Resultat 1 till 3 av 3

Få sökningar, värt?

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Ett exempel:

    Låt oss säga jag har ett företag som arbetar med tomatodling och försäljning av tomater. Just nu är min hemsida en väldigt standardiserad hemsida med enkel lätt information om företaget och ingen alls sökmotoroptimering. Vi befinner oss alltså inte på någon position i Google gällande följande sökfraser.

    Försäljning av tomater är en sökfras med 880 sökningar per månad. För en vanlig SEO nisse som satsar stort antar jag denna sökmängd är obefintlig, det är i alla fall vad jag förstått av egen erfarenhet. Men för mitt lilla företag som arbetar med tomatodling och försäljning av tomater kan detta innebära kanske in 880 nya kunder eftersom GKT stämmer inte riktigt, så kanske 100 extra besökare per månad på min sida om jag optimerar den rätt? Och därav kanske 5 nya kunder.

    Tänker jag rätt här och kan detta innebära detta? Eller är 880 i GKT = egentligen 0 vilket blir bara slöseri med tid för mig?

    (Jag arbetar inte med tomatodling, bara ett exempel.)

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om det gäller ett företag och sökorden är förknippade med verksamheten så naturligtvis är det lönt att optimera för dem om insatsen i form av tid/pengar kan komma tillbaka vid affärer.

    Om det sedan är 20 sök per månad eller 200, 2000, har mindre betydelse utan det är vad en konvertering kan ge för utfall som skall avgöra.
    Om det är svårigheter att mäta en konvertering så kan det ur profilhänseende för företaget i alla fall vara lönt att finnas med på ord som förknippas med verksamheten.

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Okej, tack så mycket!

    Blir till att fixa detta då.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Är det värt med htaccess?
    Av Oggeh i forum URL-omskrivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 20:37
  2. Vad är ett klick värt?
    Av StefanBergfeldt i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 14:52
  3. .eu , är det värt?
    Av Björn i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 01:08
  4. SEOMOZ är det värt pengarna?
    Av Retrospect i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 20:19
  5. Wordtracker tjänst värt?
    Av eidos- i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 21:56