Resultat 1 till 8 av 8

Diskussion om sökordsdensitet

  1. #1
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Visst, jag kan skriva under med ett ytterligare "jag håller med". Jag antar att det är nödvändigt att "signera" eftersom M verkar utgå ifrån att man inte håller med om man inte skriver under.

    Inlägg flyttat från denna tråd: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7746 Urban G
    Senast redigerat av Urban G den 2012-01-05 klockan 23:12. Anledning: Ändringar i originalinlägget är gjorda av Dawey.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Känns inte schysst att starta och sen låsa en tråd, idén är helt enkelt att samla alla oss som insett att densitet inte är ett mått Google använder så att vi sen kan visa upp tråden när diskussionen (för 1000:e gången dyker upp). Det dyker alltid upp de som rekommenderar en viss densitet till nybörjare som frågar efter råd angående texter, vi behöver få ett slut på det för det är en väl dokumenterad myt och vi vill hålla en viss nivå på forumet.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    @Magnus: Du tycker att det är schysst att lägga locket på åsikter från "oliktänkande", men det är oschysst att stänga tråden?
    Senast redigerat av Dawey den 2012-01-05 klockan 22:12. Anledning: som ovan
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Men sluta trolla.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  5. #5
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Läs ditt PM.
    Senast redigerat av Dawey den 2012-01-05 klockan 22:50.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Enda med "sökordsdensitet" är om den blir rejält hög, då blir det spammigt, och svårt att läsa.

    Det bästa är att skriva naturligt "runt ett sökord", så infinner sig det sökordet + synonymer av ordet, så google "förstår" vad texten handlar om.

  7. #7
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Jag citerar Jim här så att det finns med där det är tillåtet att diskuteras (tack Urban):

    Jag håller absolut med. I alla fall sedan 2006, minst. Vill dock tillägga att naturligtvis måste sökordet finnas med och att en för hög densitet kan anses som spam och få negativa konsekvenser.
    Jag tycker också som Jim och även patrik, att man i vissa sammanhang faktiskt kan få nämna ordet densitet. Jag vågar knappt tillägga något mer men gör ändå ett kort försök: Jag håller med Magnus i sak, till 100%. Däremot tycker jag att det är okej att ge nybörjare riktlinjer, även om Google i sin tur inte värderar text utifrån dessa riktlinjer. Varför? Jo, jag tror att det är mycket svårt för en nybörjare att automatiskt förstå hur en "bra" text ska skrivas. Sånt som "det räcker med att texten är bra", eller "Google värderar kvalitet" kan verka direkt flummigt för en som inte är van att skriva nättexter. Men för en person som jobbat professionellt med SEO har man säkert skrivit tusentals texter och man vet säkert nästan instinktivt vad som är en bra text och vad som fungerar. Men för en nybörjare? Om man inte får klara riktlinjer har man inget att utgå från. Och vad händer då? Jo, jag skulle tro att personen i fråga i 98% av 100 sneglar på vad som finns där ute på nätet. Och det finns ju som bekant en hel del skräp där ute. Och inte heller många beskrivningar om hur man ska skriva nättexter är särskilt tillförlitliga.

    Men om en riktigt duktig SEO-expert försöker ge klara riktlinjer och försöker beskriva vad som den personen tycker fungerar, så har man i allafall något att utgå ifrån. Därför tycker jag att det är ok att tala om att en viss längd och ett visst format fungerar. Det är okej att tala om kvalitet och variation. Det är också okej att att säga "du behöver inte/du bör inte ha en sökordsdensitet på mer än 2%.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  8. #8
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Är det inte bättre att säga att en % sökordsdensitet är fel men sökordsdensitet är något som man ändå måste ta hänsyn till. Detta kanske bara gäller extrema nybörjare som har för stora mål och har sett en youtube video på hur man gjorde 2003 eller liknande, precis som jim skriver.

    Inlägg flyttat från denna tråd: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7746 Tobias
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-01-06 klockan 13:11.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Diskussion om cloaking
    Av gotfredsen i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 16:05
  2. Diskussion om Google och länkköp via nätverk
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 09:12
  3. Diskussion om 100 SEO-tips
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 17:05
  4. Ny diskussion om Toolbar PageRank
    Av Solutions i forum PageRank
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 17:10
  5. Diskussion om TrustRank
    Av hans99 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 23:33