program... Ofta är det svårt att skapa ett bra program med tanke på att on-page bara är en del av SEO. Den andra stora delen är ju "OFF-page" så att säga. Jag har själv inte testat så många prog, men jag har klarat mig ganska bra utan de också.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. DFP Small Business
    Av MrB i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 22:21
  2. 24 Hour Business Camp
    Av Jim Westergren i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:34
  3. Vad är nu detta? IBP
    Av altgard i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 14:29
  4. Allmän Online Business tråd?
    Av nfinland i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 16:28