Resultat 1 till 6 av 6

Samma tema på flera sidor?

  1. #1
    Timlestandeers avatar
    Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    36
    Har en liten fråga jag sitter och funderar på.

    Har det någon negativ påverkan om man använder samma wordpresstema på låt säga fem likadana sidor som ligger på samma webbhotell?

    EDIT: Kanske bör tillägga att det rör sig om MFA-sidor.

    Hoppas någon har något härligt svar på denna fråga!

    Tack på förhand!

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Det rekommenderas att man har olika teman och upplägg till sina sidor, ink variera mellan HTML/CSS, Linux/Wordpress, Pyttemjuk/IIS på siterna som optimalt ska ligga på olika C-klass nät med olika ägare till domännamnen osv. Å andra sidan så har det sagts på detta forum att upp till 10 domäner som länkar varandra på samma webbhotellskonto inte har skadat någon ÄN.

    På ett stort webbhotell kanske 1000 pers delar på samma server och IP, och chansen är rätt stor att 50 har samma tema, framförallt om det är WP standard, och att 5 kanske länkar varandra. Jag gissar att Google ser detta, men att du inte får många minuspoäng eftersom det är så få sidor, och att du inte enbart har dessa 5 domäner som dom enda inlänkarna? Blandar du ut med många inlänkar med andra teman så lär det försvinna rätt bra i bruset av olika konfigurationer. Hoppas att du blev lite klarare :-)

  3. #3
    Timlestandeers avatar
    Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    36
    Tack för svaret, lite klarare blev det helt klart!

  4. #4
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Jag har ett liknande "problem".

    Jag har en huvudsida. Utöver det har jag tänkt mig skaffa några "hook-sidor".

    Huvudsidan och hook-sidorna är på olika webbhotell.

    De olika hook-sidorna ska nästan alla ha olika teman. (Tänkte att två olika domäner kan dela på ett tema. Så om jag har 4 hook-sidor, har jag 2 teman. Fungerar det?)

    Men det sista problemet är att jag vill starta upp mina hook-sidor så fort som möjligt. Men om alla mina hook-sidor har samma IP och ungefär samma starttid, känns det lite väl misstänksamt.

    Vad säger ni om detta?

  5. #5
    barthans avatar
    barthan barthan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malta
    Inlägg
    84
    Tycker inte det är några problem med att ha samma tema. Skall själv bygga upp 4-5 olika sajter med samma tema, dock med olika IP.
    Länkar? Kör bl.a Svenskbetting.com.

  6. #6
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av barthan Visa inlägg
    Tycker inte det är några problem med att ha samma tema. Skall själv bygga upp 4-5 olika sajter med samma tema, dock med olika IP.

    Ja, okej! Någon annan som har använt samma teman med samma IP adresser?

    Vad säger du om startdatum då? Om jag har startat min wordpress sida för 5 dagar sedan, men sen har jag 7 sidor till jag ska göra. Vad skulle hända om jag startar alla 7 ungefär samtidigt?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Samma TITLE och META-info på flera sidor?
    Av bergteam i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 15:56
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 01:49
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 00:25
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 19:25
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03