Resultat 1 till 2 av 2

SEO-vänliga länkar

  1. #1
    carpe diems avatar
    carpe diem carpe diem är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    4
    Hej!

    Jag startade med affiliateverksamhet för snart två år sedan och har fortfarande otroligt mycket kvar att lära.

    Nu undrar jag en sak angående SEO-vänliga länkar. Är det så att ens sida får en sämre ranking om man inte döljer sina affiliatelänkar med "cloakning"? Jag har bl a en internationell sida och jag köpte in ett cloakprogram och gjorde alla länkar på denna sida rena och snygga. Sidan är byggd i Joomla och när jag uppgraderade till den senaste versionen av Joomla slutade länkningen helt att fungera. Funderade på att höra om det finns en uppgradering av cloak-programmet att skaffa (det gör det säkert!), men gav mig inte tid till det. Tog istället bort alla cloakningar för att länkarna skulle funka igen, vilket de då också gjorde. Säkert dumt, men p g a tidsbrist tog jag den lätta vägen för att sidan skulle fungera.

    Är det någon som vet om det är en jättestor skillnad att ha rena och snygga länkar vs. att inte ha det? En del nätverk har ju shortlinks som inte ser så konstiga ut och detta kanske räcker? Vet någon vad Google anser om detta?

    Tack så jättemycket på förhand för goda råd!:
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2012-01-16 klockan 11:07. Anledning: Styckeindelning

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ur rankingsynpunkt spelar det ingen roll, förutom att alla de länkarna BÖR vara "nofollow". Du kommer troligen se en betydligt lägre CTR på länkarna, då besökare idag direkt ser att det handlar om affe-länkar och väljer då att inte klicka på dem.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Viktiga länkar inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 11:42
  2. Agora SEO-vänliga länkar
    Av svenska_hemsidor i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 20:38
  3. Lista över SEO-vänliga topplistor
    Av Tina Isola i forum Kataloger
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 07:34
  4. Vilka CMS är SEO-vänliga?
    Av Gustaf i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 20:22
  5. Vänliga hälsningar!
    Av TStone i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 23:19