-
Hej!
Jag tänkte sätta upp ett till webbhotell för satellitsajter hos eHoster. Jag var nästan klar med beställningen när jag såg "Välj en huvuddomän för webbkontot. Det rekommenderas att du väljer den domän som mest ska förknippas med webbkontot. Övriga domäner kommer att kopplas in som alias till denna domän." Vad innebär detta? Om jag har en huvuddomän och 3st domänalias, kommer det vara sämre för SEO:n?
Tack på förhand!Q
-
Nej, Brukar vara vilka användaruppgifter du har samt att det kommer vara din main ftp, I seo syfte spelar det ingen roll
-
Det låter ju inte alltför farligt!
Tack för svar!
-
Domänalias innebär att du kan koppla flera domäner till samma konto.
Exempel
Du äger domänerna mindomän.se och mindomän.com och vill att båda skall gå till samma sida.
Då använder du domänalias vilket kommer göra att oavsett om man går in på mindomän.com eller mindomän.se så kommer man till samma ställe.
-
Jag tror inte det är menat så, utan det handlar om vilken domän som ska stå på kontot exakt likt många av de största webbhotellen använder så som hostgator
-
Jag vet inte hur webbhotellen brukar ha det men Apaches (webbserver) tolkning av domän alias är som @Crille beskriver.
I seosyfte så bör du se till att du inte har flera domäner till samma webbplats. Dvs, att mindomän.com, mindomän.se och/eller sub.mindomän.se visar samma innehåll. Om det är så, lös det då med redirects.
-
Nu krånglar ni till det otroligt mycket, Det handlar inte om en apache config och det handlar inte om redirect's utan det handlar om att välja main domain för ett webbhotells konto.
Ämnesinformation
Användare som tittar på det här ämnet
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Liknande ämnen
-
Av Skillrookie i forum PageRank
Svar: 2
Senaste inlägg: 2010-02-27, 18:20
-
Av Marcus Westberg i forum Optimering
Svar: 24
Senaste inlägg: 2008-10-16, 17:20
-
Av Susann Stjernborg i forum Övrigt
Svar: 2